Ingezonden persbericht

DataDistilleries' software geeft DGZ-DekaBank inzicht in behoeftes van haar klanten

Grote Duitse financiële dienstverlener breidt haar eServices uit met de aanschaf van DataDistilleries aCRM software

Amsterdam, 29 augustus 2001 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van open analytische Customer Relationship Management (aCRM) oplossingen voor B2C-bedrijven, heeft in Duitsland een belangrijke klant binnengehaald. De DGZ-DekaBank gaat voor haar online activiteiten gebruikmaken van DataDistilleries' aCRM-software, DD Series. Het bereik van de eServices wordt daarmee zodanig uitgebreid dat de klanten van de DekaBank in de toekomst direct en beter geadviseerd worden over hun beleggingsrekeningen. Zo ondersteunt DataDistilleries de financiële instelling bij de overgang naar een efficiënte communicatie met de klant en een doelgerichter marketingbeleid.

Inzicht in de behoeften van de klant is ook voor de financiële sector van elementair belang. Met behulp van DataDistilleries' aCRM-oplossing kunnen producten en diensten via alle afzetkanalen op gepersonaliseerde wijze aan de klant worden aangeboden. Hiertoe worden met behulp van speciale analysetools uit de beschikbare klantgegevens gedragspatronen van klantgroepen afgeleid, die vervolgens effectief voor gepersonaliseerde marketingactiviteiten kunnen worden ingezet. DataDistilleries software kan bovendien naadloos en eenvoudig in bestaande CRM-systemen geïntegreerd worden.

De DGZ-DekaBank heeft voor de aCRM-software van DataDistilleries gekozen, omdat deze de verschillende informatiebronnen van de financiële instelling met elkaar integreert. Door klantsegmentatie kan de DekaBank marketingactiviteiten ontplooien die beter afgestemd zijn op de behoeften en voorkeuren van haar klanten. Bovendien worden geografische en socio-demografische klantgegevens geanalyseerd en gekoppeld aan de informatie uit meer dan vijf miljoen beleggingsrekeningen.

Met fondsen ter waarde van in totaal meer dan 135 miljard euro behoort de Deka-Gruppe tot de grootste financiële dienstverleners van Duitsland. Op het gebied van publieke beleggingsfondsen neemt zij met een marktaandeel van meer dan 20 procent een toppositie in bij de binnenlandse beleggers.

"We hebben gekozen voor DD Series, omdat dit product onze online activiteiten optimaal aanvult en omdat de software zich gemakkelijk met onze CRM-infrastructuur laat integreren. De snelle en flexibele klantsegmentatie stelt ons in staat klantspecifieke diensten en producten aan te bieden", aldus Matthias Fritz, programma-manager eServices van de DGZ-DekaBank.

"Vooral voor grote B2C-ondernemingen in de financiële wereld is een persoonlijke klantbenadering van grote betekenis. Alleen een nauwkeurige analyse van de wensen en behoeften van de klant, gebaseerd op de actuele levenssituatie, garandeert een persoonlijke klantbenadering en een relevante respons. Het vermogen van DD Series om deze analyse uit te voeren en de resultaten meteen door te voeren in de communicatie met de klant, zorgt voor een verbetering van de klanttevredenheid, klantenbinding en klantwaarde zowel in de elektronische als in de traditionele verkoopkanalen", aldus Ingo Weinem, Managing Director van DataDistilleries in Duitsland.

###
Over DGZ-DekaBank
DGZ-DekaBank, begin 1999 ontstaan uit een fusie van de Deutsche Girozentrale - Deutsche Kommunalbank en DekaBank GmbH, is actief als centraal instituut van de Duitse Sparkassenorganisation op de grootzakelijke markt en in beleggingsfondsen. Met een balanswaarde van rond de 77 miljard euro, een fondsvolume van meer dan 135 miljard euro en een eigen kapitaal van 2 miljard euro behoort zij tot de grootste financiële dienstverleners van Duitsland. Op het gebied van beleggingsfondsen neemt de Deka-Gruppe met een marktaandeel van meer dan 20 procent een koppositie in onder de binnenlandse beleggingsmaatschappijen. De DGZ-DekaBank is een publiekrechtelijke instelling, heeft 3000 medewerkers in dienst (dochterondernemingen meegerekend) en zetelt zowel in Frankfurt am Main als in Berlijn. De DGZ-DekaBank is, voor gelijke delen, in handen van Landesbanken en spaarbanken. De laatstgenoemde zijn verenigd in de DSGV ö.K., waarin de gezamenlijke regionale spaarbanken en giro-organisaties samenwerken. Alle bestuurlijke organen van het instituut, dat door zeven bestuursleden wordt geleid, zijn naar evenredigheid samengesteld. Met vestigingen en dochtermaatschappijen in Luxemburg, Zwitserland en Ierland is de DGZ-DekaBank Europees georiënteerd.

Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van open analytische CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de waarde van deze relaties vergroten. Met de software van DataDistilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders op het gebied van CRM en
e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Website: www.datadistilleries.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries:
Ienske Meindertsma, Tel. +31 20 562 0020 of e-mail: i.meindertsma@datadistilleries.com

Paul Kok Consultants:
Margreet Sandee, Tel. +31 346 217 117 of e-mail: margreetsandee@pkc.nl