Ingezonden persbericht

PRESS RELEASE

Selligent meldt continue groei

Europese CRM-specialist breidt activiteiten in Noord- en Zuid-Europa uit en opent vestiging in Canada

Amersfoort, 3 september 2001 - Selligent, leverancier van systemen voor Customer Relationship Management (CRM) en e-business, meldt een continue groei. Het CRM-systeem van Selligent is specifiek ontwikkeld voor integrale samenwerking tussen vestigingen van bedrijven in landen met verschillende talen, culturen en gewoontes. Deze aanpak voorziet in een sterk groeiende behoefte in steeds meer landen.

De Scandinavische landen staan er om bekend dat zij ondanks hun zeer individualis-tische regio's toch een aantal grote wereldmerken op de markt brengen. De Selligent Global & Local functionaliteit speelt daar tot in detail op in. Om deze markt op de juiste wijze te kunnen benaderen, is Christina SchiØtt Liaos benoemd tot Business Development Manager voor Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en IJsland. Het internationale, onafhankelijke marktonderzoeksbureau IDC heeft berekend dat de CRM-markt in die landen een jaarlijkse groei van 37 procent kent. Omdat Selligent met 'blue chip' gebruikers zoals Alfa Laval en Bahco/Sandvik al een aantal hoogwaardige referenties in dit gebied heeft, én haar systeem een oplossing biedt voor bedrijven met lokale vestigingen op een wereldmarkt, heeft Selligent de juiste positie om een significant deel van deze groei naar zich toe te trekken.

Vincent Leclerc (National Sales Manager Selligent) heeft onlangs in Toronto de eerste Canadese vestiging van Selligent geopend. In Canada is het gebruik van CRM-systemen relatief traag op gang gekomen. In 2000 bedroeg de marktomvang daar nog minder dan $300 miljoen. Met een verwachte groei van 45% over 2001 verandert dat echter snel. Door de tweetalige cultuur van Canada heeft Selligent ook hier een sterke uitgangspositie.

In Zuid-Europa groeiden Selligents activiteiten in 2000 met 45%. Michel Doric, Vice President en verantwoordelijk voor die regio, wordt op de Franse markt geassisteerd door Jean-Claude Fourny, recent aangesteld tot Sales Director Frankrijk.

"Vorig jaar toonden Selligents activiteiten een groei op alle gebieden, een groei die zich doorzet naar 2001. Dit maakt ons duidelijk dat klanten het aanbod van Selligent waarderen en zich afwenden van dure, moeilijk te implementeren CRM-oplossingen die niet flexibel genoeg zijn om lokale vrijheid te koppelen aan een coherente globale bedrijfsstrategie", stelt André Lejeune, CEO bij Selligent. "Onze penetratie in de markt van de grote en middelgrote bedrijven toont dat, door hun hoge functionaliteit en lage kost, de Selligent systemen een aantrekkelijk aanbod vormen voor die markten. Met onze nieuwe functionaliteit Global & Local en de lancering van Selligent Xi for Windows en Selligent.Net Xi, staan we sterk om munt te slaan uit dat groeiende potentieel."

Selligent
Selligent is één van de belangrijkste Europese producenten van oplossingen voor het beheer van klanten-relaties (Customer Relationship Management) en e-business. Selligent begeleidt ondernemingen tijdens de volledige relatiecyclus met klanten; van prospectfase tot klantenbinding. Ze houdt daarbij rekening met culturele diversiteit en grote verschillen in het Europese zakenklimaat. De meer dan 30.000 gebruikers in bedrijven met complexe bedrijfsprocessen en een doelgerichte klantenbenadering, zijn een overduidelijk bewijs van de doeltreffendheid van Selligent. Geruggensteund door een Europees distributienetwerk en met eigen vestigingen in de belangrijkste Europese landen, zag Selligent in 2000 haar omzet met 64% stijgen. De verkoop van licenties steeg zelfs met 120%. Meer informatie over Selligent, haar producten en diensten, is beschikbaar op de website: http://www.selligent.com/nl.

Voor meer informatie:
Selligent Nederland B.V.
Herman Heller, country manager
Telefoon: 033-4535999
e-mail: herman.heller@selligent.com