Bond vraagt opheldering bij klachten m-bankieren
17 augustus 2001
De Consumentenbond heeft in een brief aan de Postbank gevraagd om
opheldering over de actie met m-bankieren. Veel consumenten hebben
moeite met het activeren van de telefoon, waardoor hen een betaling
van 300 gulden boven het hoofd hangt.
Volgens de voorwaarden van de actie moet de telefoon binnen 8 weken
geactiveerd worden. Gebeurt dit niet, dan incasseert de Postbank 300
gulden van de rekening van de consument. Veel consumenten hebben
echter problemen met het activeren, waardoor zij het risico lopen dat
de 300 gulden geheel ten onrechte wordt afgeschreven.
Deze klachten waren voor de Consumentenbond aanleiding om de Postbank
om duidelijkheid te vragen, zodat consumenten de telefoon kunnen
activeren. Wanneer de Postbank niet met een positieve reactie komt,
zal de Bond verdere actie ondernemen.
Overigens regent het al langer klachten over de m-bankieractie. Zo
zijn er veel problemen met de aflevering van de telefoon of de
telefoon wordt helemaal niet geleverd, krijgen klanten geen contact
met de Postbank als ze vragen hebben en worden ze van het kastje naar
de muur gestuurd als de telefoontjes stuk gaan: de Postbank zegt dat
ze bij Telfort moeten klagen, Telfort stuurt de klanten naar de
Postbank.