PERSBERICHT - 13 JULI 2001
Golden Tulip wil wereld on-line bereiken
On-line marketing-strategie met Bookings wordt versterkt
BOOKINGS, de Nederlandse marktleider in on-line hotelreserveringen,
gaat de uitvoering van de on-line marketing strategie van Golden Tulip
Wordwide (GTW) verder ondersteunen. Voor de promotie van de 9, in
maart 2001 gelanceerde Europese landensites, heeft Golden Tulip een
speciale actie opgezet in de maanden juli en augustus. Iedere 25ste
boeker die via de website van de hotelketen accommodatie boekt binnen
Europa, krijgt deze gratis aangeboden.
De `Lucky Booker-actie' maakt onderdeel uit van de recent door
Bookings ontwikkelde GTW `special offer'-site met speciale
aanbiedingen, arrangementen, last-minutes en actietarieven
(www.goldentulip-specials.com). De bezoekersaantallen van deze door
Bookings onderhouden landensites gelanceerd in maart variëren van
32.000 tot 45.000 bezoekers per maand.
Naast de `special offer-site' ontwikkelt Bookings momenteel een
specifieke GTW site voor Afrika en het Midden-Oosten
(www.goldentulipmea.com). Deze site zal vanaf eind juli operationeel
zijn, zowel in het Engels als in het Frans. GTW kiest voor de
implementatie van deze specifieke sites wederom voor Bookings om haar
duidelijke branding en coherente IT strategie te kunnen voortzetten.
Bookings maakt het mogelijk deze on-line marketing te realiseren.
"Golden Tulip streeft ernaar de wereld on-line te bereiken. Onze strategische alliantie met Bookings helpt ons hierbij", zegt Hans W.R. Kennedie, Senior Vice President & Managing Director van Golden Tulip Worldwide. "Bovendien helpt het ons de Golden Tulip Hotels en Tulip Inns beter te positioneren in verschillende regio's".
"Bookings is verheugd dat de samenwerking met Golden Tulip Worldwide zich steeds verder uitbreidt en we hopen dat onze service een meerwaarde kan bieden aan alle bestaande en nieuwe reizigers," zegt Bas Lemmens, Global Supply Manager van Bookings.
Golden Tulip
Golden Tulip Worldwide bestaat uit meer dan 400 gelicenceerde hotels
in meer dan 250 steden over de hele wereld, waarvan 350 hotels in
Europa. De franchise onderneming promoot twee brands: Golden Tulip
Hotels (superior eersteklas hotels) en Tulip Inns (comfortabele
drie-sterren ondernemingen). Elk hotel behoudt zijn identiteit en
plaatselijke karakter onder GTW by-line: `International Standards,
local flavour'.
Bookings heeft een eigen on-line hotelreserveringssysteem dat
gemakkelijk in het gebruik en snel toegankelijk is. Het systeem heeft
een uitgebreide database van 16.000 onafhankelijke hotels en
keten-hotels (waaronder ook de individuele GTW hotels) en is
toegankelijk via een ongecompliceerde zoekmachine.