Persbericht
Robert Versteeg manager sales bij BiXyte
Delft, 13 juli 2001 - Bij BiXyte, leverancier van geavanceerde web-gebaseerde interactieve, meertalige communicatie oplossingen, is Robert P. Versteeg aangesteld als manager sales. Versteeg is specifiek belast met het opzetten van het kanaal van distributiepartners voor BiXyte. Speciaal voor verkoop- en servicegerichte websites heeft BiXyte Multi-LinX® ontwikkeld voor on-line interactie met website bezoekers. Multi-LinX® is een eenvoudig op de site te installeren tool waarmee bezoekers op 'chatniveau' direct kunnen communiceren met verkoop- of servicemedewerkers.
Robert Versteeg start volgens het 'centre out' principe met de opzet van het netwerk van distributiepartners in de Benelux. 'Vervolgens zullen we een Europees distributienetwerk realiseren', aldus Versteeg. 'Dat sluit geheel aan op de mogelijkheden van Multi-LinX®. Uniek aan deze oplossing is dat de communicatie op interactieve basis direct kan worden vertaald in zeven Europese talen (Engels, Duits, Nederlands, Frans, Italiaans, Spaans en Portugees). In de nabije toekomst zal dat nog worden uitgebreid. De sitebezoeker kan tevens aangeven dat hij wil worden teruggebeld, gefaxt of gemaild, desgewenst in zijn eigen taal. De conversaties tussen zowel de "bezoekers" van de site als de verkoop- of servicemedewerkers kunnen worden opgeslagen; daardoor kan bijvoorbeeld een FAQ-database worden opgebouwd en krijgen organisaties een nog beter beeld van hun klanten.'
De afgelopen 15 jaar heeft Robert Versteeg voor een aantal Nederlandse en
buitenlandse bedrijven diverse management functies bekleed op het gebied van
marketing en sales. Hij was onder andere belast met het opzetten van een
Europees distributienetwerk voor een OEM uit Hong Kong, gespecialiseerd in
electronicaproducten. Daarna was hij als marketing en sales manager van een
Nederlands softwarebedrijf belast met het opzetten van een wereldwijd channel
van distributiepartners. Vervolgens heeft hij voor een groep investeerders in
Nederland een bedrijf opgericht dat zich bezig hield met netwerk- en
databeveiliging.
'Een goed opgezet netwerk van distributiepartners is van groot belang voor de
verdere groei van BiXyte', stelt Jan Luik, CEO van BiXyte. 'Robert Versteeg
zal zijn internationale ervaring inzetten om onze nieuwe partners die
ondersteuning te bieden waardoor een relatief nieuw product als Multi-LinX®
succesvol binnen diverse branches kan worden ingezet.'
BiXyte, Drie Akersstraat 4, 2611 JR Delft; telefoon: 015 215 3700;
website: www.bixyte.com
Over Multi-LinX®
De 'internet software solution' Multi-LinX® is op iedere website te
installeren en is gebaseerd op het zogenoemde 'application service concept',
dus werkend met ondersteuning van de BiXyte servers. Via eenvoudig te
installeren communicatiebuttons kan de bezoeker voor on-line interactie
direct contact opnemen met de organisatie achter de website. Deze buttons
vervangen de traditionele 'contact us' buttons, die over het algemeen
nauwelijks worden gebruikt en vaak ook niet worden beantwoord.
De introductie van Multi-LinX®
Multi-LinX® is sinds 15 mei beschikbaar en is eenvoudig te downloaden vanaf
de BiXyte website: www.bixyte.com. De kosten per licentie bedragen eenmalig
199 euro plus een maandelijkse bijdrage voor dataverkeer van 24 euro. BiXyte
biedt Multi-LinX® vooralsnog aan door rechtstreekse verkoop via de website,
maar is bezig met het opzetten van een netwerk van distributiepartners.
Over BiXyte
BiXyte Holding B.V. uit Delft is specialist op het gebied van ICT-oplossingen
en -services voor interactief relatiemanagement als essentieel onderdeel van
elektronisch zakendoen. Het bedrijf werd in mei 2000 opgericht en heeft
inmiddels 23 medewerkers. De oprichters van BiXyte hebben de afgelopen
vijftien jaar - binnen ontwikkelingsprojecten van de Europese Unie - ruime
ervaring opgedaan in het definiëren en oplossen van interactieproblemen en
taalbarrières binnen e-Business, e-Government en e-Learning. De oprichting
van BiXyte voorziet in een behoefte in de markt aan interactieve, meertalige
tools en -diensten, toepasbaar in e-Business, e-Government en e-Learning.
Het bedrijf onderhoudt nauwe contacten met vooraanstaande binnen- en
buitenlandse technologiebedrijven en kennisorganisaties zoals TNO en de
Technische Universiteit Delft.
'As the Internet continues to alter the way business is conducted, clients
will continue to look to service firms for assistance in developing
integrated and competitive CRM strategies suitable for this new environment'.
(Bron: IDC, 2001)