PERSBERICHT
Hilversum, 25 juli 2001
GlaxoSmithKline in zee met Bright Alley
Primeur: eerste online medische nascholing voor huisartsen
GlaxoSmithKline heeft gekozen voor Bright Alley als partner om vorm te geven
aan e-learning binnen Postgrade, het onafhankelijke nascholingsinstituut van
GlaxoSmithKline. Postgrade zal gebruik maken van "Bright Student", de
generieke teleleeromgeving van Bright Alley, om artsen online
nascholingscursussen aan te bieden. Bij het testen en uitwerken van het
concept is een groep van vijftig huisartsen betrokken geweest. Naast het
gebruik door Postgrade, zal GlaxoSmitKline de leeromgeving ook voor interne
doeleinden toepassen.
GlaxoSmithKline koos definitief voor 'Bright Student', na een succesvolle
pilot die door GlaxoSmithKline en Bright Alley was opgezet. Voor deze pilot
was een proefcursus in de leeromgeving geplaatst over de behandeling van
HIV/Aids in de huisartsenpraktijk. De artsen uit de testgroep reageerden
positief op de multimediale aanpak. Via een enquête gaven zij onder meer aan
dat het zelf bepalen van het tijdstip van leren en het in eigen tempo volgen
van de cursus als prettig werd ervaren. Daarnaast zagen de artsen de
interactie tussen medecursisten en oud cursisten als een belangrijke
meerwaarde.
De keuze van GlaxoSmithKline voor de leeromgeving Bright Student werd mede
bepaald door het gemak waarmee het personeel zelf de cursussen - via een
online auteurssysteem - kan invoeren. Daarnaast waren de
communicatiemogelijkheden binnen Bright Student voor GlaxoSmithKline van
belang. Doorslaggevend was uiteindelijk de mogelijkheid om de leeromgeving
precies aan te kunnen passen aan specifieke wensen van Postgrade.
In december van dit jaar zal teleleren binnen Postgrade een feit zijn. In de tussentijd faciliteert Bright Alley de implementatie van Bright Student door de leeromgeving op maat in te passen in de cursusstructuur van Postgrade. Daarnaast denkt Bright Alley actief mee met Postgrade over het omzetten van cursusmateriaal naar goede en aantrekkelijke internetcursussen.
Over Bright Alley (www.brightalley.com)
Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op
communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert
het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van
nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van
nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het
bedrijf is specialist op het gebied van e-communication, knowledge &
learning, e-mail marketing, webcasting, interactieve TV, en smal- en
breedbandig internet. Met de business unit Mobile is het bedrijf actief op
het vlak van mobiele toepassingen voor SMS, WAP, GPRS en UMTS. Onder het
motto 'Effect is what counts' heeft Bright Alley inmiddels aantoonbaar
resultaat behaald voor een groot aantal opdracht-gevers uit diverse
marktsegmenten, waaronder omroep en media, IT, consumer electronics,
publishing, telecom, finance & insurance en utilities.