Intercollegiale consultatie, Keurmerk, KNGF, Kwaliteitsbeleid, Kwaliteitsprogramma, Lidvereniging, Fysionet, Patient, Patienten, Protocollen, Regionaal Genootschap, Regionaal Genootschap Fysiotherapie, RGF, NVMT, Fysiotherapie, NVFS, NVFG, NVFB, NVFK, NVFT, NVFH, NFP, VVF, LVFD, SEO, FysioPraxis, Toetsing
Informatieve campagne fysiotherapie
Wie er vakmatig mee bezig is, weet wat voor complex geheel het
menselijk lichaam is. Maar veel mensen beseffen niet hoeveel vernuft
er achter de meest alledaagse bewegingen zit. Daarom is het goed om de
kennis die fysiotherapeuten in huis hebben over bewegen en houding
actief uit te dragen. Naar zowel patiënten als niet-patiënten, kortom,
iedereen die gezond wil blijven of wil worden. Zodat er geen
misverstand over kan bestaan waar fysiotherapie voor staat en welke
maatschappelijke bijdrage het vak levert. Indirect past dit in het
huidige beleid om op diverse manieren te werken aan het verstevigen
van de positie van fysiotherapie binnen de gezondheidszorg. Daarom is
vanuit het KNGF deze campagne gestart.
Feiten over de campagne.
Waarom?
De campagne heeft de volgende doelstellingen:
* bijdragen aan volksgezondheid
* actief kennis beschikbaar maken en daarmee de deskundigheid van de
fysiotherapeut onderstrepen,
* waarde van fysiotherapie benadrukken en positie binnen zorgketen
verstevigen.
Hoe?
In de postercampagne maken we mensen ervan bewust dat onze alledaagse
bewegingen niet vanzelfsprekend zijn. En dat het menselijk lichaam
daarom aandacht, (preventieve) zorg, respect én deskundigheid
verdient. Zonder loze beloften te doen, zetten we de fysiotherapeut
neer als dé deskundige op het gebied van houding en bewegen. Door
mensen bewust te maken van het werk dat hun lichaam verzet, bij
diverse houdingen en bewegingen, vragen we bovendien aandacht voor
preventie. Thuis, op het werk, overal.
Preventie en eigen verantwoordelijkheid zijn eveneens kernbegrippen
bij de serie patiëntenfolders, met als titel `Voorlichting
fysiotherapie'. In voorbereiding zijn diverse praktische uitgaven,
bijvoorbeeld `Weer op de been na een hernia-operatie'.
Doelgroep.
Primair iedereen die gezond wil blijven of weer gezond wil worden).
Secundaire doelgroepen zijn de overheid, politiek, verzekeraars,
verwijzers en andere collega-zorgverleners.
Langere termijn.
Het inhoudelijke thema, onze houdingen en bewegingen zijn minder
vanzelfsprekend dan ze lijken, is aanknopingspunt voor verdere
activiteiten. Het basisconcept wordt de komende tijd doorvertaald naar
andere uitingen en producten.
Bestellen?
De folders en posters zijn KNGF-producten die via de
Ledendrukwerkservice besteld kunnen worden. U kunt hiervoor een e-mail
sturen naar ledendrukwerk@kngf.nl. Vermeld daarbij uw voorletter(s),
naam en relatiecode.