27-7-2001
Succesvol tweede kwartaal voor Opel
Opel Nederland heeft zich het tweede kwartaal aan de top van de
verkooplijsten weten te handhaven. In de periode van april tot en met
juni 2001 behaalde Opel een marktaandeel van maar liefst 13%.
In totaal werden het afgelopen halfjaar 40.573 Opels in Nederland verkocht op een totale markt van 311.798 eenheden.
Opel Nederland heeft wederom een uitstekend kwartaal afgesloten. Ten
opzichte van vorig jaar steeg het marktaandeel met 0,65% in een totale
markt die zon 16% lager was. De Astra is met 13.073 exemplaren Opels
best gekochte model, al speelt de Zafira met 8.661 registraties een
steeds belangrijkere rol in dit middensegment, waarin Opel dus met
twee toppers is vertegenwoordigd. De groter gegroeide Corsa ontwikkelt
zich eveneens positief. Met 9.434 eenheden bevindt hij zich op de
nummer twee positie in de Opel-statistieken en mag hij zich zelfs de
nummer 1 in zijn klasse in Duitsland noemen.
Het gaat dus goed met Opel in Nederland ondanks dat registratie van
nieuwe Opels de laatste twee weken van juni bijna uitbleven. Door de
aankondiging van de schoon-subsidie van 716 gulden op autos die aan de
milieu-eisen van 2005 voldoen, kreeg de consument bij Opel het advies
de registratie van de nieuwe auto uit te stellen tot na 1 juli om zo
voor het extra zakcentje in aanmerking te komen. Zon 90% van Opels
ECOTEC benzinemotoren voldoet aan de strengste eisen.
Wim de Heer, Directeur Verkoop Opel Nederland: "Ons marktaandeel zal
deze maand fors toenemen door de uitgestelde registratie als gevolg
van de subsidie op schone motoren. Ten opzichte van vorig jaar zijn we
eveneens gegroeid waardoor het gat met de nummer twee aanzienlijk is.
Het gaat goed! Ook op andere gebieden hebben wij de wind in de zeilen.
Zo ging de Opel Master Service Garantie, onze mobiliteitsgarantie, in
het tweede kwartaal maar liefst 60.000 keer over de toonbank. Een plus
van 30%."
Tot slot scheidend Algemeen Directeur Alan Batey: Ik neem met pijn in
mijn hart afscheid. De organisatie presteert uitstekend en kan vol
vertrouwen de toekomst tegemoet zien. Vooral omdat we in de breedte
sterker zijn geworden. De kar wordt nu door meer dan één model
getrokken. Voorheen was Opel alleen Astra, nu spelen meer modellen een
belangrijke rol in de verkooplijsten. Dat maakt het merk sterker.