Website lokale Orden stapsgewijs geïmplementeerd
In week 22 is er een start gemaakt met het stapsgewijs on-line brengen
van de website voor de lokale Orden. Het verschil met de landelijke
site is dat de arrondissementen de site zelf kunnen actualiseren en
onderhouden. Hierdoor krijgt de site couleur locale. Op de website is
de volgende informatie aanwezig: informatie voor de rechtzoekende uit
het betreffende arrondissement (algemeen) en informatie voor de
advocaat (leden). In het gedeelte 'algemeen', bestemd voor de
rechtzoekende, ligt de nadruk op zoeken en informeren. Zoeken is
mogelijk op advocaat, kantoor, vestigingsplaats en/of postcode. De
rechtzoekende kan kiezen op rechtsgebied. Daarnaast zijn er een aantal
aanvullende (zoek)criteria die te maken hebben met tarifering, zoals
gratis kennismakingsgesprek, tarief op maat, Klachten en
Geschillenregeling of gefinancierde rechtshulp. De rechtzoekende wordt
verder geïnformeerd over de taak en samenstelling van de Raad, de
wijze waarop tarieven tot stand komen en hoe men dient te handelen in
geval van een klacht. Op het 'leden'-gedeelte is er informatie
van/over de Raad, onder meer met betrekking tot opleidingen,
vacatures, en interessante links naar derden. De Raad beschikt over de
mogelijkheid om de site zelf te actualiseren en aan te vullen met
informatie. Het streven is om alle belangrijke nieuwsfeiten zo snel
mogelijk op de website te plaatsen. Kijk regelmatig op de lokale site
voor de meest actuele zaken met betrekking tot uw arrondissement. Voor
een volledig overzicht is het raadzaam te zijner tijd de site te
raadplegen. Net als bij BalieNet is voor het bezoeken van het
'leden'-gedeelte een certificaat vereist dat is aan te vragen via
internet. Een dag later zit het certificaat dan in de elektronische
postbus van de aanvrager.