Ingezonden persbericht


KANA kondigt nieuwe strategische productintegratie en complete e-CRM-suite aan

Nieuw managementteam EMEA zet schouders onder versnelde Europese expansie
Hoofddorp, 07/12/2001

Minder dan 10 dagen na het voltooien van de fusie met Broadbase, kondigt KANA (Nasdaq: KANA) verschillende strategische productintegraties aan en de lancering van een complete e-CRM-suite die bedrijven een nooit geziene schaalbaarheid en ROI biedt. KANA levert als enige een complete suite van internetgebaseerde toepassingen (J2EE en COM) voor contact centers en marketingdepartementen. Het bedrijf maakte ook bekend dat het nieuwe EMEA managementteam geleid zal worden door Alf Saggese, die general manager wordt.

KANA's e-CRM-architectuur en bedrijfstoepassingen integreren customer service en marketingactiviteiten langs verschillende contactpunten binnen het contact center ? van het internet over e-mail tot telefoon. De oplossingen van KANA bieden een compleet beeld van elke klant, waardoor een doorlopende interactie tot stand wordt gebracht die de klantentrouw verhoogt. Op die manier worden hoge inkomsten gegenereerd terwijl de operationele kosten afnemen.

Dankzij de ervaring van het management en het ontwikkelingsteam, is de e-CRM-suite van het nieuwe KANA gebaseerd op de integratie van verschillende sleutelproducten en nieuwe technologieën. De oplossingen werden gebouwd op basis van J2EE- en COM-technologie en bieden grote bedrijven en organisaties de mogelijkheid om alerter in te spelen op de noden van hun klanten. Op die manier genieten deze klanten van een optimale service langs alle contactpunten. De oplossingen van KANA, beschikbaar vanaf dit kwartaal, bevatten:

q KANA Response geïntegreerd met KANA Knowledge vormt een suite voor het intelligente beheer per e-mail van vragen van klanten. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een knowledge base die vragen beantwoordt, afkomstig van alle communicatiekanalen. E-mailantwoorden worden rechtstreeks gelinkt met zelfhulpsessies waarin klanten zelf hun probleem op kunnen lossen, waardoor de case uit de wachtrij verdwijnt en de agent tijd bespaart. q KANA Service Analytics biedt bedrijven de mogelijkheid om de service naar klanten toe ? onafhankelijk van de aard van het contactpunt - te meten en continu te verbeteren.
q KANA Marketing is een multi-channel oplossing voor de automatisering van marketingactiviteiten, die marketingafdelingen meer tools biedt om hechte relaties aan te knopen met klanten.

"Vanuit een bottom-up-benadering hebben we e-CRM-oplossingen gebouwd die geworteld zijn in een echte webarchitectuur," zegt David Milam, executive VP marketing bij KANA. "Organisaties worden hierdoor flexibeler en efficiënter omdat ze hun e-CRM-implementaties op een kostenefficiënte manier op maat kunnen snijden en snel nieuwe oplossingen integreren als hun groei of hun zakelijk model dit vereisen. Er is geen enkele andere e-CRM-leverancier die een architectuur kan bieden die zo schaalbaar en flexibel is."

De e-CRM-producten van KANA kunnen uitgerold worden als complete suites voor contact centers en marketingdepartementen of als individuele componenten, waaronder:

KANA Customer Service Product Suite

De nieuwe multi-channel contact center applicaties stelt medewerkers in staat, snel en accuraat klantenvragen te beantwoorden en maakt het bovendien mogelijk, dat klanten zichzelf helpen en hun eigen problemen oplossen.

q KANA Service is een complete oplossing voor het beheer van contact center activiteiten. Het biedt informatie- en kennismanagement, zelfhulptools en een extranet workflow die kwaliteitsdiensten biedt tegen lagere kosten.
q KANA Reponse is een pakket voor het beheer van e-mails, dat ondersteuning biedt bij het beheer van vragen. Centraal daarbij staan het om snelheid, grote volumes en intelligent geautomatiseerde e-mailing via het web.
q KANA Knowledge stelt zowel klanten als agents in staat om via ondersteuningstools snel en accuraat de noodzakelijke informatie te lokaliseren. Dit leidt tot een grotere klantentevredenheid en een stijgende productiviteit van de agents, terwijl de wachttijd en het aantal minder waardevolle transacties afneemt.
q KANA Service Analytics integreert de service, response en knowledge elementen waardoor managers in staat zijn het gehele proces te overzien en klanteninteracties te na te gaan. Hierdoor kunnen zij de dienstverlening aan de klant op alle interactiepunten verbeteren.

KANA Marketing helpt marketeers gerichte on- en offline marketingcampagnes die een blijvende relatie opbouwen, te ontwikkelen en te meten. Met beproefde analytics en tools voor het beheren van campagnes, vereenvoudigt deze aanpak het doen van gerichte aanbiedingen en het ontwikkelen van klantgerichte communicatie- en marketingprogramma's. Het automatiseert ook verschillende DM-functies.

KANA Commerce geeft het inzicht dat ondernemingen nodig hebben om waardevolle webcontent te bieden aan bezoekers en klanten. KANA Commerce sluit nauw aan bij toonaangevende platforms als van BroadVision, BEA Systems, ATG, IBM, Intershop, Microsoft en anderen.

KANA eCRM Architecture maakt gebruik van de schaalbare en flexibele eCRM architectuur, die zowel Unix als Windows NT ondersteunt. Hierdoor hebben klanten de beschikking over personalisering, klantenprofielbeheer, informatiebeheer en extranet workflow. Het pakket is verbonden met de legacysystemen en biedt een ontwikkelomgeving die investeringen vrijwaart en de roll-out versnelt.

Het klantenbestand in de Benelux bevat o.a. namen als Airmiles, Belastingdienst, bol.com, IB Group, KLM, KPN Callcenters, Shell, Sony Europe, TechTeam Europe en Wehkamp. Met IBM, Accenture en KPMG werden strategische partnerschappen afgesloten.
| END |

Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners.

Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Journalisten
Kris Bogaerts, Regional Manager Benelux, tel: 03/491.98.55, fax: 03/491.98.88, e-mail:
kbogaerts@broadbase.com
Co Gersen, NewsEngine PR, tel: 020 567 2170,
e-mail:co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:BBSW0020-14D5FE