Chordiant integreert Hipbone co-browsingtechnologie in CRM-oplossing
Call center agents vullen samen met klanten webformulieren in; optimale
service bij transacties
Hoofddorp, 9 juli 2001 - Chordiant Software, Inc. (NASDAQ: CHRD),
leverancier van strategische CRM-oplossingen, integreert de collaboratieve
browsingsoftware van Hipbone in haar Unified CRM-oplossing.
Klantenservicemedewerkers kunnen webpagina's delen en samen met klanten en
prospects formulieren op het web invullen. Ze kunnen consumenten daarbij
tegelijkertijd via VoIP (Voice over Internet Protocol), Internet call-back
of text-chat te woord staan. Met de Java-gebaseerde software van Hipbone -
die wordt geintegreerd in de Collaborative Connect-applicatie van
Chordiant - kunnen klantenservicemedewerkers on line klanten ondersteunen
bij complexe en/of waardevolle zakelijke transacties. Ze zien hierbij op hun
scherm wat de klant ook ziet en kunnen hun klanten door het invulproces
'heen praten'.
De klanten van Chordiant - met name afkomstig uit de financiele wereld, de
telecommunicatie en de reisindustrie - maken voor de ondersteuning van hun
klanten gebruik van tools voor e-sales en
hoge waarde van aankopen in deze branches. Het gebruik van het web als
communicatiemiddel vereist de hoge beschikbaarheid van een on line
medewerker die de klant begeleidt en ondersteunt. Zo kan worden voorkomen
dat een klant een aanschaf afbreekt waardoor omzet wordt misgelopen. De
transacties kunnen bestaan uit het invullen van een aanvraag voor een
lening, de on line koop en verkoop van aandelen, het reserveren van reizen
en het configureren en bestellen van computersystemen en bedrijfssoftware.
De technologie van Hipbone en de Collaborative Connect-applicatie van
Chordiant bieden complete ondersteuning van beveiligde sessies en
webpagina's, het delen van dynamische en gepersonaliseerde content en
ondersteuning van URL- en filepush.
JX Architecture
De samenwerking tussen Chordiant en Hipbone volgt op de recente introductie
van de JX Architecture van Chordiant. Deze architectuur is specifiek
ontwikkeld om real-time CRM-applicaties te leveren aan Global 1000-bedrijven
die miljoenen individuele klanten bedienen. De Chordiant JX Architecture
biedt een natuurlijke ondersteuning voor de Java 2 Enterprise Edition (J2EE)
en XML-standaarden via het Chordiant Intelligent Customer Interaction
Management (ICIM)-platform. Chordiant wil het eerste CRM-bedrijf zijn dat
een complete en schaalbare suite van JX-compatible bedrijfsservices en een
onderliggend platform biedt, dat e-Marketing-, e-Service-, kennis-,
fulfillment- en e-Selling-functionaliteiten omvat.
Hipbone
Hipbone is opgericht in 1998 en de grootste aanbieder van real-time
webinteractieservices voor on line verkoop en -ondersteuning. Medewerkers
van contact centers - zoals klantenservice- en telesales-medewerkers -
kunnen met de co-browsingoplossingen van Hipbone tegelijkertijd met hun
klanten pagina's bekijken, gezamenlijk formulieren en applicaties invullen
of navigeren door complexe aankooptransacties. Hipbone heeft haar
hoofdkantoor in San Carlos, Californie. De Europese verkoop wordt
gecoordineerd vanuit Chertsey, Verenigd Koninkrijk. Meer informatie over
Hipbone is te vinden op de website: www.hipbone.com.
Chordiant Software
Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship
Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer
Interaction Managment-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt
schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele
CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.
Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of draadloze verbindingen - biedt de Unified CRM Solution van Chordiant real time een eenduidig beeld van elke klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine, waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren, door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.
Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californie, en
heeft regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, Munchen, Dallas, New
York, Parijs, Frankfurt en Hoofddorp.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website:
www.chordiant.com.