Onderzoek dienstverlening Belastingen
De afdeling Belastingen van de gemeente Zoetermeer is verantwoordelijk
voor de jaarlijkse belastingaanslagen. Ze heeft daardoor te maken met
alle Zoetermeerse huishoudens. Niet alleen schriftelijk maar ook
telefonisch en persoonlijk aan de balie. De afdeling Belastingen wil
graag weten hoe de belastingplichtigen haar schriftelijke,
telefonische en persoonlijke dienstverlening ervaren. Vorig jaar heeft
de afdeling Belastingen een eerste onderzoek (nulmeting) laten
uitvoeren naar haar dienstverlening. Dit jaar gaat opnieuw een
onderzoek (enquête) plaatsvinden wat moet uitwijzen of de
dienstverlening van de afdeling Belastingen ten opzichte van vorige
jaar is verbeterd of verslechterd. Het onderzoek onder de
belastingplichtigen wordt net als vorig jaar uitgevoerd door de
gemeentelijke afdeling Onderzoek en Statistiek.
Voor het onderzoek zijn in totaal 2000 huishoudens geselecteerd uit
het woningenbestand van de gemeente Zoetermeer. Deze zijn volstrekt
willekeurig gekozen. Tussen 3 en 19 september 2001 kunnen deze
huishoudens namens de gemeente Zoetermeer een koerier aan de deur
verwachten die een korte vragenlijst komt overhandigen. Betrokkenen
ontvangen hierover rond 31 augustus een brief. De vragenlijst bevat
onder andere vragen over de leesbaarheid van de folders en
belastingaanslagen, de telefonische bereikbaarheid van de afdeling,
maar ook vragen over de wijze waarop men door de medewerkers van deze
afdeling te woord is gestaan.
De resultaten van het onderzoek zullen naar verwachting in november
bekend zijn.
Gemeente Zoetermeer © August 2001
Last update: 31 August 2001 (11:06)