PERSBERICHT
Mediabureau lanceert nieuwe dienst voor internet-adverteerders
Adverteerder, kies je doelgroep en stel zelf je online mediaplan samen
Haarlem, 12 juli 2001
Grote advertentienetwerken die kwantiteit bieden in plaats van kwaliteit vallen in ongenade bij serieuze adverteerders. Niet het aantal sites waar de advertenties worden geplaatst is voor hen van belang, relevanter is het te weten wie er op die sites afkomen. De vorige week gelanceerde website van Adwin Online Media gaat dan ook uit van doelgroepen. Adverteerders kunnen zelf hun online mediaplan samenstellen. Zij krijgen bovendien onmiddellijk een nauwkeurige kostenindicatie.
Gemak is het sleutelwoord voor deze nieuwe dienst. Uitgangspunt vormt de gedachte adverteerders en de aanbieder van advertentieruimte (de uitgever) bij elkaar te brengen. Adwin biedt de adverteerder nu elf doelgroepen. Hiertoe wordt advertentieruimte op achttien sites van drie uitgeverijen aangeboden. Omdat Adwin advertentieruimte groot kan inkopen, is de adverteerder altijd voordelig uit. De adverteerder krijgt daarnaast een aantal promotiemiddelen aangereikt, waarmee hij zijn communicatiemix voor internet kan optimaliseren.
Voorbeelden van deze promotiemiddelen zijn: het aanmelden bij zoekmachines, uitruilen van banners met webpartners en advertentiemateriaal maken. Ook hier staat het gemak van de adverteerder voorop: de adverteerder kan zelf op de nieuwe site aan de slag, of deze zaken aan Adwin uitbesteden.
Uitgeverijen met veel websites kunnen het businessmodel van Adwin ook exclusief voor eigen uitgaven in licentie nemen. Er wordt dan op basis van de advertentiedoelgroepen die de online uitgever te bieden heeft een eigen advertentiesite door Adwin gemaakt en onderhouden. Het internetadres van Adwin Online Media is: