Gemeente Zoetermeer

Onderzoek dienstverlening Belastingen

De afdeling Belastingen van de gemeente Zoetermeer is verantwoordelijk voor de jaarlijkse belastingaanslagen. Ze heeft daardoor te maken met alle Zoetermeerse huishoudens. Niet alleen schriftelijk maar ook telefonisch en persoonlijk aan de balie. De afdeling Belastingen wil graag weten hoe de belastingplichtigen haar schriftelijke, telefonische en persoonlijke dienstverlening ervaren. Vorig jaar heeft de afdeling Belastingen een eerste onderzoek (nulmeting) laten uitvoeren naar haar dienstverlening. Dit jaar gaat opnieuw een onderzoek (enquête) plaatsvinden wat moet uitwijzen of de dienstverlening van de afdeling Belastingen ten opzichte van vorige jaar is verbeterd of verslechterd. Het onderzoek onder de belastingplichtigen wordt net als vorig jaar uitgevoerd door de gemeentelijke afdeling Onderzoek en Statistiek. Voor het onderzoek zijn in totaal 2000 huishoudens geselecteerd uit het woningenbestand van de gemeente Zoetermeer. Deze zijn volstrekt willekeurig gekozen. Tussen 3 en 19 september 2001 kunnen deze huishoudens namens de gemeente Zoetermeer een koerier aan de deur verwachten die een korte vragenlijst komt overhandigen. Betrokkenen ontvangen hierover rond 31 augustus een brief. De vragenlijst bevat onder andere vragen over de leesbaarheid van de folders en belastingaanslagen, de telefonische bereikbaarheid van de afdeling, maar ook vragen over de wijze waarop men door de medewerkers van deze afdeling te woord is gestaan.

De resultaten van het onderzoek zullen naar verwachting in november bekend zijn.



Gemeente Zoetermeer © August 2001

Last update: 31 August 2001 (11:06)