AutoRai

25-7-2001

Mitsubishi's ontwerpwedstrijd van start

Mitsubishi biedt auto-ontwerpers, amateur of professioneel, de uitgelezen kans om mee te doen aan een internationale designwedstrijd. Het beste ontwerp wordt beloond met een prijs van maar liefst 800.000 yen (17.000 gulden).

Het thema van deze competitie is nieuwe generatie Mitsubishi terreinautos. Een vanzelfsprekend onderwerp, gezien de expertise van Mitsubishi op dit gebied en de enorme populariteit van 4WDs. De wedstrijd is een initiatief van het Mitsubishi Motors Tama Design Center in Japan. Dit centrum is in 1996 opgericht als basis voor onderzoek naar futuristisch design en het ontwikkelen van nieuwe modellen. Daarnaast wil het centrum de communicatie tussen ontwerpers en autoliefhebbers bevorderen. De ontwerpers kunnen met hun idee zo ver gaan als ze maar willen, zolang het thema maar terugkomt in het resultaat. De voorgaande drie wedstrijden leverden in totaal 600 inzendingen uit 50 verschillende landen op. Juryvoorzitter Olivier Boulay, Executive Officer en Corporate General Manager van het Car Product Design Office van Mitsubishi, roept iedereen op ook deze keer in groten getale te reageren. We verwachten een grote respons vanuit heel de wereld. Iedereen zowel professionals als amateurs kan ongelimiteerd mee doen. Een jury beoordeelt de ingezonden stukken op verschillende criteria als originaliteit, kwaliteit en milieubewustzijn. Daarnaast wordt de populariteit van de ontwerpen dit maal tevens via internet gemeten De Design Competitie van Mitsubishi is een internationaal begrip. Het is de vierde keer dat Mitsubishi Motors deze competitie houdt. Inzendingen zijn tot november welkom. In april 2002 worden de winnaars bekend gemaakt. Nederlandse toptalenten die de uitdaging durven aan te gaan, kunnen een kijkje nemen op http://www.mitsubishi-motors.co.jp/DESIGN/.