charset="iso-8859-1"
- Persbericht -
Naamsbekendheid newmonday.com gestegen tot ruim 77 procent
Hoofddorp, 22 augustus 2001 De naamsbekendheid van newmonday.com is in het
tweede kwartaal van 2001 gestegen van 68% naar 77,1 procent. Het bereik nam
in dezelfde periode met een vergelijkbaar percentage toe tot 41 procent.
Onder de latent zoekenden is het bereik van newmonday.com nu zelfs 48
procent. De percentages hebben betrekking op de ruim 1 miljoen hoger
opgeleide internetgebruikers in Nederland. Deze gegevens zijn afkomstig van
het Online Bereiksonderzoek Arbeidsmarktsites (OBA) van onderzoeksbureau
Interview*NSS.
Riante voorsprong
De carrièremanagement-site newmonday.com heeft volgens het onderzoek een
riante bereikvoorsprong opgebouwd op de nummers twee en drie carrièresites
van Nederland. Het gaat hier om Monsterboard en Jobnews, met een bereik van
respectievelijk 28 procent en 22 procent. Overige carrièresites volgen op
grotere afstand.
Eén carrièremanagement-site
De OBA-gegevens met betrekking tot newmonday.com zijn ontleend aan de
gecombineerde naamsbekendheid en het gecombineerde bereik van newmonday.com
en Intermediair.nl. Beide URL's verwijzen immers naar één site:
newmonday.com.
Vraag en aanbod
OBA-gegevens tonen dat de ruim 1 miljoen hoger opgeleide internetgebruikers
zich steeds meer via internet oriënteren op de arbeidsmarkt. In 1998 lag het
percentage nog op 23; nu is dit gestegen tot 55 procent.
newmonday.com
newmonday.com (www.newmonday.nl) is de opvolger van Intermediair.nl, en dé
carrièremanagement-site voor iedereen op HBO- of universitair niveau.
newmonday.com biedt in haar online carrièrecentrum actuele informatie over
de arbeidsmarkt en interactieve applicaties, zoals persoonlijk
loopbaanadvies, juridisch advies en het salariskompas. De site bevat een
omvangrijke vacaturebank met wekelijks meer dan tweeduizend aanbiedingen en
biedt een unieke matchingservice. Deze service bestaat uit een cv-database
met uitgebreide matchingfaciliteiten en on- en offline ondersteuning.
newmonday.com is een initiatief van VNU en Randstad.
INTERVIEW-NSS
INTERVIEW-NSS (www.interview-nss.nl ) levert de kennis en inzichten die
organisaties helpen bij het bouwen van een sterk merk of imago en een goede
relatie met klanten en stakeholders. Dat doen we door middel van
full-service onderzoek en advies op het gebied van marketing- en
managementinformatie.
Voor meer informatie over newmonday.com of de onderzoeksresultaten van OBA
kunt u contact opnemen met: Saskia Beugel, marketing manager, telefoon 023 -
569 00 35 (saskia.beugel@ newmonday.com).
Voor meer informatie over INTERVIEW-NSS of de onderzoeksresultaten van OBA
kunt u contact opnemen met: Edger Cabri, projectmanager, telefoon 020 607 0836 (e.cabri@interview-nss.com).