PRESS RELEASE
Selligent meldt continue groei
Europese CRM-specialist breidt activiteiten in Noord- en Zuid-Europa uit en opent vestiging in Canada
Amersfoort, 3 september 2001 - Selligent, leverancier van systemen voor Customer Relationship Management (CRM) en e-business, meldt een continue groei. Het CRM-systeem van Selligent is specifiek ontwikkeld voor integrale samenwerking tussen vestigingen van bedrijven in landen met verschillende talen, culturen en gewoontes. Deze aanpak voorziet in een sterk groeiende behoefte in steeds meer landen.
De Scandinavische landen staan er om bekend dat zij ondanks hun zeer individualis-tische regio's toch een aantal grote wereldmerken op de markt brengen. De Selligent Global & Local functionaliteit speelt daar tot in detail op in. Om deze markt op de juiste wijze te kunnen benaderen, is Christina SchiØtt Liaos benoemd tot Business Development Manager voor Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en IJsland. Het internationale, onafhankelijke marktonderzoeksbureau IDC heeft berekend dat de CRM-markt in die landen een jaarlijkse groei van 37 procent kent. Omdat Selligent met 'blue chip' gebruikers zoals Alfa Laval en Bahco/Sandvik al een aantal hoogwaardige referenties in dit gebied heeft, én haar systeem een oplossing biedt voor bedrijven met lokale vestigingen op een wereldmarkt, heeft Selligent de juiste positie om een significant deel van deze groei naar zich toe te trekken.
Vincent Leclerc (National Sales Manager Selligent) heeft onlangs in
Toronto de eerste Canadese vestiging van Selligent geopend. In Canada is
het gebruik van CRM-systemen relatief traag op gang gekomen. In 2000
bedroeg de marktomvang daar nog minder dan $300 miljoen. Met een
verwachte groei van 45% over 2001 verandert dat echter snel. Door de
tweetalige cultuur van Canada heeft Selligent ook hier een sterke
uitgangspositie.
In Zuid-Europa groeiden Selligents activiteiten in 2000 met 45%. Michel
Doric, Vice President en verantwoordelijk voor die regio, wordt op de
Franse markt geassisteerd door Jean-Claude Fourny, recent aangesteld tot
Sales Director Frankrijk.
"Vorig jaar toonden Selligents activiteiten een groei op alle gebieden,
een groei die zich doorzet naar 2001. Dit maakt ons duidelijk dat
klanten het aanbod van Selligent waarderen en zich afwenden van dure,
moeilijk te implementeren CRM-oplossingen die niet flexibel genoeg zijn
om lokale vrijheid te koppelen aan een coherente globale
bedrijfsstrategie", stelt André Lejeune, CEO bij Selligent. "Onze
penetratie in de markt van de grote en middelgrote bedrijven toont dat,
door hun hoge functionaliteit en lage kost, de Selligent systemen een
aantrekkelijk aanbod vormen voor die markten. Met onze nieuwe
functionaliteit Global & Local en de lancering van Selligent Xi for
Windows en Selligent.Net Xi, staan we sterk om munt te slaan uit dat
groeiende potentieel."
Selligent
Selligent is één van de belangrijkste Europese producenten van
oplossingen voor het beheer van klanten-relaties (Customer Relationship
Management) en e-business. Selligent begeleidt ondernemingen tijdens de
volledige relatiecyclus met klanten; van prospectfase tot
klantenbinding. Ze houdt daarbij rekening met culturele diversiteit en
grote verschillen in het Europese zakenklimaat. De meer dan 30.000
gebruikers in bedrijven met complexe bedrijfsprocessen en een
doelgerichte klantenbenadering, zijn een overduidelijk bewijs van de
doeltreffendheid van Selligent. Geruggensteund door een Europees
distributienetwerk en met eigen vestigingen in de belangrijkste Europese
landen, zag Selligent in 2000 haar omzet met 64% stijgen. De verkoop van
licenties steeg zelfs met 120%. Meer informatie over Selligent, haar
producten en diensten, is beschikbaar op de website:
http://www.selligent.com/nl.
Voor meer informatie:
Selligent Nederland B.V.
Herman Heller, country manager
Telefoon: 033-4535999
e-mail: herman.heller@selligent.com