Persbericht
Amsterdam, 10 juli 2001
DoubleClick vernieuwt structuur media-aanbod
Tweedeling in netwerk om groter bereik en kwaliteitsmerken te bieden
DoubleClick Media werkt vanaf vandaag met een tweedeling in haar medianetwerk, waarbij de websites die DoubleClick vertegenwoordigt beter inzetbaar zijn voor gerichte campagnes. DoubleClick biedt adverteerders twee verschillende producten: DoubleClick Brand Netwerk en DoubleClick Audience Netwerk. De nieuwe tweedeling heeft als voordeel voor adverteerders dat ze een aanzienlijk groter bereik hebben binnen een afgebakende doelgroep.
Het DoubleClick Brand Netwerk bestaat uit circa 20 bekende websites met veel
bezoekers en een omvangrijk aanbod van advertentieruimte. Brand-sites in het
Nederlandse netwerk zijn onder meer Google, TMF, Radio538, Debeurs.nl,
Autotrader, ANWB en Disney. Op dit netwerk kunnen adverteerders allerlei
advertentieformaten en rich-media tonen. Adverteren op een brand-site stelt
marketeers in staat hun boodschap aan een vooraanstaand merk te koppelen en
sponsorcampagnes te voeren. Deze sites worden exclusief door DoubleClick
vertegenwoordigd.
Het DoubleClick Audience Netwerk bevat een groot aantal sites. De nadruk
binnen dit netwerk ligt op bereik, targeting en optimalisatie, wat
adverteerders in staat stelt branding- en direct-marketing doelstellingen te
halen. Sites in dit netwerk kunnen op non-exclusieve basis een beperkt deel
van hun advertentieruimte via DoubleClick laten verkopen, terwijl ze de
verkoop van het overige deel in eigen hand houden. Het is de bedoeling in de
komende periode het Audience Netwerk sterk uit te breiden tot circa 100
sites.
Affiniteitgroepen die DoubleClick in het Audience-netwerk creëert, zijn
onder meer carrière, sport en financieel. "Door zowel merkposities als een
groot bereik aan te bieden, hebben we een mediaproduct in handen met grote
toegevoegde waarde," aldus Arno Otto, managing director DoubleClick Benelux.
"We hebben gekozen voor deze nieuwe structuur, omdat de tweedeling zowel
aan de vraag van de adverteerders als aan die van uitgevers van websites
beantwoordt".
Over DoubleClick
DoubleClick richt zich op de exploitatie van reclamemogelijkheden op
Internet. Daartoe biedt het bedrijf adverteerders de mogelijkheid op een
netwerk van vooraanstaande websites te adverteren. Kennis van het online
medialandschap, het omvangrijke netwerk van vooraanstaande sites in
combinatie met de innovatieve DART-technologie liggen ten grondslag aan de
leidende marktpositie van DoubleClick. Hiermee wordt het voor adverteerders
mogelijk succesvol doelgericht online te adverteren, real-time de resultaten
te volgen en hun campagnes te optimaliseren. DoubleClick werkt met een
wereldwijd netwerk van 3200 topsites. In Nederland zijn dit sites als
Freeler, IEX, TMF, Disney, Radio 538 en Auto Trader. DoubleClick plaatst met
de gepatenteerde DART-technologie wereldwijd meer dan 2 miljard advertenties
per dag. Maandelijks zien 2,9 miljoen Nederlandse websurfers een advertentie
van DoubleClick op een website verschijnen. DoubleClick is genoteerd aan de
New Yorkse Nasdaq-beurs onder 'DCLK'. In Nederland is DoubleClick gevestigd
in Amsterdam.
###