KANA kondigt nieuwe strategische productintegratie en complete e-CRM-suite aan
Nieuw managementteam EMEA zet schouders onder versnelde
Europese expansie
Hoofddorp, 07/12/2001
Minder dan 10 dagen na het voltooien van de fusie met Broadbase,
kondigt KANA (Nasdaq: KANA) verschillende strategische
productintegraties aan en de lancering van een complete e-CRM-suite die
bedrijven een nooit geziene schaalbaarheid en ROI biedt. KANA levert
als enige een complete suite van internetgebaseerde toepassingen (J2EE
en COM) voor contact centers en marketingdepartementen. Het bedrijf
maakte ook bekend dat het nieuwe EMEA managementteam geleid zal worden
door Alf Saggese, die general manager wordt.
KANA's e-CRM-architectuur en bedrijfstoepassingen integreren customer
service en marketingactiviteiten langs verschillende contactpunten binnen
het contact center ? van het internet over e-mail tot telefoon. De
oplossingen van KANA bieden een compleet beeld van elke klant, waardoor een
doorlopende interactie tot stand wordt gebracht die de klantentrouw
verhoogt. Op die manier worden hoge inkomsten gegenereerd terwijl de
operationele kosten afnemen.
Dankzij de ervaring van het management en het ontwikkelingsteam, is de
e-CRM-suite van het nieuwe KANA gebaseerd op de integratie van
verschillende sleutelproducten en nieuwe technologieën. De oplossingen
werden gebouwd op basis van J2EE- en COM-technologie en bieden grote
bedrijven en organisaties de mogelijkheid om alerter in te spelen op de
noden van hun klanten. Op die manier genieten deze klanten van een optimale
service langs alle contactpunten. De oplossingen van KANA, beschikbaar
vanaf dit kwartaal, bevatten:
q KANA Response geïntegreerd met KANA Knowledge vormt een suite voor het
intelligente beheer per e-mail van vragen van klanten. Hiervoor wordt
gebruik gemaakt van een knowledge base die vragen beantwoordt, afkomstig
van alle communicatiekanalen. E-mailantwoorden worden rechtstreeks gelinkt
met zelfhulpsessies waarin klanten zelf hun probleem op kunnen lossen,
waardoor de case uit de wachtrij verdwijnt en de agent tijd bespaart.
q KANA Service Analytics biedt bedrijven de mogelijkheid om de service
naar klanten toe ? onafhankelijk van de aard van het contactpunt - te meten
en continu te verbeteren.
q KANA Marketing is een multi-channel oplossing voor de automatisering
van marketingactiviteiten, die marketingafdelingen meer tools biedt om
hechte relaties aan te knopen met klanten.
"Vanuit een bottom-up-benadering hebben we e-CRM-oplossingen gebouwd die
geworteld zijn in een echte webarchitectuur," zegt David Milam, executive
VP marketing bij KANA. "Organisaties worden hierdoor flexibeler en
efficiënter omdat ze hun e-CRM-implementaties op een kostenefficiënte
manier op maat kunnen snijden en snel nieuwe oplossingen integreren als hun
groei of hun zakelijk model dit vereisen. Er is geen enkele andere
e-CRM-leverancier die een architectuur kan bieden die zo schaalbaar en
flexibel is."
De e-CRM-producten van KANA kunnen uitgerold worden als complete suites
voor contact centers en marketingdepartementen of als individuele
componenten, waaronder:
KANA Customer Service Product Suite
De nieuwe multi-channel contact center applicaties stelt medewerkers in
staat, snel en accuraat klantenvragen te beantwoorden en maakt het
bovendien mogelijk, dat klanten zichzelf helpen en hun eigen problemen
oplossen.
q KANA Service is een complete oplossing voor het beheer van contact
center activiteiten. Het biedt informatie- en kennismanagement,
zelfhulptools en een extranet workflow die kwaliteitsdiensten biedt tegen
lagere kosten.
q KANA Reponse is een pakket voor het beheer van e-mails, dat
ondersteuning biedt bij het beheer van vragen. Centraal daarbij staan het
om snelheid, grote volumes en intelligent geautomatiseerde e-mailing via
het web.
q KANA Knowledge stelt zowel klanten als agents in staat om via
ondersteuningstools snel en accuraat de noodzakelijke informatie te
lokaliseren. Dit leidt tot een grotere klantentevredenheid en een stijgende
productiviteit van de agents, terwijl de wachttijd en het aantal minder
waardevolle transacties afneemt.
q KANA Service Analytics integreert de service, response en knowledge
elementen waardoor managers in staat zijn het gehele proces te overzien en
klanteninteracties te na te gaan. Hierdoor kunnen zij de dienstverlening
aan de klant op alle interactiepunten verbeteren.
KANA Marketing helpt marketeers gerichte on- en offline marketingcampagnes
die een blijvende relatie opbouwen, te ontwikkelen en te meten. Met
beproefde analytics en tools voor het beheren van campagnes, vereenvoudigt
deze aanpak het doen van gerichte aanbiedingen en het ontwikkelen van
klantgerichte communicatie- en marketingprogramma's. Het automatiseert ook
verschillende DM-functies.
KANA Commerce geeft het inzicht dat ondernemingen nodig hebben om
waardevolle webcontent te bieden aan bezoekers en klanten. KANA Commerce
sluit nauw aan bij toonaangevende platforms als van BroadVision, BEA
Systems, ATG, IBM, Intershop, Microsoft en anderen.
KANA eCRM Architecture maakt gebruik van de schaalbare en flexibele eCRM
architectuur, die zowel Unix als Windows NT ondersteunt. Hierdoor hebben
klanten de beschikking over personalisering, klantenprofielbeheer,
informatiebeheer en extranet workflow. Het pakket is verbonden met de
legacysystemen en biedt een ontwikkelomgeving die investeringen vrijwaart
en de roll-out versnelt.
Het klantenbestand in de Benelux bevat o.a. namen als Airmiles,
Belastingdienst, bol.com, IB Group, KLM, KPN Callcenters, Shell, Sony
Europe, TechTeam Europe en Wehkamp. Met IBM, Accenture en KPMG werden
strategische partnerschappen afgesloten.
| END |
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende
e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners.
Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Journalisten
Kris Bogaerts, Regional Manager Benelux, tel:
03/491.98.55, fax: 03/491.98.88, e-mail:
kbogaerts@broadbase.com
Co Gersen, NewsEngine PR, tel: 020 567 2170,
e-mail:co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:BBSW0020-14D5FE