PERSBERICHT
02/08/2001
Leerdammer company contracteert the media vehicle
Oer-hollands product kiest voor bewezen engels in-store concept
Leerdammer Company heeft voor de point-of-sale reclame van Leerdammer
Kaas het alles-in-één concept van The Media Vehicle BV geselecteerd.
De campagne voor de bekende gatenkaas omvat diverse in-store media in
515 supermarkten.
De campagne start in week 32 en heeft een totale duur van drie
maanden. Een combinatie van reclameposters op winkelwagens, opvallende
vloerposters en in-store radio commercials moeten de verkoop van drie
nieuwe varianten Leerdammer Kaas op hét ultieme aankoopmoment
stimuleren, namelijk op de winkelvloer. The Media Vehicle, de van
oorsprong Britse pionier in point-of-sale advertising, verzorgt de
in-store communicatie voor Leerdammer.
Vanaf week 32 worden voor de nieuwe Leerdammer-varianten (Smeerkaas,
Lightlife 30+ en Vers Geraspt) abri-posters, tijdschriften,
winkelwagenreclame, vloerposters en instore-radio ingezet. Het
Amsterdamse reclamebureau Het Hoofdbureau tekende voor de creatie van
de Leerdammer campagne. Deze geïntegreerde campagne is een van de
omvangrijkste in de geschiedenis van Leerdammer Nederland. Jean
Hendriks, senior product manager van Leerdammer: "De flexibele
in-store campagne van The Media Vehicle sluit prima aan bij onze
distributie. Want alleen daar waar varianten van Leerdammer te koop
zijn, zetten we onze reclame- en mediaguldens in." "In de gekozen
multi-media-inzet weet Leerdammer de consument al thuis op te pakken,
en haar zowel onderweg via een nationale abri-inzet als in de winkel
te behouden tot voor het schap waar de nieuwe varianten liggen", stelt
Jacques Koster van Op'maat Media Consultancy, de externe
mediaconsultant van Leerdammer Company Nederland.
Sven Huberts van The Media Vehicle, verantwoordelijk voor het account
management van de Leerdammer-campagne, is ervan overtuigd dat het
aanbod van The Media Vehicle er voor zorgt dat een product, merk of
productsector extra opvalt op de winkelvloer waardoor de consument tot
(extra) aankopen wordt aangezet. Uit onderzoek van POPAI 2001 blijkt
dat de Nederlandse consument 79% van de aankoopbeslissingen geheel of
gedeeltelijk in de supermarkt maakt.
In totaal worden voor Leerdammer 25.000 winkelwagenposters ontwikkeld
die 3 maanden zullen rondrijden in ruim 500 supermarkten. De
vloerposters voor de kaasschappen en de radio commercials zullen op
specifieke locaties gedurende respectievelijk 3 en 4 weken ingezet
worden.
The Media Vehicle
The Media Vehicle biedt een geïntegreerd aanbod van media op de
winkelvloer als een alles-in-één concept van contracten tot
implementatie inclusief effectiviteitsonderzoek in samenwerking met AC
Nielsen. The Media Vehicle is sinds juli 2000 actief in Nederland en
biedt in eerste instantie reclame op winkelwagens, posters op de
winkelvloer en instore radio. In een later stadium zal het complete
aanbod van The Media Vehicle Group in Nederland worden geïntroduceerd.
Zo behoort de 3D Imager machine en lenticulair drukwerk op posters
binnenkort tot de mogelijkheden.
Het concept van The Media Vehicle is reeds bewezen in
Groot-Brittannië. Sinds 1995 heeft The Media Vehicle een grootschalig
netwerk opgebouwd dat meer dan 90% van de supermarktformules in
Groot-Brittannië dekt. Talrijke campagnes van vooraanstaande merken
hebben de effectiviteit van het point-of-sale concept aangetoond. Uit
onderzoek naar vloerreclame blijkt op dit moment
bijvoorbeeld een verkooptoename met gemiddeld 15,5 %. Het snelst
groeiende mediabedrijf van Groot-Brittannië werkt exclusief samen met
grote Britse retailpartners als Tesco, Sainsbury's, Safeway, Asda,
Somerfield en Kwiksave. The Media Vehicle borduurt in Nederland voort
op het succes in Groot-Brittannië onder het motto "Niemand brengt je
dichter bij de consument". The Media Vehicle BV heeft in Nederland
contracten gesloten met onder meer Super de Boer, Jan Linders, Co-op,
Jumbo, Nettorama en Spar. Het huidige netwerk beslaat 50% van de
supermarktwinkelformules in Nederland.
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Hill and Knowlton Nederland B.V.
Judith Hugen /Dennis Hooftman
Tel: (020) 404 47 07
Fax: (020) 644 97 36
E-mail: jhugen@hillandknowlton.com / dhooftman@hillandknowlton.com