PERSBERICHT - 24 JULI 2001
Travel24.com:
Nieuwe speler op virtuele reismarkt
Na een intensieve voorbereidingstijd, is het dan zover; Travel24.com
stelt haar website open voor de Nederlandse consument.Travel24.com
Nederland is een dochteronderneming van het Duitse beursgenoteerde
Travel24.com AG.
Volgens Tom Roefs, General manager van de Nederlandse vestiging, wil
Travel24.com tot de Europese Top 3 van virtuele reisbureaus gaan
behoren.
"Wat de naamsbekendheid betreft, is dit vorig jaar in Duitsland al
gelukt, nu zijn Nederland en Spanje aan de beurt", zegt Roefs. "De
kracht van onze website zit in de combinatie van zeer
gebruikersvriendelijke boekingsmogelijkheden en een enorme berg aan
reisinformatie".
Voor het reserveren van tickets, autohuur, hotels, pakketreizen en
last minutes, maar ook voor landeninformatie, meer dan 70.000
relevante adressen, ongeveer 35.000 interessante reis-links, speciale
thema's etc. kan men de website of het call center raadplegen.
"Mensen die nog geen gebruik van onze website kunnen of willen maken,
kunnen uiteraard via ons call center informatie opvragen en boekingen
maken".
Reiziger centraal
Een hoog serviceniveau en een uitgebreid scala aan producten moeten de
consument toegang bieden tot alle informatiebronnen en antwoorden
geven op alle vragen. 24 uur per dag heeft de reiziger via de website
toegang tot alle relevante informatie en boekingsmogelijkheden. In de
nabije toekomst zal Travel24.com in Nederland ook telefonisch 24 uur
per dag bereikbaar zijn.
"Veel mensen durven op dit moment nog niet de definitieve reservering
via internet te maken. Daarom zijn wij in Duitsland ook telefonisch 24
uur per dag te bereiken. Naast ons call center maken we voor deze
service gebruik van teleworkers. Ook het benutten van geavanceerde
internettechnologie zoals een "call-me-back" button en "chatten"
behoren tot de mogelijkheden. Op korte termijn zullen we dit ook in
Nederland gaan aanbieden", aldus Roefs.
Iedereen is geïnteresseerd in reizen
Niet alleen de consument maar ook het bedrijfsleven is geïnteresseerd
in reizen. Travel24.com komt tegemoet aan deze interesse door met haar
technologie andere websites en intranet eigenaren in staat te stellen
de Travel24.com producten geheel of gedeeltelijk te gebruiken. Op dit
moment werken in Duitsland reeds meer dan 50 zeer bekende websites,
zoals Bild.de, British Petroleum, Audi, Burda (de grote Duitse
uitgeverij), Amazon.de, Cosmopolitan, Time Life, etc. met Travel24.com
samen.
Roefs: "naast de consumentenmarkt zullen dit soort
samenwerkingsovereenkomsten tot de speerpunten van het virtuele beleid
in Nederland gaan behoren".
Profiel
Travel24.com Nederland is een dochteronderneming van het
beursgenoteerde Travel24.com AG, het leidende Duitse reisportaal, dat
meerdere awards voor haar producten en prestaties van de vakpers
ontvangen heeft. Voor meer informatie hier omtrent, verwijzen wij u
graag door naar de persberichten op onze website www.travel24.com. De
Travel24.com internet reisbureaus in Duitsland, Nederland en Spanje
versmelten de belangrijkste componenten "uitgebreide reisinformatie"
en "compleet aanbod" met doelgericht, gebruikersvriendelijk
ontwikkelde software en bieden daardoor een volledig nieuwe kwaliteit
in reisplanning en reisboeking aan. Het daarnaast geboden persoonlijk
advies door de reisagenten van het eigen call center geeft vertrouwen
en de noodzakelijke zekerheid. Daarmee voeren de Travel24.com internet
reisbureaus de wereldwijde expansie met geselecteerde media- en
technologiepartners aan.
Noot voor de redactie/