http://www.minbzk.nl
Rijksoverheid kiest reclamebureau Benjamens van Doorn voor campagne
arbeidsmarkt
11 juli 2001
Het reclamebureau Benjamens van Doorn - Euro RSCG is, in samenwerking
met het bureau Maximum Recruitment Advertising, uitgekozen om de
campagne over de arbeidsmarkt voor de rijksoverheid uit te voeren. Met
deze meerjarige campagne wordt de rijksoverheid als aantrekkelijke
werkgever op de arbeidsmarkt gelanceerd.
Imago rijksoverheid
Gemiddeld staat werken bij de rijksoverheid bij niet-ambtenaren minder
hoog aangeschreven dan werken bij het bedrijfsleven. Echter uit de
Arbeidsmarktmonitor Rijksdienst 1998 en 1999 blijkt dat de
rijksambtenaren hun arbeidssituatie gemiddeld inhoudelijk beter
ervaren dan niet-ambtenaren. De laatsten kunnen zich veelal geen
voorstelling maken van wat het werken bij de rijksdienst inhoudt. Dit
is vooral het accent waarop de campagne over de arbeidsmarkt zich zal
richten om de scheve verhouding in de beeldvorming te herstellen. De
campagne zal bestaan uit massamediale uitingen en richt zich vooral op
scholen en universiteiten, zodat vroegtijdig de voordelen en
aantrekkelijkheid van het werken bij de rijksoverheid duidelijk worden
gemaakt en vooroordelen worden bestreden.
Bureaucompetitie
Het bureau Benjamens van Doorn - Euro RSCG is op de eerste plaats
geëindigd in de bureaucompetitie Merkbouw en campagneontwikkeling voor
de rijksdienst als werkgever van het ministerie van Binnenlandse Zaken
en Koninkrijksrelaties.
Centrum voor Arbeidsverhoudingen