Consumentenbond

Bond vraagt opheldering bij klachten m-bankieren

17 augustus 2001

De Consumentenbond heeft in een brief aan de Postbank gevraagd om opheldering over de actie met m-bankieren. Veel consumenten hebben moeite met het activeren van de telefoon, waardoor hen een betaling van 300 gulden boven het hoofd hangt.

Volgens de voorwaarden van de actie moet de telefoon binnen 8 weken geactiveerd worden. Gebeurt dit niet, dan incasseert de Postbank 300 gulden van de rekening van de consument. Veel consumenten hebben echter problemen met het activeren, waardoor zij het risico lopen dat de 300 gulden geheel ten onrechte wordt afgeschreven.

Deze klachten waren voor de Consumentenbond aanleiding om de Postbank om duidelijkheid te vragen, zodat consumenten de telefoon kunnen activeren. Wanneer de Postbank niet met een positieve reactie komt, zal de Bond verdere actie ondernemen.

Overigens regent het al langer klachten over de m-bankieractie. Zo zijn er veel problemen met de aflevering van de telefoon of de telefoon wordt helemaal niet geleverd, krijgen klanten geen contact met de Postbank als ze vragen hebben en worden ze van het kastje naar de muur gestuurd als de telefoontjes stuk gaan: de Postbank zegt dat ze bij Telfort moeten klagen, Telfort stuurt de klanten naar de Postbank.