-PERSBERICHT-
Schiphol-Rijk, 27 juli 2001
MSN versterkt haar positie als wereldwijd marktleider op gebied van internet en biedt internettoegang aan 6.5 miljoen gebruikers in de Verenigde Staten
Recente cijfers tonen groei in internationale expansie, advertentieopbrengsten en marktaandeel aan
MSN, met maandelijks 250 unieke gebruikers wereldwijd het marktleidende online consumentennetwerk, laat vandaag weten over haar gehele netwerk een significante groei te kunnen laten zien. MSN kondigt een groei in het aantal wereldwijde unieke bezoekers aan, evenals een verdere expansie naar belangrijke internationale markten, constante advertentieopbrengsten door het aangaan van belangrijke relaties in digitale marketing en een groei van het marktaandeel op het gebied van internettoegang in de Verenigde Staten. MSN bevestigt met deze cijfers haar toppositie en bewijst voor miljoenen mensen hun 'thuis op het web' te zijn.
"MSN is duidelijk zeer goed op weg met de uitvoering van het plan om de waarde van MSN voor gebruikers wereldwijd richting consumenten en marketeers uit te dragen," aldus Joost Nienhuis, Country manager MSN Nederland. "Wij zijn voortdurend gericht geweest op het aangaan van belangrijke, strategische samenwerkingsverbanden die succesvol geleid hebben tot diensten en content die gebruikers van ons vragen. Inmiddels is het aantal unieke bezoekers dat wereldwijd maandelijks gebruik maakt van de toegevoegde waarde die MSN biedt, gestegen tot 250 miljoen."
Internationale opmars
MSN continueert haar opmars als wereldwijd marktleider, waarbij ze bouwt aan haar sterke internationale positie als 's werelds populairste bestemming op het web. Met wereldwijd maandelijks meer dan 250 miljoen bezoekers, in 33 landen en in 17 talen, blijft MSN het meest bezochte online netwerk in Europa, waarbij ze recentelijk in Spanje de leiderschapspositie heeft overgenomen van Terra Lycos. De meeste recente gegevens van Jupiter Media Metrix, Inc. en Nielsen Net Ratings geven aan dat MSN de meest bezochte site is in de volgende 11 landen: Groot Brittanië, Ierland, Zweden, België, Oostenrijk, Israël, Australië, Nieuw Zeeland, Canada, Spanje en Mexico. In Nederland neemt MSN een tweede positie in volgens de ranglijst van Nielsen Net Ratings. MSN Explorer, dat dit jaar in meer dan 30 landen wordt geïntroduceerd, is inmiddels in 7 verschillende talen en 11 verschillende landen beschikbaar. De Nederlandse versie van MSN Explorer zal begin september geïntroduceerd worden.
Belangrijke mijlpaal in omzetcijfers bereikt
MSN laat wereldwijd een significante groei in advertentieopbrengst zien. Mede door het aangaan van marketingrelaties met belangrijke klanten, heeft MSN's wereldwijde opbrengst uit advertenties het afgelopen kwartaal een belangrijke mijlpaal bereikt, waarbij ze de opbrengstcijfers van Yahoo voor het eerst heeft overtroffen. MSN schrijft dit succes toe aan de ontwikkeling van op maat gemaakte, digitale marketing programma's, die gebruikmaken van innovatieve technologie en samenwerkingsverbanden met bedrijven zoals Qwest, United Airlines en Unilever op het gebied van diensten. Bovendien is meer dan 70% van de bestaande adverteerders herhaaldelijk teruggekeerd. Ook heeft MSN de afgelopen maanden een aantal belangrijke nieuwe samenwerkingsverbanden en overeenkomsten aangekondigd, onder meer met het organiserend comité voor de Olympische Winterspelen in 2002 waarbij MSNBC.com en MSN de officiële websites hosten en distribueren.
MSN's digitale marketingprogramma's leveren uitstekende content en informatie voor consumenten op, wat steeds meer gebruikers overtuigt om voor MSN te kiezen. Bovenop de wereldwijd 250 unieke gebruikers die MSN maandelijks bezoeken, heeft MSN tevens een groei laten zien in het aantal Internet toegang abonnees. In het afgelopen jaar is het marktaandeel van MSN met 33% gegroeid naar 6,5 miljoen Internet toegang abonnees in de Verenigde Staten. "Sinds de lancering van de gerichte "AOL switching campagne" in de Verenigde Staten, hebben we gemerkt dat steeds meer mensen hun oude ISP hebben ingeruild voor toegang via MSN. De verbeteringen die we continu aanbrengen in onze diensten en software, zullen voortdurend gericht blijven op het bewerkstelligen van een optimale online ervaring door consumenten en bedrijven," aldus Yusuf Mehdi, vice president van MSN.
-EINDE BERICHT-
Achtergrondinformatie (