PERSBERICHT - 14 JULI 2001
Nederlandse website Caribbean Tourism Organisation online
'Wat je ook doet, doe het Caribisch'
`Wat je ook doet, doe het Caribisch', is het motto van de
Nederlandstalige website van de Caribbean Tourism Organisation (CTO).
Sinds enige tijd is deze website met alle informatie over het
Caribisch gebied online.
De 34 landen aangesloten bij de CTO presenteren zich op
www.doitcaribbean.nl De site is vooral informatief, maar laat de
bezoeker ook proeven van een wereld vol passie, natuur, witte stranden
en tropische temperaturen.
Accommodaties, ecotoerisme, festivals, watersport, trouwmogelijkheden
en casino's. Met een klik weet de bezoeker alles over deze en andere
aspecten van onder meer de Bahamas, Barbados, Cuba, de Nederlandse
Antillen, Mexico en St. Kitts. De website, geheel op de
Nederlandstalige markt gericht, is afgeleid van CTO's internationale
Global Gateway Website.
Unieke samenwerking
Harry Betist, coördinator van het project voor Nederland, zegt: "Door
de unieke samenwerking tussen partners in Nederland en het Caribisch
gebied biedt de website zeer veel concrete reisinformatie. Ook zijn er
hyperlinks naar interessante reissites, zoals die van Martinair
Holland, Special Traffic en Maduro Travel/Indigo Tours. Op een aantal
punten is de site aangepast voor de Nederlandse reismarkt. Er zijn
veel speciale aanbiedingen die wekelijks worden vernieuwd. En het is
mogelijk voor de consument zich aan te melden voor actuele
nieuwsbrieven per e-mail."
Een op de consument gerichte reclamecampagne met het motto `Wat je ook
doet, doe het Caribisch' ondersteunt de komende maanden de lancering
van de website. De variatie die het gebied kent aan natuur, cultuur,
relax en actieve vakanties en de ongedwongenheid van een verblijf in
een van de 34 landen staan centraal.
Noot voor de redactie (