Persbericht

Nieuwe Staffware 'Ordermanagement & Provisioning' oplossing: end-to-end procesautomatisering voor telecom- en nutsmarkt

Alkmaar, juli 2001 - - Staffware, toonaangevend in business process automatisering, introduceert de Staffware Order Management and Provisioning oplossing die specifiek is ontwikkeld voor de telecom- en nutssector. De oplossing automatiseert, beheert en controleert de 'end-to-end' processen van het beheren en het afhandelen van orders tot aansluitingen. Aan de flexibele, nieuwe oplossing ligt de zeer schaalbare, regelgebaseerde technologie voor procesautomatisering ten grondslag.

Het gebruik van Staffware maakt op eenvoudige wijze systeemintegratie en
-communicatie mogelijk over de functionele en (inter-)organisatorische grenzen heen. Organisaties kunnen met deze applicatie hun marktaandeel veiligstellen, want Staffware biedt namelijk de aspecten die essentieel zijn voor beide markten, te weten: snelheid, inzichtelijkheid, voorspelbaarheid en consistentie in het order- en aansluitingsproces.

Rob Glenn, business unit director, Utilities, Telecoms & Commercial Divisie bij Staffware, stelt: "In de telecom-sector is al enorm geïnvesteerd in operationele supportsystemen, customer care- en factureringsystemen. Het vervangen van bestaande systemen is echter niet langer nodig, omdat Staffware op eenvoudige wijze integreert met de bestaande applicaties die controle bieden over de elementen binnen een businessproces, zoals CRM, workforce management en order- en netwerkmanagement."

Voordelen
Staffware garandeert dat alle delen van deze complexe bedrijfsprocessen gespecificeerd en consistent zijn. Het volgt elke stap en identificeert vertragingen en problemen voordat de klant ze zelfs opmerkt. Tevens meet de oplossing de belangrijkste performance-indicatoren. Operators en service providers staan onder druk om deze indicatoren te bereiken en om aan de regelgeving te voldoen. Daarom is voor deze organisaties een effectieve procescontrole van groot belang. Andere voordelen zijn: aanzienlijk verlaagde verwerkingstijden, kostenbesparing in elk verwerkingsstadium, verbeterde marges en omzet, kortere time-to-market, sneller genereren van omzet, verbeterde klantenservice, hogere klanttevredenheid, investeringen in bestaande systemen worden verbeterd en behouden, flexibele proceswijziging, het voldoen aan regelgeving, snellere en beheerste verschaffing, met consistente levering van orders.

Mogelijkheden
In de zeer concurrentiegevoelige telecom-markt zijn het winnen van nieuwe klanten en het behouden van bestaande klanten erg belangrijk. Operators moeten dan ook niet alleen controle hebben over hun eigen processen, maar ook pro-actief bezig zijn met de marktontwikkelingen, zoals beschikbaarheid van het netwerk bij derden. Gebruikers kunnen met de nieuwe applicatie alle complexe links volgen naar bijvoorbeeld facturering, klantengegevens, marketing, front-office ondersteuning, service-implementatie, workflowbeheer, netwerkbronnen en modificatie. De nieuwe oplossing kan ook worden verbonden met andere service providers. Staffware zorgt ervoor dat deze afzonderlijke functies worden gecombineerd, waardoor operators uiteindelijk profiteren van end-to-end procesbeheersing en de ontwikkeling van een toekomstgericht architectuurplatform.

"Het automatiseren van bedrijfsprocessen biedt een algemene oplossing voor het verplaatsen en beheren van informatie binnen elke supply chain. De Staffware-oplossing maakt het mogelijk deze informatiestromen te synchroniseren. Het biedt de 'lijm' die de afzonderlijke hoeveelheden aan informatie integreert, beheert en controleert. Hierdoor kan de gehele keten - van klantbestelling tot service provider en terug naar de klant - in stappen worden uitgevoerd", aldus Glenn. Klanten van deze nieuwe oplossing zijn: C&W, Optus, Ipsaris, KPN, NTL, Essent Kabelcom en Viag Intercom GmbH.

Staffware BV, Robijnstraat 2, 1812 RB, Alkmaar.
Tel.: 072 - 5120728, www.staffware.com

Over Staffware
Staffware is de grondlegger van de business process automatisering en uitgegroeid tot marktleider op dit gebied. De organisatie is gespecialiseerd in workflow automatisering software en e-bussinessoplossingen. De Staffware-software automatiseert, beheert en stroomlijnt de bedrijfsprocessen binnen organisaties volledig. Momenteel zijn er 1,3 miljoen officiële Staffware-gebruikers wereldwijd in het bank- en verzekeringswezen, de telecom, nutsvoorziening en overheid voor de ondernemingsbrede applicaties. Staffware beheert met haar oplossingen het eBusiness-process, maar ontwikkelt ook geïntegreerde oplossingen op het gebied van eCRM, eBanking, eProcurement en New Product Development. Klanten en partners behalen aanzienlijke bedrijfsvoordelen door de Staffware-oplossingen die uiteenlopen van organisatiebrede applicaties tot en met internetapplicaties wereldwijd. De organisatie is de afgelopen vijf jaar verzesvoudigd en heeft nu meer dan 400 medewerkers, verdeeld over verschillende vestigingen in zeventien landen. Mede door de ondersteuning van een uitgebreid partnernetwerk bestrijkt Staffware wereldwijd de belangrijkste business regio's. Nadere informatie over Staffware is beschikbaar op: www.staffware.com

Redactionele informatie: Pb1001 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn Tel.: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: prinflux@cs.com


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PRInflux@cs.com Http://www.Influx-pr.com