Belgacom

27 juli 2001

Belgacom lanceert nieuwe berichtendienst

Sinds een week test Belgacom haar nieuwe dienst « Message Delivery Service », een automatische berichtendienst. Dit proefproject gebeurt met 7500 klanten. Indien de dienst aanslaat zal deze worden uitgebreid naar alle Belgacomklanten.

Werking
De dienst werkt als volgt: indien de oproeper een testpersoon belt die op dat moment niet bereikbaar is (en geen antwoordapparaat of Phonemail heeft) zal hij na 30 seconden worden verzocht om een bericht achter te laten voor die persoon. De centrale registreert en bewaart deze boodschap en zal vervolgens de opgeroepene regelmatig proberen te bereiken om het bericht over te brengen.

Kosten
Het tarief voor de oproeper bedraagt evenveel als een gewoon telefoongesprek: 2 BEF/min + 2 BEF connectiekost gedurende de piekuren, 1 BEF/min + 2 BEF connectiekost tijdens de daluren. Voordat hij zijn bericht achterlaat, krijgt de oproeper te horen welk tarief wordt gehanteerd. Indien hij geen gebruik maakt van deze mogelijkheid betaalt hij niets.
Het ontvangen van de boodschap is gratis voor de opgeroepene.

De dienst is vooral praktisch voor mensen die geen antwoordapparaat of Phonemail gebruiken. Zij weten aldus toch wie hen probeerde te bereiken tijdens hun afwezigheid.

Indien de bevindingen van de test positief zijn zal de dienst worden uitgebreid naar alle Belgacomlijnen.