PERSBERICHT - 24 JULI 2001

Travel24.com:
Nieuwe speler op virtuele reismarkt

Na een intensieve voorbereidingstijd, is het dan zover; Travel24.com stelt haar website open voor de Nederlandse consument.Travel24.com Nederland is een dochteronderneming van het Duitse beursgenoteerde Travel24.com AG.

Volgens Tom Roefs, General manager van de Nederlandse vestiging, wil Travel24.com tot de Europese Top 3 van virtuele reisbureaus gaan behoren.

"Wat de naamsbekendheid betreft, is dit vorig jaar in Duitsland al gelukt, nu zijn Nederland en Spanje aan de beurt", zegt Roefs. "De kracht van onze website zit in de combinatie van zeer gebruikersvriendelijke boekingsmogelijkheden en een enorme berg aan reisinformatie".

Voor het reserveren van tickets, autohuur, hotels, pakketreizen en last minutes, maar ook voor landeninformatie, meer dan 70.000 relevante adressen, ongeveer 35.000 interessante reis-links, speciale thema's etc. kan men de website of het call center raadplegen.

"Mensen die nog geen gebruik van onze website kunnen of willen maken, kunnen uiteraard via ons call center informatie opvragen en boekingen maken".

Reiziger centraal

Een hoog serviceniveau en een uitgebreid scala aan producten moeten de consument toegang bieden tot alle informatiebronnen en antwoorden geven op alle vragen. 24 uur per dag heeft de reiziger via de website toegang tot alle relevante informatie en boekingsmogelijkheden. In de nabije toekomst zal Travel24.com in Nederland ook telefonisch 24 uur per dag bereikbaar zijn.

"Veel mensen durven op dit moment nog niet de definitieve reservering via internet te maken. Daarom zijn wij in Duitsland ook telefonisch 24 uur per dag te bereiken. Naast ons call center maken we voor deze service gebruik van teleworkers. Ook het benutten van geavanceerde internettechnologie zoals een "call-me-back" button en "chatten" behoren tot de mogelijkheden. Op korte termijn zullen we dit ook in Nederland gaan aanbieden", aldus Roefs.

Iedereen is geïnteresseerd in reizen

Niet alleen de consument maar ook het bedrijfsleven is geïnteresseerd in reizen. Travel24.com komt tegemoet aan deze interesse door met haar technologie andere websites en intranet eigenaren in staat te stellen de Travel24.com producten geheel of gedeeltelijk te gebruiken. Op dit moment werken in Duitsland reeds meer dan 50 zeer bekende websites, zoals Bild.de, British Petroleum, Audi, Burda (de grote Duitse uitgeverij), Amazon.de, Cosmopolitan, Time Life, etc. met Travel24.com samen.

Roefs: "naast de consumentenmarkt zullen dit soort samenwerkingsovereenkomsten tot de speerpunten van het virtuele beleid in Nederland gaan behoren".

Profiel

Travel24.com Nederland is een dochteronderneming van het beursgenoteerde Travel24.com AG, het leidende Duitse reisportaal, dat meerdere awards voor haar producten en prestaties van de vakpers ontvangen heeft. Voor meer informatie hier omtrent, verwijzen wij u graag door naar de persberichten op onze website www.travel24.com. De Travel24.com internet reisbureaus in Duitsland, Nederland en Spanje versmelten de belangrijkste componenten "uitgebreide reisinformatie" en "compleet aanbod" met doelgericht, gebruikersvriendelijk ontwikkelde software en bieden daardoor een volledig nieuwe kwaliteit in reisplanning en reisboeking aan. Het daarnaast geboden persoonlijk advies door de reisagenten van het eigen call center geeft vertrouwen en de noodzakelijke zekerheid. Daarmee voeren de Travel24.com internet reisbureaus de wereldwijde expansie met geselecteerde media- en technologiepartners aan.

Noot voor de redactie/