Renault VI kiest Firepond voor aansturing Europese Truck Portal Renault VI versterkt 'commitment' aan klanten met uitgebreide nieuwe site op basis van SalesPerformer oplossingen NAARDEN / WALTHAM, MA, 3 juli 2001 - Firepond (NASDAQ: FIRE), leverancier van uitgebreide verkoop- en service-oplossingen, maakt vandaag bekend dat vrachtwagenfabrikant Renault VI (Véhicules Industriels) haar Europese truck portal RenaultVI.com, heeft gelanceerd. Deze portal wordt aangestuurd door Firepond's Web SalesPerformer en SalesPerformer Configurator. De site, wereldwijd de eerste in zijn soort, bouwt voort op de bestaande Firepond 'Renault Partner' oplossing die sinds 1996 in elf landen wordt gebruikt door Renault VI en haar dealers. De Europese truckportal is onderdeel van Renault VI's strategie om de directe relatie met de eindklant te verstevigen en een groter marktbereik mogelijk te maken, in aanvulling op het bestaande bricks & mortar dealernetwerk. Renault VI gebruikt dit nieuwe internetkanaal om de juiste bepaling van klantenbehoeften te automatiseren en op dynamische wijze gekwalificeerde leads voor haar dealernetwerk te genereren. Klanten die Renault VI's nieuwe product portal bezoeken, kunnen op de minuut actueel de juiste productinformatie in veertien talen bekijken; het voertuig samenstellen dat het best met hun wensen overeenkomt en vervolgens hun aanvraag automatisch doorsturen naar de dealer van hun keuze. Door gebruik te maken van het bestaande 'Renault Partner' systeem kon Renault VI dit project snel implementeren en de onderhoudskosten van de vervolg-implementatie beperken door slechts één databron te benutten. Op deze wijze kan Renault VI haar wereldwijde productprogramma aanbieden, ongeacht welk verkoopkanaal van toepassing is. Philippe Mellier, CEO van Renault VI: "Eén van de meest belangrijke strategische voordelen van RenaultVI.com is een aanzienlijke toename van ons marktbereik, doordat we de meest effectieve combinatie van verkoopkanalen aan onze klanten aanbieden. Door het automatiseren van onze consultatieve verkoop om gekwalificeerde leads te genereren, beperken we de transactiekosten en vergroten we de conversiekansen naar sucessvolle verkopen. Het bestaande Firepond 'Renault Partner' systeem is breed geaccepteerd en in gebruik bij ons dealernetwerk. Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe Firepond-oplossing de dealers zal helpen hun verkoopprestaties verder te vergroten." "Naast het optimaliseren van de koopervaring van de klant kan Renault VI gelijktijdig haar interne bedrijfsprocessen stroomlijnen en haar dealers helpen effectiever te zijn," zegt Klaus Besier, chairman en CEO van Firepond. "Dit is een goed voorbeeld van het gebruik van Firepond's e-business oplossing om hechte relaties tussen klanten, verkoopkanalen en de organisatie te realiseren om zo een duurzaam concurrentievoordeel te behalen." Over Renault VI
Renault V.I. produceert en verkoopt industriële voertuigen van 3 tot 60 ton. Na een volledige vernieuwing van haar assortiment in 1996, heeft Renault VI in 2000 totaal 68.000 voertuigen verkocht, waarvan meer dan de helft uit de topklasse van ruim 16 ton. Renault VI heeft vestigingen in ruim honderd landen en behaalde in het fiscale jaar 2000 een omzet van 3.570 miljoen euro. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 16.000 medewerkers in dienst. Renault VI is onderdeel van Volvo Global Trucks en heeft een marktaandeel van 11,2% op de Europese markt voor voertuigen van meer dan 5 ton. Over Firepond
Firepond (NASDAQ:FIRE) is leverancier van uitgebreide verkoop- en service-oplossingen die bedrijven helpen om winstgevender klanten te verwerven en behouden. Firepond's productlijnen maken gebruik van gepatenteerde intelligente engines en beproefde automatiseringstechnologie om nieuwe omzetkansen te realiseren, de winstgevendheid te vergroten en de klantinteracties te beheren - in alle kanalen en in de gehele verkoop- en servicecyclus. Firepond's SalesPerformerä Suite van producten voor begeleide verkoopsoftware helpen bedrijven hun verkoopprestaties te verbeteren in alle verkoopkanalen, met producten voor verkoop via het web, persoonlijke verkoop, via verkoopkanalen, verkoopconfiguratie en verkoopadministratie. Firepond's eServicePerformer Suite levert superieure online service-ervaringen aan ieder eCustomer contactpunt met het web, email en producten voor live-ondersteuning. Firepond heeft wereldwijd gerenommeerde bedrijven als klant, waaronder ABB, AT&T Wireless, Compaq, Continental Airlines, Empire Blue Cross Blue Shield, Hitachi Construction Machinery, Honda of Japan, KLA-Tencor, Nationwide, Renault VI, Sikorsky Aircraft Company en Swiss Air. Het hoofdkantoor van Firepond is gevestigd in Waltham, Massachusetts. Het Nederlandse en tevens Europese kantoor van Firepond is gevestigd in Naarden.