Bloemenveiling Holland op Plantarium
"Een goed product geen garantie voor succes"
Naaldwijk- Bloemenveiling Holland was van 22 t/m 25 augustus met 21
kwekers vertegenwoordigd op Plantarium. De dienstverlening van de
veiling voor kwekers en kopers in de boomkwekerijsector stond
centraal. Het Holland Intro Point en de visie op noviteiten kregen
extra aandacht door een presentatie van marketeer Arnold Fase. "Met
een goed product alleen ben je er niet bij de introductie van een
nieuw sierteeltproduct", meent hij.
Arnold Fase van marketingadviesbureau 'Fasering' probeerde de
aanwezige boomkwekers ervan te doordringen dat een goed product alleen
geen garantie is voor een succesvolle marktintroductie. Fase gaf aan
dat er soms te weinig wordt stilgestaan bij het doel en de doelgroep
van een nieuw product. De hamvraag is wat Fase betreft: zit een
consument op dit nieuwe product te wachten? Zijn boodschap sloot goed
aan bij de slogan van het Holland Intro Point: succesvol introduceren
begint bij het Holland Intro Point. Deze adviesdienst van
Bloemenveiling Holland fungeert als kenniscentrum voor de introductie
van nieuwe sierteeltproducten.
Ondanks het warme weer was Plantarium 2001 een goede beurs voor
Bloemenveiling Holland en haar kwekers. Een breed assortiment
boomkwekerijproducten werd getoond door de 21 kwekers die aanvoeren op
Bloemenveiling Holland. Was Plantarium voorheen een echte
handelsbeurs, nu ligt de nadruk steeds meer op het onderhouden van de
bestaande relaties.
Bloemenveiling Holland