Ingezonden persbericht

Persbericht

Amsterdam, 10 juli 2001

Kleurrijk decoratiemateriaal brengt Euro tot leven DE EURO KOMT. MAAR HOE ZIET 'IE ER EIGENLIJK UIT?

Beekwilder, marktleider op het gebied van etalage- en decoratiemateriaal, heeft een speciaal Euro decoratiepakket ontwikkeld voor de detailhandel en voor financiële instellingen. De vraag naar de decoratieproducten is zo groot dat Beekwilder de productie al flink heeft moeten verhogen.

De sterk uitvergrote Euromunten en -biljetten en de Eurovlaggenlijnen helpen winkels en banken om de nieuwe muntsoort voor hun klanten tastbaar te maken. Verschillende financiële instellingen en winkels hebben de decoratiematerialen van Beekwilder nu al toegepast om zo hun klanten alvast kennis te laten maken met de Euro.

Rob Beekwilder: "De informatieve campagnes over de Euro op TV zijn erop gericht de consument uitleg te geven over wat de Euro waard is en hoe het gaat werken. Maar niemand weet eigenlijk hoe ons nieuwe geld eruit gaat zien. Uit eigen onderzoek bleek dat er nog nauwelijks decoratiematerialen zijn voor de Euro. De vraag naar deze themadecoraties is dan ook overweldigend. Uit de reacties blijkt dat het vooral veel mensen opvalt dat ons nieuwe geld eigenlijk heel kleurrijk is."

Beekwilder is in Nederland marktleider op het gebied van producten voor etalage, decoratie en display. Sinds 1923 zijn aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam de showroom en kantoren gevestigd. Beekwilder beschikt over een distributiecentrum dat meer dan 7.000 m² beslaat en dat een collectie van 8.000 artikelen herbergt.

###

Noot aan de redactie

Voor meer informatie of voor voorbeeldmateriaal uit de Euro themacollectie:

DLV Public Relations
Nienke Beuwer
Tel: 023 - 554 20 30
Mailto:nienke@dlvpr.nl
Http://www.dlvpr.nl/pressroom