Persbericht
Amsterdam, 10 juli 2001
Kleurrijk decoratiemateriaal brengt Euro tot leven DE EURO KOMT. MAAR HOE ZIET 'IE ER EIGENLIJK UIT?
Beekwilder, marktleider op het gebied van etalage- en decoratiemateriaal, heeft een speciaal Euro decoratiepakket ontwikkeld voor de detailhandel en voor financiële instellingen. De vraag naar de decoratieproducten is zo groot dat Beekwilder de productie al flink heeft moeten verhogen.
De sterk uitvergrote Euromunten en -biljetten en de Eurovlaggenlijnen helpen
winkels en banken om de nieuwe muntsoort voor hun klanten tastbaar te maken.
Verschillende financiële instellingen en winkels hebben de
decoratiematerialen van Beekwilder nu al toegepast om zo hun klanten alvast
kennis te laten maken met de Euro.
Rob Beekwilder: "De informatieve campagnes over de Euro op TV zijn erop
gericht de consument uitleg te geven over wat de Euro waard is en hoe het
gaat werken. Maar niemand weet eigenlijk hoe ons nieuwe geld eruit gaat
zien. Uit eigen onderzoek bleek dat er nog nauwelijks decoratiematerialen
zijn voor de Euro. De vraag naar deze themadecoraties is dan ook
overweldigend. Uit de reacties blijkt dat het vooral veel mensen opvalt dat
ons nieuwe geld eigenlijk heel kleurrijk is."
Beekwilder is in Nederland marktleider op het gebied van producten voor
etalage, decoratie en display. Sinds 1923 zijn aan de Prins Hendrikkade in
Amsterdam de showroom en kantoren gevestigd. Beekwilder beschikt over een
distributiecentrum dat meer dan 7.000 m² beslaat en dat een collectie van
8.000 artikelen herbergt.
###
Noot aan de redactie
Voor meer informatie of voor voorbeeldmateriaal uit de Euro themacollectie:
DLV Public Relations
Nienke Beuwer
Tel: 023 - 554 20 30
Mailto:nienke@dlvpr.nl
Http://www.dlvpr.nl/pressroom