Persbericht
SAS en Blue Martini Software sluiten wereldwijde alliantie voor marketing en verkoop van end-to-end eCRM-oplossingen
Beide bedrijven zullen tevens elkaars applicaties implementeren
Amsterdam, 30 augustus 2001 - SAS Institute, marktleider op het gebied van
analytische CRM en datawarehousing, en Blue Martini Software, Inc. (Nasdaq:
BLUE), aanbieder van 'external Customer Relationship Management'-software
(eCRM), gaan een wereldwijde strategische alliantie aan voor de komende drie
jaar. Doel van de alliantie is organisaties te helpen een beter inzicht in
hun klanten te krijgen en dit inzicht te benutten via alle beschikbare
elektronische klantcontactkanalen.
Gezamenlijke klanten kunnen profiteren van de geavanceerde analytische
CRM-oplossingen van SAS om een consistent beeld van iedere klant te krijgen,
over meerdere kanalen en via verschillende bronnen, waaronder de Blue
Martini eCRM-applicatiesuite. Door deze gegevens te analyseren, komt
bruikbare informatie beschikbaar waarmee klantrelaties verbeterd kunnen
worden. De kennis verkregen via de analytische CRM-oplossingen van SAS,
wordt toegepast binnen de eCRM-applicaties van Blue Martini. Dit leidt tot
een uitbreiding van de analytische mogelijkheden en de grafische weergave
hiervan in Blue Martini. Door de combinatie van Blue Martini Software en SAS
verbetert de kwaliteit van interacties doordat campagnes specifieker gericht
zijn op relevante doelgroepen. Bovendien kan meer gepersonaliseerde
communicatie plaatsvinden via verschillende contactkanalen, waaronder
websites, callcenters en draadloze apparatuur.
Binnen de overeenkomst zullen de eerste verkoop- en marketingactiviteiten
vooral gericht zijn op klanten in de sectoren automotive,
consumentengoederen, retail en de supermarktbranche. Beide ondernemingen
gaan wereldwijd verkoopmedewerkers opleiden in elkaars applicaties. Verder
wordt een incentive-programma ontwikkeld om de onderlinge samenwerking te
stimuleren. Bovendien wordt er een gezamenlijk marketingprogramma opgezet,
bestaande uit onder andere campagnes, seminars, presentaties, beurzen en
evenementen.
Beide bedrijven zullen ook elkaars applicaties binnen hun eigen organisatie
gebruiken. SAS integreert de Blue Martini 4 eCRM-applicatiesuite in haar
website-activiteiten. De Professional Services-organisatie van Blue Martini
breidt haar expertise uit met de analytische CRM-oplossingen van SAS. Door
nauwe samenwerking verwachten de bedrijven aan gezamenlijke klanten extra
toegevoegde waarde te bieden door nieuwe mogelijkheden te herkennen en te
implementeren.
"Met de geavanceerde analytische CRM-oplossingen van SAS kunnen bedrijven
effectiever met hun klanten communiceren en hen via de verschillende kanalen
beter begrijpen", aldus Graeme Woodley, Senior Vice-President Business
Development en Channel Operations bij SAS. "De combinatie van een beter
begrip en de mogelijkheden van de Blue Martini eCRM-applicatiesuite stelt
organisaties in staat om kosten terug te dringen en de omzet en return on
investment te optimaliseren. Dit is mogelijk door de totale lifetime van
klanten en klanttevredenheid te vergroten en klantentrouw te versterken."
"We zijn verheugd te kunnen samenwerken met de marktleider in analytische CRM, en denken dat we met de combinatie van onze producten, complete eCRM-applicaties met zeer uitgebreide functionaliteit aan klanten kunnen bieden", zegt Chip Overstreet, Vice-President Corporate Marketing en Business Development van Blue Martini Software. "Samen ondersteunen we onze gezamenlijke klanten bij het verkrijgen van diepgaande inzichten in hun klanten en bij het gebruiken hiervan via alle mogelijke contactkanalen."
SAS
SAS is marktleider in e-intelligence-software en -services, en stelt
organisaties in staat hun ruwe data om te zetten in bruikbare kennis,
inclusief de grote hoeveelheid die gegenereerd wordt door e-business. De
software van SAS, 's werelds grootste onafhankelijke softwareleverancier,
wordt gebruikt door meer dan 37.000 bedrijven, overheidsorganisaties en
universiteiten in 111 landen.
Voor meer informatie, kijk op www.sas.com
Blue Martini Software
Blue Martini Software maakt de belofte van CRM waar. Met de Blue Martini 4
eCRM-applicatiesuite kunnen bedrijven hun kennis over klanten en partners
vergroten, relevante doelgroepen vaststellen en de interactie met deze
doelgroepen over meerdere contactkanalen bevorderen. De suite omvat vier
applicaties: Blue Martini Marketing, Blue Martini Commerce, Blue Martini
Channels en Blue Martini Service. Elke applicatie kan afzonderlijk inspelen
op specifieke behoeften van bedrijven of als complete suite worden ingezet
voor het beheer van catalogi, content, transacties, campagnes, analyses en
personalisering. Klanten van Blue Martini Software zijn onder andere
Benetton, Dockers, Harley-Davidson, Iomega Corporation, Levi Strauss & Co.,
Polaroid Corporation en Virgin.