PERSBERICHT - 14 JULI 2001

Nederlandse website Caribbean Tourism Organisation online 'Wat je ook doet, doe het Caribisch'

`Wat je ook doet, doe het Caribisch', is het motto van de Nederlandstalige website van de Caribbean Tourism Organisation (CTO). Sinds enige tijd is deze website met alle informatie over het Caribisch gebied online.

De 34 landen aangesloten bij de CTO presenteren zich op www.doitcaribbean.nl De site is vooral informatief, maar laat de bezoeker ook proeven van een wereld vol passie, natuur, witte stranden en tropische temperaturen.

Accommodaties, ecotoerisme, festivals, watersport, trouwmogelijkheden en casino's. Met een klik weet de bezoeker alles over deze en andere aspecten van onder meer de Bahamas, Barbados, Cuba, de Nederlandse Antillen, Mexico en St. Kitts. De website, geheel op de Nederlandstalige markt gericht, is afgeleid van CTO's internationale Global Gateway Website.

Unieke samenwerking

Harry Betist, coördinator van het project voor Nederland, zegt: "Door de unieke samenwerking tussen partners in Nederland en het Caribisch gebied biedt de website zeer veel concrete reisinformatie. Ook zijn er hyperlinks naar interessante reissites, zoals die van Martinair Holland, Special Traffic en Maduro Travel/Indigo Tours. Op een aantal punten is de site aangepast voor de Nederlandse reismarkt. Er zijn veel speciale aanbiedingen die wekelijks worden vernieuwd. En het is mogelijk voor de consument zich aan te melden voor actuele nieuwsbrieven per e-mail."

Een op de consument gerichte reclamecampagne met het motto `Wat je ook doet, doe het Caribisch' ondersteunt de komende maanden de lancering van de website. De variatie die het gebied kent aan natuur, cultuur, relax en actieve vakanties en de ongedwongenheid van een verblijf in een van de 34 landen staan centraal.

Noot voor de redactie (