WebAds introduceert als eerste in Nederland baanbrekende advertentievorm
'ScreenAd' gaat verder dan alleen banners & buttons
Amsterdam, 19 juli 2001 - WebAds Internet Advertising Network
(www.webads.nl) vertoont voor het eerst in Nederland een nieuw vorm van
adverteren op het Internet. In samenwerking met mediabureau MediaContacts is
er voor de introductie van de Citroën C5 een ScreenAd ontwikkeld die op het
Automotive segment van WebAds, dat bestaat uit www.routenet.nl
De ScreenAd is een transparante laag die over een Internetpagina ingeladen
wordt, waarin het mogelijk is hoge impact advertenties te tonen. De ScreenAd
maakt het hierdoor mogelijk nóg beter een product of dienst aan te bieden.
Behalve brandawareness is het mogelijk interactieve commercials te
ontwikkelen zoals games, questionnaires en e-commerce toepassingen. De
ScreenAd bestaat uit een combinatie van JavaScript en Flash dat door middel
van Dhtml-layer over een Internetpagina wordt getoond.
Deze vorm van adverteren is nog niet eerder vertoond in Nederland en WebAds
is hiermee dan ook de eerste partij die een webcommercial in deze vorm
aanbiedt. Inmiddels is deze format toegevoegd aan het immer groeiende aantal
formats dat WebAds geruime tijd aanbiedt. De ScreenAd kan dan ook op zeer
eenvoudige wijze op WebAds netwerk worden ingezet bij online campagnes in
combinatie mét alle (target-)voordelen die WebAds al aanbiedt.
Tjeerd Kooij, directeur sales van WebAds: "Wij zijn al jaren innovatief
bezig en willen continue onszelf uitvinden, zodat onze klanten kunnen delen
in de door ons vergaarde kennis. Met deze kennis en toepassingen zijn zij in
staat om de door hun gewenste doelstellingen te realiseren. Tevens hopen wij
te bereiken dat bedrijven inzien dat er méér mogelijk is op het Internet,
zowel wat betreft de creativiteit als de effectiviteit".
Jos Wolsing, Managing Director van MediaContacts: "Onze missie is het effect
van de inzet van interactieve media voor onze cliënten te maximaliseren. Wij
zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de producten en
diensten van onze klanten onder de aandacht te brengen. Deze door Webads
geboden mogelijkheid sluit daar perfect bij aan. Daarnaast is het belangrijk
dat Citroën Nederland bereid is samen met ons te investeren in nieuwe
mogelijkheden en er niet voor terug schrikt technologieën te gebruiken waar
geen ervaringscijfers van voor handen zijn".
MediaContacts is onderdeel van MPG (Media Planning Group)
Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jos Wolsing
Over WebAds Internet Advertising
WebAds is het eerste zelfstandige en onafhankelijke Nederlandse
advertentienetwerk dat zich primair richt op het plaatsen van advertenties
op het Internet. Het bedrijf is opgericht in 1997. WebAds heeft inmiddels
een netwerk opgebouwd van drukbezochte sites, dat zij intensief inzet bij de
webvertising-campagnes. Door de combinatie van uitgebreide kennis over de
bezoekers van de site, toepassing van
innovatieve technologie en een netwerk van drukbezochte sites heeft WebAds
de middelen in handen om uiterst effectief advertentiecampagnes te plaatsen
op het Internet.
WebAds heeft nu ook een vestiging in Italië.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
WebAds Internet Advertising Network
Michel Burgerhof/ Tjeerd Kooij
Telefoon: 020-6261634
Over MediaContacts
MediaContacts is een full service mediabureau gespecialiseerd in
interactieve media MediaContacts kent de volgende kernactiviteiten:
1. Marketing Consultancy: hoe interactieve media te integreren
in de overall marketing activiteiten;
2. Partnerships: Het identificeren en onderhandelen van
e-commerce partnerships;
3. Online Advertising: Plannen, inkopen en effectmeting van
interactieve media;
4. Viral Marketing: Hoe stimuleer je mond-tot-mond reclame?
5. Creatie: In samenwerking met uw bureau of in eigen beheer;
6. Search Engine Optimisation: Verbetering van de vindbaarheid van uw
site.
MediaContacts heeft vestigingen in: Amsterdam, Barcelona, Lissabon, Londen,
Madrid, Parijs, Warschau, Boston, New York, Miami, San Francisco, Bogota,
Buenos Aires, Mexico City, Sao Paolo en Santiago de Chili.
Managing Director
jos.wolsing@nl.mediacontacts.com
Tel: 020-4089000
Fax: 020-4089022