27 juli 2001
Belgacom lanceert nieuwe berichtendienst
Sinds een week test Belgacom haar nieuwe dienst « Message Delivery
Service », een automatische berichtendienst. Dit proefproject gebeurt
met 7500 klanten. Indien de dienst aanslaat zal deze worden uitgebreid
naar alle Belgacomklanten.
Werking
De dienst werkt als volgt: indien de oproeper een testpersoon belt die
op dat moment niet bereikbaar is (en geen antwoordapparaat of
Phonemail heeft) zal hij na 30 seconden worden verzocht om een bericht
achter te laten voor die persoon. De centrale registreert en bewaart
deze boodschap en zal vervolgens de opgeroepene regelmatig proberen te
bereiken om het bericht over te brengen.
Kosten
Het tarief voor de oproeper bedraagt evenveel als een gewoon
telefoongesprek: 2 BEF/min + 2 BEF connectiekost gedurende de
piekuren, 1 BEF/min + 2 BEF connectiekost tijdens de daluren. Voordat
hij zijn bericht achterlaat, krijgt de oproeper te horen welk tarief
wordt gehanteerd. Indien hij geen gebruik maakt van deze mogelijkheid
betaalt hij niets.
Het ontvangen van de boodschap is gratis voor de opgeroepene.
De dienst is vooral praktisch voor mensen die geen antwoordapparaat of
Phonemail gebruiken. Zij weten aldus toch wie hen probeerde te
bereiken tijdens hun afwezigheid.
Indien de bevindingen van de test positief zijn zal de dienst worden
uitgebreid naar alle Belgacomlijnen.