Q-go nu ook actief op Engelstalige markt
Customer communications software bedrijf opent vierde Europese vestiging
Amsterdam/Londen, 10 juli 2001 - Q-go, specialist in customer communications software, heeft een vestiging geopend in Londen. Q-go heeft besloten de markt in Groot Brittannië en Ierland te betreden omdat ook in deze markt customer care vraagstukken aan de orde van de dag zijn. Daarnaast kan Q-go hierdoor internationaal opererende klanten beter bedienen. Q-go ontwikkelt innovatieve software die het mogelijk maakt de communicatie tussen onderneming en klant fundamenteel te verbeteren. Met de opening van de vestiging in Londen is Q-go actief in vier Europese landen: Duitsland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Nederland.
Rob Noble gaat als Chief Executive Officer leiding geven aan de vestiging in Londen. "We gaan ons in Groot Brittannië en Ierland met name richten op banken, verzekeraars, telecom- en nutsbedrijven en uitgeverijen. De websites van deze organisaties worden steeds omvangrijker en complexer", aldus Rob Noble. "Q-go biedt deze bedrijven een oplossing voor effectieve online selfservice van haar klanten. Klanten kunnen door middel van het stellen van vragen in eigen woorden en taal de gewenste producten, diensten of informatie vinden. Het biedt de klanten een vriendelijke ontvangst op het web en leidt tot kostenreductie omdat minder vaak gebruik zal worden gemaakt van andere kanalen om in contact te treden met de onderneming."
Over Q-Go
Q-go is een, van origine Nederlands, software bedrijf gespecialiseerd in
customer communications software. De Q-go software, gebaseerd op
natuurlijke taaltechnologie, zorgt voor een fundamentele verbetering in de
manier waarop organisaties communiceren met hun klanten. Q-go is in 1999
opgericht door Berend Metz (CEO) en Stan van de Burgt (CTO). In totaal
werken er bij Q-go zo'n 50 mensen, verspreid over 5 vestigingen. Het
hoofdkantoor van Q-go is gevestigd in Amsterdam.
Door het gebruik van natuurlijke taaltechnologie kunnen bedrijven op het
web een normale conversatie voeren met hun klanten. Door de klant echt te
begrijpen kan op de meest effectieve wijze worden gereageerd. Omdat actuele
vragen van klanten worden geregistreerd, beschikken bedrijven over
waardevolle marketing informatie aan de hand waarvan nieuwe producten en
diensten kunnen worden geïntroduceerd of aangepast.
Bedrijven die gebruik maken van de Q-go software zijn in staat effectieve
online self service te bieden. Dit leidt tot kostenreductie en een
optimalisering van de customer care investeringen in alle communicatie
kanalen.
Q-go richt zich op grote organisaties met veel klantcontacten. In het
streven naar een hoog kwaliteitsniveau in het contact met de klant hebben
deze organisaties internet geselecteerd als strategisch communicatie-,
service- en verkoopkanaal. In Nederland behoort de Postbank tot de
organisaties die de oplossing van Q-go gebruiken voor hun
internetactiviteiten. De oplossing van Q-go is beschikbaar in het
Nederlands, Engels, Duits en Spaans.