ESSENT NV

Groene Stroom van Essent nu ook via Postkantoren

Gezamenlijk persbericht Essent N.V. en Postkantoren BV

Essent N.V. start op 16 juli samen met Postkantoren BV de verkoop van Groene Stroom in de 380 grootste postkantoren. Essent heeft het voornemen in 2001 via de postkantoren het dienstenpakket verder uit te breiden. Het betreft daarbij producten en diensten van de Essent Divisie Retail op het gebied van energie, wooncomfort en veiligheid, en kabel/ (tele)communicatiediensten. Essent neemt met deze samenwerking een volgende stap in het bewerken van de consumentenmarkt. Naast communicatiekanalen als callcentra, internet en het klantenmagazine 'Thuis' wordt nu ook een nieuw distributiekanaal aangeboord.

Bij het volledig vrijkomen van de consumentenmarkt voor energie (de liberalisering zal waarschijnlijk vóór 2004 kunnen worden afgerond) verwacht het bedrijf haar toonaangevende positie in deze markt te kunnen vasthouden. Vooruitlopend op deze liberalisering is Groene Stroom het eerste product dat 'vrij verkrijgbaar' is, en waarmee afnemers kunnen kiezen voor een nieuwe leverancier. Essent is niet alleen houder van de merknaam Groene Stroom, maar ook de grootste producent en leverancier in Nederland. Voor het eind van 2001 verwacht de organisatie haar 200.000ste Groen Stroom klant te mogen verwelkomen.

Naast Groene Stroom zijn nu reeds meerdere Essent producten landelijk verkrijgbaar, zoals Inhome (keten van servicebedrijven voor verkoop, verhuur en onderhoud van verwarmings- en warmwaterapparatuur) en Domestiq beveiligingsdiensten. Deze en andere producten zullen binnenkort via Postkantoren worden aangeboden.

Voor Essent biedt de samenwerking met Postkantoren de mogelijkheid om direct toegang te krijgen tot de ca. 600.000 klanten die dagelijks een vestiging bezoeken. Van belang daarbij is dat in de postkantoren een breed assortiment aan diensten wordt aangeboden, waarbij in hoge mate sprake is van gemak en comfort. In deze omgeving voelt Essent zich uitstekend thuis.

Postkantoren BV is verheugd over de voorgenomen samenwerking, die een belangrijke toegevoegde waarde levert in de positionering als landelijk retailbedrijf.