PERSBERICHT - 24 JULI 2001
PROMOTIECAMPAGNE VEROORZAAKT BOEKINGSGOLF
DFDS Seaways stevent af op topjaar
De promotiecampagne met als motto `DFDS Seaways, meer cruise dan
ferry' ter introductie van de nieuwe Queen of Scandinavia heeft
geresulteerd in een enorme boekingsgolf met hoogtepunten van meer dan
200 boekingen per dag. Begin juli is een speciaal promotieteam
ingezet, dat langs diverse winkelcentra in de Randstad reist om het
winkelend publiek te attenderen op de nieuwe super luxe cruiseferry.
Leek het er even op dat DFDS Seaways door de mond en klauwzeer
situatie in Engeland een mager zomerseizoen tegemoet kon zien, met de
komst van de super luxe cruiseferry Queen of Scandinavia is de
situatie drastisch veranderd. Op de route IJmuiden-Newcastle waren per
half juni 75.000 passagiers geboekt, zo'n 15.000 minder dan het vorig
jaar. Binnen een maand - gemeten per medio juli - is het aantal met
maar liefst 66% gestegen en zijn er voor de maanden juli, augustus en
september nu al meer dan 125.000 passagiers geboekt. Dit zijn er
20.000 meer dan vorig jaar.
Vertrouwen
DFDS Seaways ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. Roel Huisman,
Managing Director van de rederij: `Wat aanvankelijk door de mond en
klauwzeer situatie in Engeland een moeilijk jaar zou worden, blijkt nu
één van onze beste jaren te gaan worden. De komst van de Queen of
Scandinavia, het grootste - drijvende - hotel in Nederland met 607
kamers en 1760 bedden en veel voorzieningen en faciliteiten geeft een
nieuwe impuls aan onze groei naar meer dan een half miljoen passagiers
in 2002. Het varen op de Queen en op ons tweede `koninklijke' schip de
Prince of Scandinavia is een feest op zich en wordt gezien als een
alternatief voor een gezellig weekendje weg in eigen land'.
Campagne goed ontvangen
De introductie campagne onder het motto: MEER CRUISE DAN FERRY is zeer
goed ontvangen. Een speciaal promotieteam werd ingezet om het
winkelend publiek te attenderen op de voordelen van de
cruiseferryvakanties van DFDS Seaways. Tegelijkertijd werd een
multimedia campagne ingezet met vaste en moving billboards, grote
advertenties in alle landelijke en regionale dagbladen en speciale
MiniCruise aanbiedingen.
Ook de feestelijke introductievaart van de super cruiseferry op 30
juni van IJmuiden naar Amsterdam met meer dan 700 genodigden, onder
wie veel reisbureaupersoneel en vertegenwoordigers van de pers, hebben
van de DFDS Seaways gasten enthousiaste ambassadeurs gemaakt, die het
boekingsverloop positief hebben beïnvloed.
Iedere dag
Zowel vanuit IJmuiden als Newcastle vertrekt iedere dag een
cruiseferry. De overtocht is 's avonds en `s nachts, waardoor er geen
kostbare reistijd over drukke autosnelwegen verloren gaat. Beide
schepen zijn o.a. uitgerust met diverse restaurants, sauna's, bars en
lounges met zeezicht, nachtclub, disco, casino, twee bioscopen en
winkelcentrum. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met DFDS
Seaways via 0255- 534546.
INFORMATIE: DFDS Seaways, de ferrymaatschappij tussen IJmuiden en
Newcastle (Noord-Engeland) is met zeven passagiersschepen marktleider
van ferry overtochten op de Noordzee. Het aantal passagiers dat per
DFDS Seaways reist stijgt jaarlijks aanzienlijk. In 1995 vervoerde
DFDS Seaways 69.000 passagiers van IJmuiden naar Newcastle. In 2000
werd een record aantal van 372.000 bereikt. Met de komst van de
cruiseferries Prince en Queen of Scandinavia verwacht de rederij in
2001 zo'n 450.000 passagiers te vervoeren om daarna in 2002 op te
stomen naar de magische grens van een half miljoen passagiers.