Nico Velter opent filiaal van DataDistilleries als nieuwe Sales Executive voor België en Luxemburg
Brussel, 27 juli 2001 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van open analytische Customer Relationship Management (aCRM) oplossingen voor B2C-bedrijven, heeft Nico Velter als Sales Executive voor België en Luxemburg benoemd.
Nico Velter was tot voor kort actief bij Gartner Belgium, waar hij zich vijf jaar richtte op marktsegmenten zoals de banksector, de verzekeringssector en de telecommunicatiesector (Belgacom). Daarvoor werkte Velter zes jaar bij Digital Equipment Corporation in België, waar hij verantwoordelijk was voor de retailsector en de reismarkt. Eerder werkte hij ook nog voor het Amerikaanse softwarebedrijf MSA. Hij studeerde af als handelsingenieur aan de Solvay Business School van de U.L.B. in Brussel.
"Ik ben echt opgetogen dat ik het eerste filiaal van DataDistilleries in België kan uitbouwen", aldus Nico Velter. "Wegens de concurrentiedruk is er een enorme vraag naar gepersonaliseerde oplossingen op verticale markten, zowel in België als in Luxemburg, en dan vooral op het vlak van retail, bankwezen, verzekeringen en telecommunicatie. DataDistilleries heeft een eenvoudig businessmodel. We zijn dan ook van plan om de hoge groeicijfers neer te zetten die behaald werden in andere landen."
Volgens IDC genereren CRM-toepassingen een enorme hoeveelheid
klantengegevens. Deze trend wordt zelfs versneld dankzij de input via
het internet. Analytische leveranciers zoals DataDistilleries leveren
aan bedrijven tools die vaak geïntegreerd worden in CRM-suites om deze
klantengegevens optimaal te kunnen benutten.
"Met Nico beschikken we over iemand die kan bogen op een grote knowhow
qua strategische consultancy en die tegelijkertijd een grondige kennis
heeft van de verticale sectoren in België en Luxemburg. Hij is een grote
aanwinst voor DataDistilleries nu we ons actieterrein uitbreiden en deze
nieuwe markt aanboren", aldus Rob Baldock, CEO van DataDistilleries.
###
Over DataDistilleries
Data Distilleries is marktleider op het gebied van open analytische
CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun
klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de
waarde van deze relaties vergroten. Met de software van DataDistilleries
kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie
analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen
worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen
klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden
geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software.
DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders
op het gebied van CRM en
e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot
DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals
Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Libertel-Vodafone, ABN AMRO en
CenterParcs. Website: www.datadistilleries.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries:
Ienske Meindertsma, Tel. +31 20 562 0020 of e-mail:
i.meindertsma@datadistilleries.com
Paul Kok Consultants:
Margreet Sandee, Tel. +31 346 217 117 of e-mail: margreetsandee@pkc.nl
Digitaal beeldmateriaal kunt u opvragen via margreetsandee@pkc.nl