ADD IS MULTIPLY BV
Eerste Nederlandse SMS Soap, SMS-Soap.nl
Den Haag, 30 augustus 2001, met ingang van 3 september is Nederland
een nieuwe soap-serie rijker. Dit keer is het echter niet een
zoveelste televisieserie die elke dag om dezelfde tijd wordt
uitgezonden. Het betreft een volledig nieuw idee, dat zorgt voor een
geheel nieuwe beleving.
Onder het motto 'it's not all champagne that bubbles' introduceert Add
Is Multiply in samenwerking met Trendy.nl en itsuptoYOU de eerste,
interactieve SMS-soap van Nederland: de Frederikstraat. Dagelijks zijn
de avonturen van Eva, Toni, Ben en Mika te volgen via SMS en wanneer
de gebruiker dat aangeeft, krijgt hij eens per week een samenvatting
van de afgelopen week via e-mail.
Het leuke van deze ongewone manier van soap is dat veel ruimte wordt
gelaten aan de gebruiker om het verhaal in te vullen. In de eerste
plaats doordat een verhaal zonder beelden werkt als een stimulans voor
de denkwereld van de lezer. Alleen alle hoofdpersonen worden
geïntroduceerd op de site. In de tweede plaats door het feit dat de
gebruikers de kans krijgen mee te stemmen over het vervolg van het
verhaal. Door middel van interactie met de gebruikers kan bijvoorbeeld
worden gekozen een hoofdpersoon uit het verhaal te schrijven of
gekozen worden voor een andere verrassende wending in het verhaal.
Geïnteresseerde lezers kunnen zich inschrijven via hun mobiele
telefoon (door 'smssoap ja' naar 2020 SMSen) en stemmen via de site op
www.sms-soap.nl. Deze dienst is vooralsnog alleen nog maar te
gebruiken door KPN abonnees en Libertel klanten. Tevens kunnen ze op
de site zien wat er tot nu toe gebeurd is in het verhaal, zodat er
niemand is die ook maar iets hoeft te missen.
Noot voor de redactie,