13/08/2001 Implementatie van i2 oplossingen bij bedrijven in
consumentengoederen, detailhandel en mode
Zaltbommel, 13 augustus 2001 i2 Technologies, leverancier van Supply
Chain oplossingen, maakt bekend dat in de eerste helft van 2001
wereldwijd meer dan 35 bedrijven op het gebied van
consumentengoederen, detailhandel en mode (textiel, kleding en
schoeisel) met succes i2 oplossingen hebben geïmplementeerd.
Hieronder zijn projecten van i2 beschreven bij enkele van deze
bedrijven.
Go-lives in mode
Drie bedrijfsonderdelen van VF Corporation, de grootste
kledingfabrikant ter wereld, namen de afgelopen zes maanden
i2-oplossingen in gebruik. In februari heeft VF Jeanswear zijn eerste
bedrijfsversie en VF Imagewear East zijn derde bedrijfsversie van
Supply Chain Planner in gebruik genomen. Alle grote bedrijfsonderdelen
van VF werken nu met de Supply Chain Planner.
De implementatie bij VF Jeanswear is een van de grootste modellen van
live masterplanning in de geschiedenis van i2, en de implementatie van
de Supply Chain Planner is een van de grootste implementaties van i2
tot dusver. Doel van VF Jeanswear is het terugbrengen van de voorraad
eindproducten en halffabrikaten en reductie van verouderde inventaris.
Ook moet de i2 oplossing de service aan de klant verbeteren. VF
Imagewear West nam eveneens in februari zijn derde bedrijfsversie van
de Supply Chain Planner in gebruik. De oplossing voorziet in de
behoefte aan een systeem voor planning per order, dat rekening houdt
met accurate informatie over materiaal en capaciteit.
Tanner Companies LP Inc., fabrikant en leverancier van damesmode
rechtstreeks aan de klant, startte in april 2001 met de Demand
Planner. Tanner heeft laten weten dat de oplossing een duidelijke
verbetering betekent van prognoses en stabilisering voor de best
verkopende producten.
i2 TradeMatrix Demand Planner is in mei geïmplementeerd bij
TaylorMade-Adidas Golf. De fabrikant en verkoper van eersteklas
golfuitrustingen, schoeisel en kleding gebruikt de oplossing voor het
voorspellen van zendingen op het niveau van macromodellen. Hierdoor is
het mogelijk precieze prognoses te geven over de toewijzing van
producten voor de Noord-Amerikaanse en Europese bedrijfstakken.
TaylorMade werkt samen met toeleveranciers aan maatregelen om deze
prognoses te staven met behulp van i2 TradeMatrix Supply
Collaboration, dat in het eerste kwartaal van dit jaar in gebruik is
genomen.
Go-lives in textiel
National Textiles, leverancier van garens en textiele producten voor
de kledingindustrie, heeft de derde bedrijfsversie van de i2
TradeMatrix Supply Chain Planner in gebruik genomen. Het bedrijf
gebruikt de software-oplossingen voor het beheer van de masterplanning
en om vraag en aanbod van de belangrijkste klanten op elkaar af te
stemmen.
Go-lives onder distributeurs van verpakte consumentengoederen
Smithfield Packing, de grootste divisie van Smithfield Foods, nam in
juni de i2 TradeMatrix Transportation Optimizer in gebruik. Dankzij
deze oplossing van i2 worden verschillende soorten gegevens
samengevoegd, zoals informatie over transport, locatie en status.
Hierdoor kan Smithfield Packing zendingen samenvoegen tot efficiënte,
rendabele ladingen en zo de tijd dat vrachtwagens onderweg zijn
aanzienlijk verkorten.
Go-Lives in detailhandel
Bij J. C. Penney, een van Amerikas grootste detaillisten met
warenhuizen, drogisterijen, postorder- en e-commercebedrijven, heeft
de i2 TradeMatrix Transportation Manager en de Transportation
Optimizer geïmplementeerd. JCPenney verwacht hiermee de eerste
detailhandel ter wereld te worden die het proces van elektronische
routingaanvragen koppelt aan een dynamisch pakket routingsoftware,
waardoor intelligente transportlijnen kunnen worden gerealiseerd.
Woolworths, de grootste detailhandel in levensmiddelen in Australië, heeft onlangs de i2 TradeMatrix Demand Planner en de Supply Chain Planner in gebruik genomen. i2 helpt Woolworths in haar streven de service aan de klant te verbeteren en de voorraadniveaus optimaal te beheren door het vergroten van de zichtbaarheid in de hele keten. Woolworths kan met de i2 oplossingen optimale voorraadniveaus in winkels en warenhuizen realiseren. De detaillist krijgt de verkoopgegevens van iedere winkel en kan precies voorspellen welke voorraden nodig zijn om aan de vraag te voldoen.
i2
i2 is de leverancier van het i2 TradeMatrix-platform dat behalve
oplossingen ook content- en marktplaatsfunctionaliteit biedt.
Bedrijven kunnen met i2 TradeMatrix zowel particuliere als openbare
marktplaatsen inrichten en tegelijkertijd de bedrijfsprocessen van
alle deelnemers optimaliseren. i2 biedt diverse op samenwerking
gerichte e-business-services voor zowel startende als gevestigde
e-business-bedrijven. Elke service wordt ondersteund door oplossingen
voor een optimale besluitvorming, transactiebeheer en content
management. Het in 1988 opgerichte i2 heeft zich ten doel gesteld zijn
klanten in 2005 een toegevoegde waarde te bieden van $75 miljard. i2
is gevestigd in Dallas en heeft kantoren over de hele wereld.