P e r s b e r i c h t
M-business in Japan:
een exclusieve studiereis
Media Development Europe, organisator van onder meer het succesvolle Smart Business Event, organiseert in samenwerking met DMSA Council E-Commerce een exclusieve studiereis naar Japan. De reis, voor maximaal 40 deelnemers, zal plaatsvinden van 1 tot 7 september 2001. Het afwisselende programma van de reis speelt volledig in op de indrukwekkende ontwikkelingen van m-business in Japan.
Programma
In een aantal plenaire sessies wordt een algeheel beeld van m-business in Japan geschetst, door onder meer: Ms. Naoko Odaka, Researcher bij Dentsu en Mr. Daniel Scuka, Editor at large bij JapanInc. Bovendien kunnen de deelnemers NTT East Square of het Matsushita HII huis bezoeken. In kleinere groepen worden vervolgens gedurende twee dagen bedrijfsbezoeken afgelegd die verbonden zijn aan een specifiek thema. De thema's en bijbehorende bedrijven zijn: entertainment (Konami, Index Corporation, Kanematsu Communications Comp, Sony Music Entertainment), advertising & marketing ( Zenrin, The Beacon Movement, ATIS, D2 Communications), transactions (Shinsei Bank Ltd, Monex, Japan Netbank, Sumitomo) en developments (NEC, Toshiba, J-phone, 104.com).
De laatste dag zal een bezoek gebracht worden aan NTT DoCoMo. In de middag vinden workshops en een paneldiscussie plaats onder leiding van een prominente moderator. Meer informatie is te lezen op de site www.mde.nl/japan
M-Japan, mobiele ontwikkelingen op lichtsnelheid
Onder het motto 'wie wat met mobiel wil, zou eens in Japan moeten gaan
kijken', hebben Media Development Europe en DMSA Council E-Commerce de
studiereis naar Japan georganiseerd. De Japanse ICT-markt is even
vooruitstrevend als in beweging. Het programma van de studiereis is er dan
ook op gericht de deelnemers de mogelijkheid te bieden om te leren van
opgedane ervaringen. Zowel van vooraanstaande Japanse ondernemingen als van
toonaangevende Nederlandse bedrijven die in Japan actief zijn met mobiel
internet.
Eindhoven, mei 2001
Over Media Development Europe
Media Development Europe (MDE) is al sinds 1994 in Nederland en België
actief als facilitair intermediair ten behoeve van de ICT- en mobiele
communicatiebranche. Voor aanbieders binnen deze branche organiseert MDE,
uit eigen initiatief of in opdracht van derden, vakevenementen, business
seminars en congressen.
Daarnaast is MDE uitgever en initiatiefnemer van het magazine 'Internet in
Business/Mobile & Wireless'. Deze veelzijdigheid in diensten maakt MDE tot
een professionele dienstverlener voor de ICT- en mobiele
communicatiebranche.
Over DMSA Council E-Commerce
De focus van de DMSA Council E-Commerce (CEC) ligt op marketing en
marketing-communicatie via electronische, interactieve marketing kanalen. De
CEC is een community van 162 bedrijven, die tezamen een dwarsdoorsnede van
de Nederlandse online-bedrijvigheid representeren. Door een grote
verscheidenheid aan leden, vormt de CEC een uniek, actief en productief
netwerk van gevestigde en nieuwe bedrijven, die snappen dat een integratie
van ICT, customer care en echte interactiviteit drijvende krachten zijn in
het zakendoen van de 21ste eeuw.
Binnen de CEC is een groep van Mobile experts geclusterd in de Werkgroep
Mobile Marketing en Commerce. Vanuit deze werkgroep is het eerste initiatief
genomen om deze studiereis te organiseren.