MONEYPENNY.NL

Stille arbeidsreserve meldt zich voor telewerken

Stille arbeidsreserve meldt zich voor telewerken

'Geachte dames en heren,
Ik val maar meteen met de deur in huis. Hierbij stuur ik U mijn curriculum vitae daar ik dringend op zoek ben naar thuiswerk. Ik ben niet kieskeurig alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar computerwerk. (zoals tekstverwerken, data-entry, verzorgen van mailings, sorteerwerk, enz.) 'Waarom?' zult U zeggen als U mijn CV gelezen heeft. Ze heeft een prachtbaan en een heleboel werkervaring? Nu, het geval is dat ik in april ben bevallen van een dochtertje...'

Dit is een citaat uit één van de circa 100 spontane sollicitaties die maandelijks bij MoneyPenny.nl via e-mail binnenkomen. MoneyPenny.nl is een internetbedrijf dat 'secretaresses op afstand' biedt voor bedrijven die op tijdelijke of permanente basis behoefte hebben aan managementondersteuning. MoneyPenny.nl's Virtuele Assistenten werken meestal vanuit huis, maar zijn - op flexibele basis - ook inzetbaar op locatie bij de opdrachtgever mits dat functioneel of noodzakelijk is in het kader van opdrachten.

Toen oprichters Natasja Fortuin en Marianne Sturman van MoneyPenny.nl in april 2000 hun deuren openden was, gezien de krappe arbeidsmarkt, één van hun onzekerheden of er zich wel kandidaten voor de functie van Virtuele Assistent zouden melden. Die angst bleek volledig ongegrond. De vacature die ze bij het lokale arbeidsbureau hadden geplaatst leverde zoveel aanmeldingen op dat deze snel moest worden verwijderd. Inmiddels heeft MoneyPenny.nl een bestand van circa 1.000 Virtuele Assistenten, waarvoor overigens na die eerste keer nooit meer een wervingsactie heeft plaatsgevonden.

Het profiel van de gemiddelde Virtuele Assistent van MoneyPenny.nl is: vrouw, gehuwd, 35 jaar, goed opgeleid, 10-15 jaar werkervaring als office manager, secretaresse, of PR functionaris, 1 of meerdere kinderen. Veel sollicitanten hebben een man die kostwinner is en hoeven niet te werken. Ze willen het wel graag, maar alleen als dat goed te combineren is met de thuissituatie. Velen hebben hun baan, ook parttime, opgezegd, aangezien werken binnen het nog steeds gebruikelijke 9-5 kader met kinderen te problematisch is. Zij zijn dus alleen op zoek naar flexibiliteit en/of thuiswerkmogelijkheden. Thans gaan deze waardevolle arbeidskrachten verloren voor de arbeidsmarkt.

Bij MoneyPenny.nl krijgt de Virtuele Assistent de mogelijkheid om 'op niveau' te werken en daarnaast haar eigen tijd in te delen. MoneyPenny.nl hanteert een strak regime van selecteren, aansturen en beoordelen; immers, de telewerker dient op resultaten in plaats van op aanwezigheid te worden afgerekend.

Ondanks de weerstand die er in eerste instantie bij bedrijven leefde ('Dat kan niet, een secretaresse die niet op kantoor zit!') begint MoneyPenny.nl's concept door te breken. Inmiddels hebben meer dan 60 bedrijven MoneyPenny.nl ingeschakeld voor uiteenlopende opdrachten. Zowel multinationals als MKB bedrijven maken gebruik van MoneyPenny.nl's diensten, en opdrachten variëren van het nabellen van mailings tot het in de avonduren vervaardigen van powerpoint presentaties voor management consultants.

Voor het bedrijfsleven zijn de voordelen van de inzet van MoneyPenny.nl's Virtuele Assistenten legio. Naast de evidente maatschappelijke voordelen (milieu, filebestrijding, bevordering van het gebruik van de electronische snelweg) zijn Virtuele Assistenten ervaren en hebben daardoor aan een half woord genoeg. Zij werken kosteneffectiever, onder meer omdat ze thuis niet afgeleid worden door collega's en puur op resultaten worden afgerekend. De opdrachtgever heeft via MoneyPenny.nl de beschikking over een arbeidskracht die onmiddellijk beschikbaar en hoog gekwalificeerd is en bespaart daarmee tijd en kosten die gemoeid zijn met langdurige werving en selectie trajecten. Bovendien werken Virtuele Assistenten op flexibele tijden, dus ook 's avonds en in het weekend, zonder dat daar overwerktarieven tegenover staan. Ook hoeft de opdrachtgever geen werkplek ter beschikking te stellen, aangezien de Virtuele Assistent vanuit haar thuiskantoor werkt. Het belangrijkste verschil met een uitzendbureau is dat MoneyPenny.nl een resultaatverplichting aangaat met opdrachtgevers in plaats van een inspanningsverplichting om mensen te leveren.

MoneyPenny.nl biedt niet alleen virtuele assistentie, maar adviseert ondernemingen ook bij de invoering van telewerken, en op het gebied van het opzetten en reorganiseren van ondersteunende processen. Ook voor deze dienstverlening is veel belangstelling.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

MoneyPenny.nl B.V.
Contactpersoon: Marianne Sturman
Bouwerij 4
1185 XX Amstelveen
telefoon: (020) 42 60 760
fax: (020) 42 60 769
email: marianne.sturman@moneypenny.nl
internet: www.moneypenny.nl

20 jul 01 08:30