ESSENT NV
Groene Stroom van Essent nu ook via Postkantoren
Gezamenlijk persbericht Essent N.V. en Postkantoren BV
Essent N.V. start op 16 juli samen met Postkantoren BV de verkoop van
Groene Stroom in de 380 grootste postkantoren. Essent heeft het
voornemen in 2001 via de postkantoren het dienstenpakket verder uit te
breiden. Het betreft daarbij producten en diensten van de Essent
Divisie Retail op het gebied van energie, wooncomfort en veiligheid,
en kabel/ (tele)communicatiediensten. Essent neemt met deze
samenwerking een volgende stap in het bewerken van de
consumentenmarkt. Naast communicatiekanalen als callcentra, internet
en het klantenmagazine 'Thuis' wordt nu ook een nieuw
distributiekanaal aangeboord.
Bij het volledig vrijkomen van de consumentenmarkt voor energie (de
liberalisering zal waarschijnlijk vóór 2004 kunnen worden afgerond)
verwacht het bedrijf haar toonaangevende positie in deze markt te
kunnen vasthouden. Vooruitlopend op deze liberalisering is Groene
Stroom het eerste product dat 'vrij verkrijgbaar' is, en waarmee
afnemers kunnen kiezen voor een nieuwe leverancier. Essent is niet
alleen houder van de merknaam Groene Stroom, maar ook de grootste
producent en leverancier in Nederland. Voor het eind van 2001 verwacht
de organisatie haar 200.000ste Groen Stroom klant te mogen
verwelkomen.
Naast Groene Stroom zijn nu reeds meerdere Essent producten landelijk
verkrijgbaar, zoals Inhome (keten van servicebedrijven voor verkoop,
verhuur en onderhoud van verwarmings- en warmwaterapparatuur) en
Domestiq beveiligingsdiensten. Deze en andere producten zullen
binnenkort via Postkantoren worden aangeboden.
Voor Essent biedt de samenwerking met Postkantoren de mogelijkheid om
direct toegang te krijgen tot de ca. 600.000 klanten die dagelijks een
vestiging bezoeken. Van belang daarbij is dat in de postkantoren een
breed assortiment aan diensten wordt aangeboden, waarbij in hoge mate
sprake is van gemak en comfort. In deze omgeving voelt Essent zich
uitstekend thuis.
Postkantoren BV is verheugd over de voorgenomen samenwerking, die een
belangrijke toegevoegde waarde levert in de positionering als
landelijk retailbedrijf.