P e r s b e r i c h t

M-business in Japan:
een exclusieve studiereis

Media Development Europe, organisator van onder meer het succesvolle Smart Business Event, organiseert in samenwerking met DMSA Council E-Commerce een exclusieve studiereis naar Japan. De reis, voor maximaal 40 deelnemers, zal plaatsvinden van 1 tot 7 september 2001. Het afwisselende programma van de reis speelt volledig in op de indrukwekkende ontwikkelingen van m-business in Japan.

Programma

In een aantal plenaire sessies wordt een algeheel beeld van m-business in Japan geschetst, door onder meer: Ms. Naoko Odaka, Researcher bij Dentsu en Mr. Daniel Scuka, Editor at large bij JapanInc. Bovendien kunnen de deelnemers NTT East Square of het Matsushita HII huis bezoeken. In kleinere groepen worden vervolgens gedurende twee dagen bedrijfsbezoeken afgelegd die verbonden zijn aan een specifiek thema. De thema's en bijbehorende bedrijven zijn: entertainment (Konami, Index Corporation, Kanematsu Communications Comp, Sony Music Entertainment), advertising & marketing ( Zenrin, The Beacon Movement, ATIS, D2 Communications), transactions (Shinsei Bank Ltd, Monex, Japan Netbank, Sumitomo) en developments (NEC, Toshiba, J-phone, 104.com).
De laatste dag zal een bezoek gebracht worden aan NTT DoCoMo. In de middag vinden workshops en een paneldiscussie plaats onder leiding van een prominente moderator. Meer informatie is te lezen op de site www.mde.nl/japan of www.dmsa.nl/japan. Het veelzijdige programma is samengesteld door Endre Davids (DMSA Council E-Commerce), Mark Beermann (Business Development Manager UniXS Solutions NV), Eric van Kooij en Philip Wijers(Technisch Wetenschappelijk Attachés van de Nederlandse Ambassade te Japan) en Media Development Europe.

M-Japan, mobiele ontwikkelingen op lichtsnelheid
Onder het motto 'wie wat met mobiel wil, zou eens in Japan moeten gaan kijken', hebben Media Development Europe en DMSA Council E-Commerce de studiereis naar Japan georganiseerd. De Japanse ICT-markt is even vooruitstrevend als in beweging. Het programma van de studiereis is er dan ook op gericht de deelnemers de mogelijkheid te bieden om te leren van opgedane ervaringen. Zowel van vooraanstaande Japanse ondernemingen als van toonaangevende Nederlandse bedrijven die in Japan actief zijn met mobiel internet.

Eindhoven, mei 2001

Over Media Development Europe
Media Development Europe (MDE) is al sinds 1994 in Nederland en België actief als facilitair intermediair ten behoeve van de ICT- en mobiele communicatiebranche. Voor aanbieders binnen deze branche organiseert MDE, uit eigen initiatief of in opdracht van derden, vakevenementen, business seminars en congressen.
Daarnaast is MDE uitgever en initiatiefnemer van het magazine 'Internet in Business/Mobile & Wireless'. Deze veelzijdigheid in diensten maakt MDE tot een professionele dienstverlener voor de ICT- en mobiele communicatiebranche.

Over DMSA Council E-Commerce
De focus van de DMSA Council E-Commerce (CEC) ligt op marketing en marketing-communicatie via electronische, interactieve marketing kanalen. De CEC is een community van 162 bedrijven, die tezamen een dwarsdoorsnede van de Nederlandse online-bedrijvigheid representeren. Door een grote verscheidenheid aan leden, vormt de CEC een uniek, actief en productief netwerk van gevestigde en nieuwe bedrijven, die snappen dat een integratie van ICT, customer care en echte interactiviteit drijvende krachten zijn in het zakendoen van de 21ste eeuw.
Binnen de CEC is een groep van Mobile experts geclusterd in de Werkgroep Mobile Marketing en Commerce. Vanuit deze werkgroep is het eerste initiatief genomen om deze studiereis te organiseren.