Ingezonden persbericht


Chordiant verhoogt gebruiksvriendelijkheid van dynamische websites

Hoofddorp, 30 juli 2001 - Chordiant Software, Inc. (NASDAQ: CHRD), leverancier van strategische CRM-oplossingen, completeert haar CRM-oplossing met twee uitbreidingen: Chordiant Selling Director en Dialog Interaction Server. Chordiant Selling Director ondersteunt gebruikers bij het gebruik van het web bij aankopen. Dialog Interaction Server zorgt voor de noodzakelijke informatie vanuit systemen om elk klantcontact interactief te maken. Beide componenten zijn gericht op een betere service waardoor klantinteractie via het internet wordt gestimuleerd. Volgens onderzoek van de Boston Consulting Group wordt meer dan 65 procent van de webtransacties voortijdig afgebroken, omdat de gebruiker de site als te gecompliceerd ervaart.

Selling Director
Chordiant Selling Director is een interactive-selling-oplossing voor Global 1000-bedrijven, die voorziet in de verkoop van complexe producten en diensten via internet. De oplossing betekent voor gebruikers dat zij via het web een dynamische dialoog krijgen aangeboden, wanneer zij producten of diensten willen afnemen. Selling Director vult daarbij automatisch verschillende velden in, zoals polisnummers, kortingsaanbiedingen of orderoverzichten. Deze dynamische aanpak verkleint de kans dat webklanten voortijdig hun transacties afbreken.

In combinatie met het Chordiant-platform biedt Selling Director tal van mogelijkheden om dynamische en sterk interactieve webdiensten aan klanten aan te bieden. Door de gebruikte Java-technologie en XML-standaarden kunnen ontwikkelaars deze diensten snel creëren, implementeren en onderhouden. De oplossing is makkelijk te integreren met legacy-systemen en bestaande webinfrastructuren.

Dialog Interaction Server
De nieuwe Dialog Interaction Server van Chordiant is gericht op het optimaliseren van het gebruiksgemak van websites. De oplossing is ontwikkeld om de effectiviteit en efficiency van webgebruik door klanten, prospects, partners en medewerkers op consistente wijze te verbeteren. Bij webgebruik kan het gaan om het selecteren en aankopen van producten, en diensten, het bieden van service aan klanten, het samenwerken met partners op projecten of het gebruik van content management-systemen door medewerkers.

Dialog Interaction Server voorziet er onder meer in dat een website steeds real-time reageert op de keuzes van eindgebruikers en dat ook de validatie van gegevens en bedrijfsprocessen volledig real-time plaatsvindt. Tests met de Dialog Interaction Server, uitgevoerd door Human Factors International, een adviesbureau voor webdesign, hebben uitgewezen dat gebruikers van sites waarop Dialog Interaction Server wordt toegepast, 35 maal sneller taken kunnen uitvoeren ten opzichte van traditionele sites.

Chordiant introduceert de uitbreidingen aansluitend op de overname van ActionPoint in maart 2001. De twee oplossingen zijn gebaseerd op de Java Server-technologie van ActionPoint.

Dialog Interaction Server is ontwikkeld op basis van de Chordiant JX-architectuur, die een natuurlijke ondersteuning biedt voor de Java 2 Enterprise Edition (J2EE) en XML-standaarden via het Chordiant Intelligent Customer Interaction Management-platform (ICIM). Chordiant wil het eerste CRM-bedrijf zijn dat een complete en schaalbare suite van JX-compatible bedrijfsservices en een onderliggend platform biedt, dat e-Marketing-, e-Service-, kennis-, fulfillment- en e-Selling-functionaliteiten omvat. Dialog Interaction Server is zowel stand alone als in combinatie met de Chordiant-producten te gebruiken.

Chordiant Software
Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer Interaction Managment-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.

Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of draadloze verbindingen - biedt de Unified CRM Solution van Chordiant real-time een eenduidig beeld van iedere klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en heeft regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas, New York, Parijs, Frankfurt en Hoofddorp.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website: www.chordiant.com.