ADD IS MULTIPLY BV

Eerste Nederlandse SMS Soap, SMS-Soap.nl

Den Haag, 30 augustus 2001, met ingang van 3 september is Nederland een nieuwe soap-serie rijker. Dit keer is het echter niet een zoveelste televisieserie die elke dag om dezelfde tijd wordt uitgezonden. Het betreft een volledig nieuw idee, dat zorgt voor een geheel nieuwe beleving.

Onder het motto 'it's not all champagne that bubbles' introduceert Add Is Multiply in samenwerking met Trendy.nl en itsuptoYOU de eerste, interactieve SMS-soap van Nederland: de Frederikstraat. Dagelijks zijn de avonturen van Eva, Toni, Ben en Mika te volgen via SMS en wanneer de gebruiker dat aangeeft, krijgt hij eens per week een samenvatting van de afgelopen week via e-mail.
Het leuke van deze ongewone manier van soap is dat veel ruimte wordt gelaten aan de gebruiker om het verhaal in te vullen. In de eerste plaats doordat een verhaal zonder beelden werkt als een stimulans voor de denkwereld van de lezer. Alleen alle hoofdpersonen worden geïntroduceerd op de site. In de tweede plaats door het feit dat de gebruikers de kans krijgen mee te stemmen over het vervolg van het verhaal. Door middel van interactie met de gebruikers kan bijvoorbeeld worden gekozen een hoofdpersoon uit het verhaal te schrijven of gekozen worden voor een andere verrassende wending in het verhaal.

Geïnteresseerde lezers kunnen zich inschrijven via hun mobiele telefoon (door 'smssoap ja' naar 2020 SMSen) en stemmen via de site op www.sms-soap.nl. Deze dienst is vooralsnog alleen nog maar te gebruiken door KPN abonnees en Libertel klanten. Tevens kunnen ze op de site zien wat er tot nu toe gebeurd is in het verhaal, zodat er niemand is die ook maar iets hoeft te missen.

Noot voor de redactie,