MONEYPENNY.NL
Stille arbeidsreserve meldt zich voor telewerken
Stille arbeidsreserve meldt zich voor telewerken
'Geachte dames en heren,
Ik val maar meteen met de deur in huis. Hierbij stuur ik U mijn
curriculum vitae daar ik dringend op zoek ben naar thuiswerk. Ik ben
niet kieskeurig alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar computerwerk.
(zoals tekstverwerken, data-entry, verzorgen van mailings,
sorteerwerk, enz.) 'Waarom?' zult U zeggen als U mijn CV gelezen
heeft. Ze heeft een prachtbaan en een heleboel werkervaring? Nu, het
geval is dat ik in april ben bevallen van een dochtertje...'
Dit is een citaat uit één van de circa 100 spontane sollicitaties die
maandelijks bij MoneyPenny.nl via e-mail binnenkomen. MoneyPenny.nl is
een internetbedrijf dat 'secretaresses op afstand' biedt voor
bedrijven die op tijdelijke of permanente basis behoefte hebben aan
managementondersteuning. MoneyPenny.nl's Virtuele Assistenten werken
meestal vanuit huis, maar zijn - op flexibele basis - ook inzetbaar op
locatie bij de opdrachtgever mits dat functioneel of noodzakelijk is
in het kader van opdrachten.
Toen oprichters Natasja Fortuin en Marianne Sturman van MoneyPenny.nl
in april 2000 hun deuren openden was, gezien de krappe arbeidsmarkt,
één van hun onzekerheden of er zich wel kandidaten voor de functie van
Virtuele Assistent zouden melden. Die angst bleek volledig ongegrond.
De vacature die ze bij het lokale arbeidsbureau hadden geplaatst
leverde zoveel aanmeldingen op dat deze snel moest worden verwijderd.
Inmiddels heeft MoneyPenny.nl een bestand van circa 1.000 Virtuele
Assistenten, waarvoor overigens na die eerste keer nooit meer een
wervingsactie heeft plaatsgevonden.
Het profiel van de gemiddelde Virtuele Assistent van MoneyPenny.nl is:
vrouw, gehuwd, 35 jaar, goed opgeleid, 10-15 jaar werkervaring als
office manager, secretaresse, of PR functionaris, 1 of meerdere
kinderen. Veel sollicitanten hebben een man die kostwinner is en
hoeven niet te werken. Ze willen het wel graag, maar alleen als dat
goed te combineren is met de thuissituatie. Velen hebben hun baan, ook
parttime, opgezegd, aangezien werken binnen het nog steeds
gebruikelijke 9-5 kader met kinderen te problematisch is. Zij zijn dus
alleen op zoek naar flexibiliteit en/of thuiswerkmogelijkheden. Thans
gaan deze waardevolle arbeidskrachten verloren voor de
arbeidsmarkt.
Bij MoneyPenny.nl krijgt de Virtuele Assistent de mogelijkheid om 'op
niveau' te werken en daarnaast haar eigen tijd in te delen.
MoneyPenny.nl hanteert een strak regime van selecteren, aansturen en
beoordelen; immers, de telewerker dient op resultaten in plaats van op
aanwezigheid te worden afgerekend.
Ondanks de weerstand die er in eerste instantie bij bedrijven leefde
('Dat kan niet, een secretaresse die niet op kantoor zit!') begint
MoneyPenny.nl's concept door te breken. Inmiddels hebben meer dan 60
bedrijven MoneyPenny.nl ingeschakeld voor uiteenlopende opdrachten.
Zowel multinationals als MKB bedrijven maken gebruik van
MoneyPenny.nl's diensten, en opdrachten variëren van het nabellen van
mailings tot het in de avonduren vervaardigen van powerpoint
presentaties voor management consultants.
Voor het bedrijfsleven zijn de voordelen van de inzet van
MoneyPenny.nl's Virtuele Assistenten legio. Naast de evidente
maatschappelijke voordelen (milieu, filebestrijding, bevordering van
het gebruik van de electronische snelweg) zijn Virtuele Assistenten
ervaren en hebben daardoor aan een half woord genoeg. Zij werken
kosteneffectiever, onder meer omdat ze thuis niet afgeleid worden door
collega's en puur op resultaten worden afgerekend. De opdrachtgever
heeft via MoneyPenny.nl de beschikking over een arbeidskracht die
onmiddellijk beschikbaar en hoog gekwalificeerd is en bespaart daarmee
tijd en kosten die gemoeid zijn met langdurige werving en selectie
trajecten. Bovendien werken Virtuele Assistenten op flexibele tijden,
dus ook 's avonds en in het weekend, zonder dat daar overwerktarieven
tegenover staan. Ook hoeft de opdrachtgever geen werkplek ter
beschikking te stellen, aangezien de Virtuele Assistent vanuit haar
thuiskantoor werkt. Het belangrijkste verschil met een uitzendbureau
is dat MoneyPenny.nl een resultaatverplichting aangaat met
opdrachtgevers in plaats van een inspanningsverplichting om mensen te
leveren.
MoneyPenny.nl biedt niet alleen virtuele assistentie, maar adviseert
ondernemingen ook bij de invoering van telewerken, en op het gebied
van het opzetten en reorganiseren van ondersteunende processen. Ook
voor deze dienstverlening is veel belangstelling.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
MoneyPenny.nl B.V.
Contactpersoon: Marianne Sturman
Bouwerij 4
1185 XX Amstelveen
telefoon: (020) 42 60 760
fax: (020) 42 60 769
email: marianne.sturman@moneypenny.nl
internet: www.moneypenny.nl
20 jul 01 08:30