DataDistilleries' software geeft DGZ-DekaBank inzicht in behoeftes van haar klanten
Grote Duitse financiële dienstverlener breidt haar eServices uit met de aanschaf van DataDistilleries aCRM software
Amsterdam, 29 augustus 2001 - DataDistilleries, marktleider op het
gebied van open analytische Customer Relationship Management (aCRM)
oplossingen voor B2C-bedrijven, heeft in Duitsland een belangrijke klant
binnengehaald. De DGZ-DekaBank gaat voor haar online activiteiten
gebruikmaken van DataDistilleries' aCRM-software, DD Series. Het bereik
van de eServices wordt daarmee zodanig uitgebreid dat de klanten van de
DekaBank in de toekomst direct en beter geadviseerd worden over hun
beleggingsrekeningen. Zo ondersteunt DataDistilleries de financiële
instelling bij de overgang naar een efficiënte communicatie met de klant
en een doelgerichter marketingbeleid.
Inzicht in de behoeften van de klant is ook voor de financiële sector
van elementair belang. Met behulp van DataDistilleries' aCRM-oplossing
kunnen producten en diensten via alle afzetkanalen op gepersonaliseerde
wijze aan de klant worden aangeboden. Hiertoe worden met behulp van
speciale analysetools uit de beschikbare klantgegevens gedragspatronen
van klantgroepen afgeleid, die vervolgens effectief voor
gepersonaliseerde marketingactiviteiten kunnen worden ingezet.
DataDistilleries software kan bovendien naadloos en eenvoudig in
bestaande CRM-systemen geïntegreerd worden.
De DGZ-DekaBank heeft voor de aCRM-software van DataDistilleries
gekozen, omdat deze de verschillende informatiebronnen van de financiële
instelling met elkaar integreert. Door klantsegmentatie kan de DekaBank
marketingactiviteiten ontplooien die beter afgestemd zijn op de
behoeften en voorkeuren van haar klanten. Bovendien worden geografische
en socio-demografische klantgegevens geanalyseerd en gekoppeld aan de
informatie uit meer dan vijf miljoen beleggingsrekeningen.
Met fondsen ter waarde van in totaal meer dan 135 miljard euro behoort
de Deka-Gruppe tot de grootste financiële dienstverleners van Duitsland.
Op het gebied van publieke beleggingsfondsen neemt zij met een
marktaandeel van meer dan 20 procent een toppositie in bij de
binnenlandse beleggers.
"We hebben gekozen voor DD Series, omdat dit product onze online
activiteiten optimaal aanvult en omdat de software zich gemakkelijk met
onze CRM-infrastructuur laat integreren. De snelle en flexibele
klantsegmentatie stelt ons in staat klantspecifieke diensten en
producten aan te bieden", aldus Matthias Fritz, programma-manager
eServices van de DGZ-DekaBank.
"Vooral voor grote B2C-ondernemingen in de financiële wereld is een
persoonlijke klantbenadering van grote betekenis. Alleen een nauwkeurige
analyse van de wensen en behoeften van de klant, gebaseerd op de actuele
levenssituatie, garandeert een persoonlijke klantbenadering en een
relevante respons. Het vermogen van DD Series om deze analyse uit te
voeren en de resultaten meteen door te voeren in de communicatie met de
klant, zorgt voor een verbetering van de klanttevredenheid,
klantenbinding en klantwaarde zowel in de elektronische als in de
traditionele verkoopkanalen", aldus Ingo Weinem, Managing Director van
DataDistilleries in Duitsland.
###
Over DGZ-DekaBank
DGZ-DekaBank, begin 1999 ontstaan uit een fusie van de Deutsche
Girozentrale - Deutsche Kommunalbank en DekaBank GmbH, is actief als
centraal instituut van de Duitse Sparkassenorganisation op de
grootzakelijke markt en in beleggingsfondsen. Met een balanswaarde van
rond de 77 miljard euro, een fondsvolume van meer dan 135 miljard euro
en een eigen kapitaal van 2 miljard euro behoort zij tot de grootste
financiële dienstverleners van Duitsland. Op het gebied van
beleggingsfondsen neemt de Deka-Gruppe met een marktaandeel van meer dan
20 procent een koppositie in onder de binnenlandse
beleggingsmaatschappijen. De DGZ-DekaBank is een publiekrechtelijke
instelling, heeft 3000 medewerkers in dienst (dochterondernemingen
meegerekend) en zetelt zowel in Frankfurt am Main als in Berlijn. De
DGZ-DekaBank is, voor gelijke delen, in handen van Landesbanken en
spaarbanken. De laatstgenoemde zijn verenigd in de DSGV ö.K., waarin de
gezamenlijke regionale spaarbanken en giro-organisaties samenwerken.
Alle bestuurlijke organen van het instituut, dat door zeven
bestuursleden wordt geleid, zijn naar evenredigheid samengesteld. Met
vestigingen en dochtermaatschappijen in Luxemburg, Zwitserland en
Ierland is de DGZ-DekaBank Europees georiënteerd.
Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van open analytische
CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun
klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de
waarde van deze relaties vergroten. Met de software van DataDistilleries
kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie
analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen
worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen
klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden
geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software.
DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders
op het gebied van CRM en
e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot
DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals
Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Libertel-Vodafone, ABN AMRO en
CenterParcs. Website: www.datadistilleries.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries:
Ienske Meindertsma, Tel. +31 20 562 0020 of e-mail:
i.meindertsma@datadistilleries.com
Paul Kok Consultants:
Margreet Sandee, Tel. +31 346 217 117 of e-mail: margreetsandee@pkc.nl