IBM
Competitieve markt vraagt om intelligente dialogen
Amersfoort -- juli 2001 -- In een nieuw initiatief annonceren IBM en Million Handshakes een oplossing om organisaties te helpen de effectiviteit van hun marketing-, verkoop- en supportorganisatie te verhogen. Door de juiste contactmomenten met klanten te identificeren en daarop in te spelen met accurate informatie zijn organisaties in staat de relatie met hun klanten te verbeteren en hun ROI te verhogen.
Door de voordelen van analytische en collaboratieve CRM te combineren stelt deze oplossing organisaties in staat hun klantendatabase te analyseren, aan de hand hiervan modellen te ontwikkelen en deze direct te gebruiken in de Million Handshakes dialogen, aldus Wim van der Ende, Product Marketing Manager van Million Handshakes. Het resultaat is dat organisaties de kennis die verborgen zit in hun klantendatabase, kunnen gebruiken en, met weinig middelen, actief kunnen inzetten tijdens de communicatie met klanten. En dat zonder veel inspanning van de ICT afdeling of gespecialiseerde statistici.
De CRM markt kan traditioneel worden verdeeld in Analytische CRM
producten (data mining), Operationele CRM (call centres, web servers)
en Collaboratieve CRM (Interaction Management). Analytische CRM leidt
modellen af uit analyses van klantendatabases. Op zichzelf kan dit
inzicht geven in het gedrag en de behoeften van groepen klanten. Het
direct gebruiken van deze informatie in de communicatie met klanten is
een uitdaging waarmee vele managers worstelen.
Door de IBM Intelligent Miner te combineren met IBM On-line scoring en
de dialoog-gebaseerde campagnes van Million Handshakes, kunnen
organisaties hun dagelijkse interactie met klanten verbeteren op basis
van up-to-date informatie. Voor managers die worstelen om meer te doen
met minder in een competitieve markt, is dit een krachtige oplossing
die hen in staat stelt een intelligente dialoog aan te gaan met de
juiste mensen op het juiste moment.
Over IBM
IBM wil vooroplopen in het ontwikkelen en produceren van
toonaangevende oplossingen op ICT-gebied. Om klanten zoveel mogelijk
geïntegreerde oplossingen te kunnen bieden, werkt IBM samen met vele
duizenden partners
met gespecialiseerde kennis. Teamwork is immers de sleutel tot succes.
Op die manier kan geput worden uit een ongekend reservoir van kennis,
ervaring en technologie.
IBMs Intelligent Miner Scoring Services
(http://www.ibm.com/software/data/iminer/scoring), een IBM Intelligent
Miner for Data add-on, maakt het mogelijk mining modellen real time
toe te passen. De modellen kunnen door IBMs Intelligent Miner for Data
gecreëerd zijn, of door elk ander data mining produkt dat mining
modellen in Predictive Model Markup Language (PMML) formaat kan
creëren. PMML is een industriële standaard voor de opslag van
analytische modellen.
Over Million Handshakes
Million Handshakes is sinds 1995 CRM business partner van grote
Europese ondernemingen. Als leverancier van toonaangevende Customer
Relationship Management oplossingen helpt Million Handshakes bedrijven
hun relatie met klanten te verbeteren. Uitgangspunt daarbij is een
interactieve dialoog tussen het bedrijf en haar klanten via alle
mogelijke communicatiekanalen.