SNT GROUP N.V.
Omzetverwachting SNT over 2001 blijft overeind
Zoetermeer- 5 juli 2001. Vooruitlopend op de publicatie van de definitieve halfjaarcijfers op 12 september laat SNT Group N.V. weten in het eerste halfjaar van 2001 een omzet te hebben gerealiseerd van Euro 59 miljoen, een groei van 36% ten opzichte van de eerste helft 2000. Het voorlopige netto resultaat van SNT Group in het eerste halfjaar is breakeven. Voor geheel 2001 houdt SNT vast aan haar omzetdoelstelling van Euro 165-175 miljoen, mede door recent gesloten grote contracten. SNT handhaaft daarnaast de verwachting van een operationele marge van 9 tot 10% van de omzet. Bovendien deelt SNT mee dat zij momenteel onderhandelingen voert, die binnen afzienbare tijd kunnen resulteren in een aanzienlijke strategische uitbreiding van de activiteiten van SNT.
Ontwikkelingen eerste halfjaar De autonome groei van SNT Group komt uit op 3%, terwijl acquisities circa 33% hebben bijgedragen aan de groei. Teruglopende volumes bij een klant uit de telecommunicatiebranche hebben geleid tot een omzetdaling van 15% bij SNT. Tegenover deze daling staat een vergelijkbare stijging van het omzetvolume bij overige klanten. Nieuwe klanten in Duitsland en België hebben bijgedragen aan een sterke autonome groei van de werkmaatschappijen SNT Deutschland en SNT Belgium. SNT heeft het afgelopen halfjaar haar marktpositie in Noord Europa verder versterkt door de overname van Telia dochter DRS. Met deelnemingen in de ondernemingen Avalanche (60%) en Customer Loyalty (47%) heeft SNT haar leidende positie in de Benelux verstevigd.
Verwachtingen tweede halfjaar Voor de tweede helft van 2001 verwacht SNT Group een omzet te realiseren van Euro 105-115 miljoen. De omzet van SNT Scandinavië is hierin volledig geconsolideerd. Voor het gehele jaar zal de autonome groei uitkomen op ruim 25%. Onlangs gesloten contracten met onder meer ASR-bank, Digitenne, E-Plus, Fortis, Postbank, Renault, Telfort, en Telia Mobile vormen een solide basis voor deze versnelling van de autonome groei. De toename in omvang en looptijd van deze contracten onderstreept het strategisch karakter van de relaties met opdrachtgevers ('strategic sourcing'). Als preferred supplier van de Duitse verzekeringsbranche profiteert SNT Deutschland sterk van de herziening van het Duitse pensioensysteem.
Over SNT SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, E-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken, managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. De strategie van SNT is gebaseerd op vier fundamenten, te weten groei door strategic sourcing, verbreding naar CRM-dienstverlening, internationalisering door overnames en investering in mensen. Met ruim 5500 medewerkers verleent SNT vanuit 26 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten. Op 20 april j.l. is de beursgang van SNT in Nederland uitgeroepen tot IPO van het jaar 2000. Einde bericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon: (079) 368 69 00, fax (079) 368 51 94. Buiten kantooruren op 06 22395589. U kunt ook e-mailen naar adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer, www.snt.com.
SNT Groep NV
05 jul 01 17:57