Ingezonden persbericht

PERSBERICHT
Contact:
Steijger.communications
Tel: 036 5235330
Fax: 036 523 5331

QUADSTONE EN POINT VOORSPELLEN DD TOEKOMST VAN WINSTGEVENDE KLANTENRELATIES

Dublin, 18 juli 2001 -- Quadstone, aanbieder van prognotiserende marketing software en e-CRM leverancier Point Information Systems, hebben een strategische alliantie bekendgemaakt. Tevens kondigen zij een nieuwe geïntegreerdee oplossing aan, die baanbrekend kan zijn voor Customer Relationship Management (CRM).

De alliantie leidt tot samenwerking tussen twee van de meest vooraanstaande autoriteiten ter wereld op het gebied van customer interaction en customer behaviour modelling. De unieke multi-channel CRM-oplossing van Point, e-Point, maakt het mogelijk tot diepgaande inzichten in klantenrelaties te komen middels het beschikbaar komen van geïntegreerde gegevens over klanten en kanalen - terwijl de geavanceerde customer behaviour modelling software van Quadstone de mogelijkheid biedt om te voorspellen hoe klanten zich in de toekomst zullen gaan gedragen.

Het gecombineerde aanbod is in eerste instantie gericht op de sector financiële dienstverlening. Het is een bekrachtiging van het feit dat bedrijven die toonaangevend willen zijn in deze sector, zeer rendabele klantenstrategieën moeten ontwikkelen. Deze moeten bovendien snel en dynamisch kunnen worden aangepast aan de veranderingen in het gedrag en de levensstijl van de klant.

Door deze nieuwe partnership is het mogelijk geworden om analytische - en operationele CRM samen te brengen. Nu de mogelijkheden van Quadstone beschikbaar zijn via e-Point's CRM Management dashboard kunnen financiële dienstverleners in een gestroomlijnd proces planningen maken, gedrag voorspellen, campagnes aanpassen en uitvoeren, en bovendien de ROI van hun marketing budgetten direct meetbaar maken.

De mogelijkheid om tot een diepgaand begrip te komen van wat individuele klanten hebben gedaan en momenteel doen, met indicaties van wat ze naar alle waarschijnlijkheid zullen gaan doen, is een belangrijk nieuw hulpmiddel voor bedrijven die rechtstreeks met klanten te maken hebben. De Vice President voor Marketing & Alliances, Sarah Haskell, zegt hierover het volgende: "Met alle fusies en consolideringen die momenteel plaatsvinden in de financiële dienstverlening zijn marktaandeel en het vasthouden van klanten zaken die van vitaal belang zijn voor bedrijven in deze sector. De FD-sector is op zoek naar een veel meer holistisch toegepaste CRM-oplossing, en deze oplossing dient snel te worden gevonden. Door de combinatie van e-Point's unieke 'kant-en-klare' mogelijkheden voor de implementatie van de strategie voor alle distributiekanalen en media, met de analytische mogelijkheden van Quadstone, waardoor de beste klantenstrategieën kunnen worden bepaald op basis van bekende kooppatronen, kunnen we nu samen deze oplossing bieden."

De nieuwe partnership tussen Quadstone en Point komt voort uit een duidelijke behoefte in de markt aan gespecialiseerde verticale oplossingen. Dr. Wolfgang Martin, een toonaangevende onafhankelijke CRM-analist, zegt hierover het volgende: "Naarmate de CRM-markt meer vormt krijgt, gaan steeds meer gebruikersorganisaties op zoek naar leveranciers die niet alleen vertrouwd zijn met de specifieke aspecten van hun business, maar die ook hebben aangetoond te begrijpen met welke verschillende gegevenstypen ze van doen hebben en hoe deze kunnen worden gebruikt om het gedrag van hun klanten positief te beïnvloeden. Zowel Quadstone als Point hebben aantoonbare expertise op het gebied van financiële dienstverlening en bieden een solide basis voor deze partnership en de propositie in de markt."

Na de recente introductie van het e-Point Financial Services product gaf John Roynon, markt analist bij Extraprise het volgende commentaar, "Door te luisteren naar wat de klant wil is Point Information Systems erin geslaagd een uitgebreid eCRM-aanbod te ontwikkelen dat speciaal ontworpen is om een oplossing te bieden voor de specifieke behoeften van de retail banking-industrie. We zijn met name onder de indruk van de mogelijkheden op het gebied van 'Proactive Counter-Attrition' (Pro-actieve concurrerende attractie) en 'Competitive Clawback Realisation' (realisering van concurrerende terugvordering). e-Point Financial Services biedt tal van mogelijkheden voor retailbanken om klanten te winnen en vast te houden in een tijd dat het steeds eenvoudiger en aanlokkelijker wordt voor deze klanten om hun bankzaken elders onder te brengen."

Mark Smith, Chief Marketing Officer bij Quadstone, gaat in op de synergieën tussen Quadstone en Point, "Het begrijpen van klanten via prognotiserende analyse is van cruciaal belang voor het leveren van succesvolle initiatieven op het gebied van eCRM. Minstens even belangrijk is de know-how en het teamwerk die nodig zijn om tot een winnende oplossing te komen. Zowel Point als Quadstone hebben sterke track records in het helpen van financiële dienstverleners om hun klantenbestand zodanig te beheren dat ze tot een maximale winstgevendheid kunnen komen. "

Quadstone en Point brengen beide indrukwekkende track records en een 'thought leadership' status in in de alliantie, hetgeen wel blijkt uit het feit dat ze eerder dit jaar als eerste eindigden in vier categorieën bij de allereerste uitreiking van de Customer Technology Association Awards - Quadstone voor Beste CRM-oplossing van het jaar en Beste CRM-applicatie (Large Scale), en Point voor Beste CRM-implementatie en Meest innovatieve product.

Over Point

Point Information Systems is opgericht in 1989. Het bedrijf is een toonaangevende wereldwijde aanbieder van e-CRM oplossingen. Point's geavanceerde productsuite, e-point, stelt bedrijven en hun partners op unieke wijze in staat om met behulp van alle typen interactiemedia via ondersteunde en niet-ondersteunde kanalen tot interactie te komen met hun klanten en prospects in iedere fase van de levenscyclus van de klant. De uitgebreide functionaliteit op het gebied van marketing en sales omvat onder andere het aantrekken en vasthouden van klanten en up/cross-selling. Daarnaast helpt het bedrijven om hun producten sneller naar de markt te krijgen.

De producten van Point worden in 35 landen toegepast in 19 talen - ze worden voornamelijk gebruikt door het middenbedrijf, grote organisaties en internationale ondernemingen, waaronder Allianz Group, Brann, BUPA, Commonwealth Bank of Australia, Dah Sing Bank, Deutsche Bank, Liberty Mutual, Maybank, MetLife, Newton Fund Managers, Overseas Union Bank, Verizon Communications, Virgin Mobile, en wereldwijd nog tal van andere bedrijven. Point heeft kantoren in de VS, Europa en Azië-Pacific.

Over Quadstone

Quadstone helpt bedrijven tot een maximale klantenwaarde en optimale financiële opbrengsten te komen door het klantengedrag in en via alle kanalen te begrijpen, te voorspellen en te beïnvloeden. Quadstone levert software en diensten voor specifieke sectoren, touchpoints en applicaties. Deze oplossingen verbeteren de efficiency en de effectiviteit waarmee marketinggebruikers kunnen inspelen op kwesties op het gebied van het vasthouden van klanten, ROI, risico's en respons.

Tot de internationale klanten van Quadstone behoren onder andere marktleiders op het gebied van financiële dienstverlening, retail/e-tail, telecommunicatie en marketing services, waaronder CVS, GUS, Fingerhut, Barclays en Vodafone. Quadstone is opgericht in 1995 in Edinburgh, Schotland, en heeft nu ook kantoren in Londen, Groot-Brittannië, en Boston, Massachusetts (VS). Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan www.quadstone.com.

Quadstone is een handelsmerk of geregistreerd handelsmerk van Quadstone Limited in de Verenigde Staten van Amerika, het Verenigd Koninkrijk, de Europese Unie en/of andere landen. Alle andere product- en bedrijfsnamen zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Steijger.communications
Media- and Public Relations Consultancy
P.O. Box 118
3890 AC Zeewolde, the Netherlands
Tel: +31 36 523 5330
Fax: +31 36 523 5331
http://www.steijger.com

CONFIDENTIALITY NOTICE
This e-mail is intended for the named addressee only. It may contain confidential and/or private information. If you have received this e-mail message in error, please notify the sender by replying to this message. Then delete this message from your system.