PERSBERICHT
Contact:
Steijger.communications
Tel: 036 5235330
Fax: 036 523 5331
POINT BIEDT CONTACTCENTRA MEER POWER
· Nieuwe versie van e-point luidt tijdperk in van winstgevender Customer Relationship Management
19 juli 2001 -- Vandaag heeft Point Information Systems de introductie bekendgemaakt van e-point 5.2. Met geavanceerde voorzieningen als accuraat bijhouden van waarde en loyaliteit van de klant, kostenbeperkende thin-client technologie en real-time identificatie van mogelijkheden voor cross-selling en up-selling krijgen organisaties nu de mogelijkheid om de activiteiten in hun contactcentra daadwerkelijk winstgevend te laten worden.
De uitgebreide nieuwe functionaliteit van e-point 5.2 is speciaal ontworpen als antwoord op de belangrijkste eisen van customer relationship management en past CRM toe op alle distributiekanalen - hierbij ligt de nadruk met name op het aanbieden van meer gerichte oplossingen voor contactcentra, one-to-one direct marketing en hybride CRM business-strategieën.
e-point 5.2 is het enige product in de markt dat organisaties een oplossing
biedt voor al hun behoeften door echte all-round gebruikersvriendelijke
contactcentra te laten draaien in een 'virtuele' omgeving. Via een
combinatie van Web CTI-mogelijkheden (waardoor de integratie met Genesys en
Altitude mogelijk wordt), media-blended wachtrijen, en tools voor het
bijhouden van het aantal klanten en hun loyaliteit, kunnen bedrijven met
e-point 5.2 service leveren die in verhouding tot de waarde van de klant van
een zeer hoog niveau is, terwijl ze toch de kosten kunnen minimaliseren. En
omdat met e-point 5.2 service-agenten op zeer eenvoudige wijze waarde kunnen
toevoegen aan het verkoopproces kunnen contactcentra nu ook zelf
functioneren als profit centres.
e-point 5.2 is bovendien het eerste CRM-product waarmee berichten in ieder
kanaal en via alle media op basis van kennis kunnen worden gepersonaliseerd.
Het unieke hiervan is de mogelijkheid om gebruik te maken van
gepersonaliseerde verkoop- en serviceprocessen om cross-selling en
up-selling mogelijk te maken. Deze optie - die zowel ter beschikking staat
van de gebruikers in de contactcentra, als van klanten, prospects en
business partners - biedt betere mogelijkheden voor een self-service
omgeving door een einde te maken aan alle afhankelijkheid van e-mail of
content management systemen. Het totale proces wordt in goede banen geleid
door de CRM hub - in een gecontroleerde en veilige omgeving.
e-point 5.2 zal met zijn nieuwe dashboard - waar alle beschikbare informatie over de campagne samenkomt en toegankelijk wordt gemaakt in een uniform overzicht - zeker indruk maken op marketing managers. Zo wordt het bijvoorbeeld heel eenvoudig om prognose- en waarschijnlijkheidsmodellen te ontwikkelen op basis van analyses, cellen en doelgroepen te definiëren, marketingberichten te creëren en uit te dragen en campagnes te volgen.
Bovendien zorgen de verbeterde klantenscoringsvoorzieningen van e-point 5.2
voor een enorme verbetering van de mogelijkheden van een organisatie om haar
customer base te optimaliseren door individuele klanten waarde toe te kennen
op basis van een uitgebreid scala aan criteria - loyaliteit,
kredietwaardigheid, winstgevendheid en tevredenheid om er een aantal te
noemen. Hierdoor kan een organisatie haar campagnes zeer nauwkeurig op haar
doelstellingen richten, op accurate wijze bepalen waar de mogelijkheden voor
cross- en up-selling liggen en tijdig overgaan tot de activering van
motivatoren voor de loyaliteit.
Ondanks alle nieuwe mogelijkheden heeft Point de prijs van e-point 5.2
opmerkelijk laag weten te houden. De verbeterde functionaliteit, die direct
te gebruiken is, is volledig compatibel met de bestaande systemen en
strategieën van een organisatie, wardoor de return-on-investment vrijwel
direct begint. Bovendien kunnen er besparingen worden gerealiseerd op de
doorlopende IT-kosten doordat de hub-gebaseerde software eenvoudig kan
worden opgewaardeerd. En door de flexibiliteit kunnen gebruikers in een mum
van tijd strategieën wijzigen en nieuwe processen implementeren - iets wat
in de huidige concurrerende markten zeer belangrijk is.
De nieuwe versie van e-point komt van een bedrijf dat reeds alom erkend wordt voor haar innovatieve track record en leidende positie als het gaat om baanbrekende ideeën. "Een oplossing van Point kan op vrijwel iedere manier worden gebruikt waar een potentiële klant behoefte aan heeft - hierdoor wordt een benadering op basis van een CRM-filosofie mogelijk en zit men niet langer vast aan een opgelegde manier van werken", aldus META Group 2000. "Al met al is CRM een oplossing om klanten aan te moedigen iets aan te schaffen voor hun geld en zich daar goed bij te voelen. Hiervoor kan Point een uitgebreid scala aan sales, marketing en service functies aanbieden, gecombineerd met toegang tot informatie via één scherm en één systeem."
Voor Sarah Haskell, Vice-President voor Marketing & Alliances bij Point, is
het deze mogelijkheid om de effectiviteit van contactcentra enorm te
vergroten die de nieuwe e-Point versie zo opwindend maakt. "De volgende
generatie contactcentra moet veranderen van cost centres in profit centres "
, verklaart Sarah vol overtuiging. "De geavanceerde thin-client technologie
van e-point 5.2 kan leiden tot een aanzienlijke kostenvermindering en
contactcentra helpen daar te komen waar ze zouden moeten staan - in het
centrum van de business-strategieën van een bedrijf, en de drijfkracht en
controlesystemen bieden voor alle activiteiten van het bedrijf op het gebied
van marketing, sales en service."
Over Point
Point Information Systems is opgericht in 1989. Het bedrijf is een
toonaangevende wereldwijde aanbieder van e-CRM oplossingen. Point's
geavanceerde productsuite, e-point, stelt bedrijven en hun partners op
unieke wijze in staat om met behulp van alle typen interactiemedia via
ondersteunde en niet-ondersteunde kanalen tot interactie te komen met hun
klanten en prospects in iedere fase van de levenscyclus van de klant. De
uitgebreide functionaliteit op het gebied van marketing en sales omvat onder
andere het winnen en vasthouden van klanten en up/cross-selling. Daarnaast
helpt het bedrijven om hun producten sneller naar de markt te krijgen.
De producten van Point worden in 35 landen toegepast in 19 talen - ze worden
voornamelijk gebruikt door het middelgrote bedrijven, grote organisaties en
internationale ondernemingen, waaronder Allianz Group, Brann, Commonwealth
Bank of Australia, Dah Sing Bank, Deutsche Bank, Liberty Mutual, Maybank,
MetLife, Newton Fund Managers, Overseas Union Bank, Verizon Communications,
Virgin Mobile, en wereldwijd nog tal van andere bedrijven. Point heeft
kantoren in de VS, Europa en Azië-Pacific.
Steijger.communications
Media- and Public Relations Consultancy
P.O. Box 118
3890 AC Zeewolde, the Netherlands
Tel: +31 36 523 5330
Fax: +31 36 523 5331
http://www.steijger.com
CONFIDENTIALITY NOTICE
This e-mail is intended for the named addressee only. It may contain
confidential and/or private information. If you have received this e-mail
message in error, please notify the sender by replying to this message. Then
delete this message from your system.