Persbericht
AVAYA INTRODUCEERT EXPERT SYSTEMS VOOR ANALYSE EN REPARATIE VAN NETWERK- EN COMMUNICATIESYSTEMEN OP AFSTAND
Global Services Centres biedt unieke oplossing aan in EMEA; Zorgeloos
netwerkbeheer voor bedrijven
TER PUBLICATIE: 27 juli 2001
NIEUWEGEIN - Avaya introduceert met Expert Systems een unieke
diagnoseoplossing, die op afstand storingsmeldingen van netwerk- en
communicatiesystemen bij bedrijven detecteert en analyseert. De oplossing
wordt aangeboden door Avaya's Global Services Centres en is per direct
verkrijgbaar in onder andere Europa. Zo'n 95 procent van alle
storingsmeldingen kan hiermee op afstand worden afgehandeld. Bovendien kan
Expert Systems een deel van eventuele storingen automatisch repareren. Met
deze unieke oplossing kan Avaya een nog betere service leveren. Expert
Systems is ontwikkeld door onderzoeks- en ontwikkellaboratorium Avaya Labs.
Expert Systems is gebaseerd op een intelligent algoritme en speciaal
ontwikkeld om op afstand de DEFINITY communicatieserver en het hierbij
horende INTUITY AUDIX-berichtensysteem te monitoren. Deze producten uit het
Enterprise Class IP Solutions-portfolio (ECLIPS) zijn bekend om hun hoge
betrouwbaarheid. Als er toch een storing is, analyseert Expert Systems deze
binnen 90 seconden zonder tussenkomst van een technicus. Eenderde van de
storingen repareert het systeem zelf. In de overige gevallen wordt de
diagnose automatisch naar een gespecialiseerd team van technici verstuurd,
dat permanent operationeel is. Dit team is fysiek gevestigd in Boedapest en
bestrijkt het gehele EMEA-gebied. Het team kan 95 procent van de storingen
op afstand verhelpen.
"Met Expert Systems voegen we extra intelligentie toe aan onze
klantenservice", zegt Jacques Sterkman, Manager Operations en Services bij
Avaya in Nederland. "Deze nieuwe software is ontwikkeld om de prestaties te
optimaliseren en de inschakeling van technici te reduceren".
Door de toepassing van Expert Systems kunnen medewerkers van Global Services
Centres proactiever werken, en sneller en accurater reageren op storingen.
Hierdoor zijn zij permanent in staat de producten beter te laten
functioneren en hun ondersteuning aan de klanten verder te verbeteren. "Met
Expert Systems heeft Avaya een uniek aanbod om systemen nog betrouwbaarder
te laten functioneren, omdat de analyses automatisch worden uitgevoerd. Bij
de meeste andere diagnoseoplossingen moet er handmatig worden ingebeld om
diagnoses te kunnen stellen", aldus Sterkman.
Expert Systems is gebaseerd op een dynamisch concept. Een speciaal team van
Avaya Labs in Denver zorgt voor voortdurende en gegarandeerde upgrades. Het
team gaat hierbij uit van de continue praktijkervaringen van het systeem.
Tevens is er via Expert Systems direct inzicht in historische gegevens over
alarmsituaties van de specifieke netwerk- en communicatiesystemen alsmede in
alle gearchiveerde storingsmeldingen van Avaya-beheersystemen. Door deze
werkwijze zorgt Avaya ervoor dat de oplossing voortdurend beter en
effectiever wordt. Dankzij de proactieve functionaliteit van Expert Systems
merken bedrijven in de meeste gevallen niets van een storing in hun netwerk-
en communciatiesysteem.
Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en
service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en
services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya
levert deze oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de
Fortune 500 -, en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt
oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication,
Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity
Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de
Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund
door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in
unified messaging, messaging-systemen, callcenters en gestructureerde
bekabelingssystemen. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider in systemen
voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en
Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.