9 juli
2001
Bij hoge temperatuur kunnen flesjes massage- en badolie van het merk
Zwitsal knappen.
Ze zijn namelijk te vol gedaan, maar dit euvel kan worden verholpen
door de fles in een doek te wikkelen en er iets van de inhoud uit te
laten lopen. De flesjes die nog in de winkel staan zullen worden
teruggehaald.
Overige berichten:
archief berichten
9 juli 2001
Bond wil garantie voor levering zorg
Het plan van het ministerie van VWS voor een nieuw zorgstelsel ziet er
volgens de Consumentenbond veelbelovend uit. Maar de Bond mist in het
plan de garantie dat consumenten de geïndiceerde zorg daadwerkelijk
geleverd krijgen.
Volledig bericht
9 juli 2001
Waarschuwing op kip onvoldoende
De Consumentenbond is zeer teleurgesteld over het kabinetsbesluit om
op alle kip een waarschuwingsetiket te plakken. Volgens de Bond is dit
etiket geen stimulans om bacterievrije kip te krijgen.
Volledig bericht
6 juli 2001
Nieuws voor de digitale consument uit week 27
Deze week: Meer Nederlanders kopen via internet; PayTV via internet
bij KPN; ADSL Demon goedkoper.
Lees de berichten
4 juli 2001
Genvoedsel moet strenger gecontroleerd
De Consumentenbond en de Stichting Consument en Biotechnologie dringen
bij minister Borst en eurocommissaris Byrne aan op uniforme regels
binnen de EU over gentech-producten.
Volledig bericht
4 juli 2001
Consumentenbond verbetert website
De Consumentenbond heeft begin juli zijn website aangepast en daarmee
toegankelijker gemaakt voor zijn bezoekers.
Volledig bericht
3 juli 2001
Risico van beroep bepaalt premie AOV
Resultaat van onze stelling.
Volledig bericht
2 juli 2001
Pearle stopt met webwinkel
Contactlensspecialist Pearle stopt met de verkoop van lenzen en
lensproducten via internet.
Volledig bericht
2 juli 2001
Recall: Lipton Ice Tea
1 liter kunststof flessen Lipton Ice Tea Sparkling en Lipton Ice Tea
Sparkling Light met witte dop kunnen spontaan barsten.
Gehele artikel
29 juni 2001
EuroMeldpunt open voor dubbel prijzen
De Consumentenbond en het PlatformDetailhandel.nl hebben 29 juni een
dringende oproep gedaan aan detaillisten om per 1 juli dubbel te
prijzen.
Volledig bericht
29 juni 2001
Nieuws voor de digitale consument uit week 26
Deze week: Internetters willen betalen voor hun privacy;
Internetgebruik groeit nog steeds; E-mail en IM belangrijk voor
tieners.
Lees de berichten
29 juni 2001
Consumentenbond laaiend over kabelplan Casema
In een interview in de Volkskrant op 28 juni 2001 heeft Casema het
idee geopperd om de kabeltarieven te verhogen om te kunnen investeren
in nieuwe digitale diensten voor consumenten.
Volledig bericht
29 juni 2001
KPN past tarieven aan
KPN past de tarieven voor bellen binnen het basistarief aan; vanaf 15
augustus gaan de kosten per minuut omhoog en het starttarief omlaag.
Volledig bericht
27 juni 2001
Supermarkten onbekend met herkomst vlees
Supermarkten en slagerijen weten nauwelijks iets van de herkomst van
het vlees dat zij verkopen. Daardoor kunnen zij consumenten geen
informatie geven om verantwoorde keuzes te maken.
Volledig bericht
27 juni 2001
Brits onderzoek: e-mail minder populair
De Britse consumentenbond Which? Online heeft onderzoek gedaan naar
het gebruik van internet. Opmerkelijkste resultaat: e-mail is niet
meer het meest favoriete communicatiemiddel.
Volledig bericht
27 juni 2001
Bond benadrukt belang opt-in systeem
De Consumentenbond heeft in een brief aan staatssecretaris De Vries
van Verkeer en Waterstaat gevraagd om in de Europese Raad van
Ministers te stemmen voor een opt-in systeem bij spam.
Volledig bericht
27 juni 2001
Xoip onzorgvuldig bij betaald maken dienst
De Consumentenbond vindt dat Xoip met het plotseling invoeren van een
betaalde dienst niet voldoet aan de verwachtingen en onzorgvuldig
handelt.
Volledig bericht