Ingezonden persbericht

Chordiant integreert Hipbone co-browsingtechnologie in CRM-oplossing

Call center agents vullen samen met klanten webformulieren in; optimale service bij transacties

Hoofddorp, 9 juli 2001 - Chordiant Software, Inc. (NASDAQ: CHRD), leverancier van strategische CRM-oplossingen, integreert de collaboratieve browsingsoftware van Hipbone in haar Unified CRM-oplossing. Klantenservicemedewerkers kunnen webpagina's delen en samen met klanten en prospects formulieren op het web invullen. Ze kunnen consumenten daarbij tegelijkertijd via VoIP (Voice over Internet Protocol), Internet call-back of text-chat te woord staan. Met de Java-gebaseerde software van Hipbone - die wordt geintegreerd in de Collaborative Connect-applicatie van Chordiant - kunnen klantenservicemedewerkers on line klanten ondersteunen bij complexe en/of waardevolle zakelijke transacties. Ze zien hierbij op hun scherm wat de klant ook ziet en kunnen hun klanten door het invulproces 'heen praten'.

De klanten van Chordiant - met name afkomstig uit de financiele wereld, de telecommunicatie en de reisindustrie - maken voor de ondersteuning van hun klanten gebruik van tools voor e-sales en
hoge waarde van aankopen in deze branches. Het gebruik van het web als communicatiemiddel vereist de hoge beschikbaarheid van een on line medewerker die de klant begeleidt en ondersteunt. Zo kan worden voorkomen dat een klant een aanschaf afbreekt waardoor omzet wordt misgelopen. De transacties kunnen bestaan uit het invullen van een aanvraag voor een lening, de on line koop en verkoop van aandelen, het reserveren van reizen en het configureren en bestellen van computersystemen en bedrijfssoftware. De technologie van Hipbone en de Collaborative Connect-applicatie van Chordiant bieden complete ondersteuning van beveiligde sessies en webpagina's, het delen van dynamische en gepersonaliseerde content en ondersteuning van URL- en filepush.

JX Architecture
De samenwerking tussen Chordiant en Hipbone volgt op de recente introductie van de JX Architecture van Chordiant. Deze architectuur is specifiek ontwikkeld om real-time CRM-applicaties te leveren aan Global 1000-bedrijven die miljoenen individuele klanten bedienen. De Chordiant JX Architecture biedt een natuurlijke ondersteuning voor de Java 2 Enterprise Edition (J2EE) en XML-standaarden via het Chordiant Intelligent Customer Interaction Management (ICIM)-platform. Chordiant wil het eerste CRM-bedrijf zijn dat een complete en schaalbare suite van JX-compatible bedrijfsservices en een onderliggend platform biedt, dat e-Marketing-, e-Service-, kennis-, fulfillment- en e-Selling-functionaliteiten omvat.

Hipbone
Hipbone is opgericht in 1998 en de grootste aanbieder van real-time webinteractieservices voor on line verkoop en -ondersteuning. Medewerkers van contact centers - zoals klantenservice- en telesales-medewerkers - kunnen met de co-browsingoplossingen van Hipbone tegelijkertijd met hun klanten pagina's bekijken, gezamenlijk formulieren en applicaties invullen of navigeren door complexe aankooptransacties. Hipbone heeft haar hoofdkantoor in San Carlos, Californie. De Europese verkoop wordt gecoordineerd vanuit Chertsey, Verenigd Koninkrijk. Meer informatie over Hipbone is te vinden op de website: www.hipbone.com.

Chordiant Software
Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer Interaction Managment-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.

Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of draadloze verbindingen - biedt de Unified CRM Solution van Chordiant real time een eenduidig beeld van elke klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine, waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren, door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californie, en heeft regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, Munchen, Dallas, New York, Parijs, Frankfurt en Hoofddorp.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website: www.chordiant.com.