- PERSBERICHT -
Magic introduceert nieuwe selfservice internethelpdesk voor eindgebruikers
online serviceverzoeken indienen en volgen, registreren, toegang tot aankoopopdrachten en crisisupdates
Amsterdam, 18 juli 2001 - Magic Solutions, onderdeel van Network Associates (Nasdaq: NETA), introduceert Magic Client Services, een meertalige selfservice helpdesk voor eindgebruikers. Deze nieuwe Magic selfservice-oplossing fungeert als een portaal voor eindgebruikers. Zij kunnen zich via hun eigen, op maat te maken website online registreren, aankooporders, serviceverzoeken, probleem- en supporttickets traceren en bekijken, en crisisupdates ontvangen. Magic Client Services is browser-onafhankelijk en bevat ook nieuwe lokaliseringsmogelijkheden voor Frans-, Duits-, Japans- en Spaanstalige regio's.
Magic Clients Services kan op maat gemaakt worden en stelt bedrijven in verschillende branches in staat om een ondersteuningsomgeving op te zetten die precies aan hun behoeften voldoet. Magic Client Services biedt ondernemingen een gecentraliseerd, intern en extern klantenbeheersysteem. De supportkosten en het aantal telefoontjes worden verlaagd, terwijl het antwoordproces sneller wordt, wat een grotere klanttevredenheid oplevert.
"Klanten willen efficiënte en gebruiksvriendelijke oplossingen gebruiken," aldus Fred Broussard, senior analist bij IDC. "IT is zich voortdurend aan het ontwikkelen als het gaat om selfservice, en Magic biedt een optie die voldoet aan de huidige en lange-termijnbehoeften van bedrijven."
Magic Client Services maakt gebruik van het bestaande Magic Total Service Desk platform en programmeren kost weinig tijd en resources, in tegenstelling tot alternatieve service desk modellen. Als upgrade van Magic's bestaande service desk platform kan Magic Client Services in enkele uren bedrijfsklaar worden gemaakt. Magic Client Services biedt eindgebruikers een aanpasbaar navigatiemenu, pop-up schermen en grid, en een ticker voor belangrijke waarschuwingen en updates. Daarnaast biedt Magic Client Services gebruikers de mogelijkheid om alle 'tickets' in een specifieke afdeling of bedrijf te volgen.
"Magic richt zich op het leveren van oplossingen die inspringen op de resource- en kostenbehoeften die bedrijven in het huidige veranderlijke klimaat hebben," zegt Les Vaughn, president van Magic Solutions. "Magic Client Services is flexibel en aanpasbaar opgezet, en kan makkelijk geïntegreerd worden in het bedrijfsmodel van de klant."
Voor meer informatie over Magic Client Services en diens beschikbaarheid, bel 020 586 6100.
Magic Solutions
Magic Solutions, onderdeel van Network Associates, is een vooraanstaand leverancier van e-services enablement oplossingen. Volgens belangrijke onderzoeksbedrijven, zoals International Data Corporation en Dataquest/Gartner Group, is Magic Solutions de belangrijkste leverancier van service desk applicaties. De Magic Total Service Desk suite is gebaseerd op Magic's e-services oplossing. Het biedt een geïntegreerde en procesgeoriënteerde e-business ondersteuning, die de hoogste serviceniveaus zeer efficiënt kan leveren. De groep Magic Solutions producten omvat de Magic Service Desk en ZAC 2001 voor inventarisbeheer van desktops. Voor meer informatie over Magic Solutions, zie www.magicsolutions.com.
Network Associates
Network Associates, met hoofdkantoren in Santa Clara, Californië, is marktleider op het gebied van beveiligings- en beschikbaarheidsoplossingen voor e-business ondernemingen. Network Associates bestaat uit vier business units. McAfee levert antivirusproducten, PGP Security levert firewall, indringerdetectie- en encryptieproducten, Sniffer Technologies is expert op het gebied van netwerk- en applicatiebeheer, en Magic Solutions biedt webgebaseerde service desk oplossingen. Voor meer informatie, bel +31 20 526 6100 of zie www.nai.com.
Network Associates is in de Benelux gevestigd in:
NL: Gatwickstraat 25, 1043 GL Amsterdam
BE: Building Buro & Design, Heizel Esplanada, B43, 1020 Brussel
# # #