Persbericht
AVAYA SAMEN MET CSS SHIRTSPONSOR VOETBALCLUB N.E.C. UIT NIJMEGEN
Naast WK-sponsoring nu ook in hoogste Nederlandse voetbalcompetitie actief
TER PUBLICATIE: 9 juli 2001
NIEUWEGEIN - Avaya heeft voor de duur van het komende voetbalseizoen
(2001-2002) een sponsorcontract afgesloten met Betaald Voetbal Organisatie
N.E.C. uit Nijmegen. De naam van Avaya zal prijken op de rugzijde van de
shirts.
De Nijmeegse club uit de eredivisie van de nationale voetbalcompetitie is er
trots op dat Avaya voor N.E.C. heeft gekozen. N.E.C.-directeur Alex
Tielbeke: "Avaya is op haar terrein een mondiale speler. Door deze
overeenkomst heeft N.E.C. het fundament voor een stabiele toekomst in het
betaald voetbal verder verstevigd."
Naast Avaya sponsort haar strategische businesspartner CSS, als
hoofdsponsor, voor het tweede achtereenvolgende seizoen de voorkant van het
shirt van N.E.C. "De ervaring leert dat shirtsponsoring een prima manier is
om naamsbekendheid te verwerven. Je bent immers verzekerd van een van te
voren vastgesteld bereik via de tv en andere vormen van free publicity via
gedrukte media, zoals kranten en sportmagazines", aldus Alex Tielbeke.
"Met deze overeenkomst spreekt Avaya haar vertrouwen uit in de voetbalorganisatie N.E.C. en haar hoofdsponsor CSS ", zegt Bas Baars, Marketing Manager van Avaya Nederland. "Het is een toonaangevend voorbeeld van onze nieuwe partnerstrategie, waarin we onze belangrijke Partnerrelaties op meerdere fronten ondersteunen in hun verdere expansie."
CSS is een dienstverlener op het gebied van Informatie & Communicatie
Technologie (ICT) en biedt een uitgebreid pakket van diensten (advies,
implementatie en beheer) en systemen (software en hardware). Het bedrijf
verkoopt en implementeert totaaloplossingen op het gebied van communicatie
en richt zich met name op de integratie van spraak-, data- en
beeldcommunicatie. Hiervoor gebruikt het bedrijf onder andere producten uit
de INDeX en DEFINITY-familie van Avaya.
Het contract dat Avaya met N.E.C. heeft afgesloten past ook in de mondiale
sponsorstrategie van Avaya. Recent sloot het bedrijf een contract met de
FIFA, waardoor Avaya 'Official Convergence Communication Provider' is
geworden. Deze nieuwe categorie in het sponsorbeleid van de FIFA houdt in
dat Avaya tijdens WK-toernooien geconvergeerde netwerkwerkoplossingen zal
leveren die spraak, data en multimedia samenbrengen op één netwerk. Het
bedrijf put daarvoor uit haar Enterprise-Class Internet Protocol
Solutions-portfolio (ECLIPS) met IP-telefonie, multiservice
netwerkproducten, applicaties en services.
Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en
service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en
services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya
levert deze oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de
Fortune 500 -, en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt
oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication,
Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity
Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de
Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund
door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in
unified messaging, messaging-systemen, callcenters en gestructureerde
bekabelingssystemen. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider in systemen
voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en
Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.