Materna en Prospective realiseren Rabobank Tournieuws per SMS

Hilversum/ Den Bosch, 9 juli 2001 - Materna en Prospective hebben voor de Rabobank een SMS-service opgezet, die fans op de hoogte houdt van het nieuws over de Tour de France. Fans kunnen zich vooraf via het internet aanmelden om hun persoonlijke voorkeur aan te geven, waarna ze het aangevraagde nieuws per SMS ontvangen. De technologie voor deze service is ontwikkeld door Prospective interactieve media. De gehele SMS-afhandeling is in handen van Materna, Europa's grootste verwerker van SMS-berichten.

Aanmelden is mogelijk via www.rabobank.nl. Fans kunnen kiezen uit diverse services. Zo is er onder meer de service 'De Proloog', waarbij voor de start van een etappe dagelijks een SMS-je wordt verzonden met een briefing over het parcours en de kanshebbers. Met de 'Finish-alert!' krijgen fans een kwartier voor aankomst van de etappe een SMS-je, zodat op tijd via de radio of TV kan worden ingeschakeld. 'De Stand' geeft de top drie van de etappe door en de top vijf van het algemeen klassement. En 'Finishverslag' geeft direct na afloop van de etappe een beschrijving van de finish.

Fans kunnen ook zelf SMS-en met de Rabobank-renners in Frankrijk, om de renners bijvoorbeeld te feliciteren, succes te wensen of de groeten te doen. De renners ontvangen deze berichten nog dezelfde dag.

Voor het Rabobank Tournieuws wordt gebruik gemaakt van Materna's "Anny Way Information Center", een carrier-onafhankelijk platform voor het verzenden en ontvangen van SMS-berichten. Materna is met 20 jaar ervaring en meer dan 1300 medewerkers één van Europa's leidende technologieleveranciers in de markt voor mobiele communicatie.

Over MATERNA Benelux
MATERNA heeft zich gespecialiseerd in mobiele datacommunicatie, met services die gebaseerd zijn op SMS en WAP. Voorbeelden van deze services zijn 'SMS to Fixed Line' en 'WAP Service gelanceerd in samenwerking met Microsoft'. Het Anny Way Information Center, het hardware- en operator onafhankelijke serviceplatform van MATERNA, maakt de dienstverlening mogelijk en dient als intermediair tussen ruim 30 Europese mobiele operatoren en de Business to Business markt. Met de verwerking van meer dan 18 miljoen commerciële SMS-berichten per dag, is MATERNA wereldwijd marktleider in de (value added) SMS-distributie. Naast de commerciële SMS berichten, distribueert MATERNA ook de SMS-berichten uit hoofde van de interconnectiviteit tussen de mobiele operatoren in landen als Duitsland en Hong Kong. Nieuwe communicatietechnologieën worden ontwikkeld aan de hand van onder andere de deelname in het European Telecommunications Standards Institute, het WAP Forum en het UMTS Standards Forum. Dit jaar zal het portfolio uitgebreid worden met services die gedreven worden door standaarden als de Enhanced Messaging Service. Tot de klantenkring van MATERNA behoren organisaties als Deutsche Telekom, Mannesmann, Siemens, Bosch en Lufthansa. Inmiddels heeft het bedrijf ook in de Benelux zijn naam op de kaart gezet met klanten als Creyf's Interim, Federal Express, AOL-Compuserve, Rabobank, Henkel, Jobstoday, Wanadoo, UPC, Mobistar en KBC-bank.