PERSBERICHT

's-Hertogenbosch, 2 juli 2001

Eerste online loyaliteitsprogramma met kortingen groot succes Spaarbeleg Klantenkorting zorgt voor intensief gebruik online bankieren

Kortingsprogramma's zijn sinds mensenheugenis een effectief middel om klanten te binden en het gebruik van diensten te intensiveren. Hierbij wordt traditioneel gebruik gemaakt van een kortingspas of bonnenboekje. Dunck online marketing biedt sinds kort online versies van dit soort loyaliteitsprogramma's.

De door Dunck ontwikkelde Spaarbeleg Klantenkorting is het eerste online loyaliteitsprogramma in Nederland, dat gebruik maakt van directe korting. Klanten van Spaarbeleg die online bankieren kunnen op www.spaarbeleg.nl gebruik maken van kortingen bij verschillende winkels. Hierbij wordt samengewerkt met winkels als: Kijkshop, BOL.com, Bruna, Shop.nl, Multi-Vlaai, ChateauOnline, Helderman Sport, The Phone House en Wehkamp. Rob Horsten, marketing manager van Dunck: "Via ons mediakanaal Save2smile hebben we een uitgebreid partnernetwerk opgebouwd. Zo kunnen we een breed scala aan joint promotion partners voor kortingsprogramma's inzetten, variërend van retail, e-tail, horecagelegenheden of attracties."

Resultaten
De resultaten van dit eerste online loyaliteitsprogramma zijn erg positief. Spaarbeleg Klantenkorting haalde in de eerste 4 weken bijna 80.000 pageviews en meer dan 25% van de bezoekers maakte gebruik van de kortingen. Reactie op de E-mail met de kortingen was, met meer dan 50% respons, boven verwachting. Nol Florie van Spaarbeleg: "Wij willen onze klanten belonen voor het gebruik van online bankieren in plaats van kosten in rekening te brengen. Daarom het idee van voordeelcontent. Dankzij deze actie zagen wij het gebruik van online bankieren in deze periode behoorlijk toenemen en zijn dan ook erg tevreden met de resultaten."

Werking programma
Voor dit exclusieve klantenkorting programma maakt Dunck gebruik van haar zelf ontwikkelde couponsysteem. Deze coupons kunnen direct online worden verzilverd bij de betreffende webwinkels of worden uitgeprint en ingeleverd in de winkelstraat.
Nol Florie: "Klanten van Spaarbeleg die inloggen op www.spaarbeleg.nl krijgen dan direct toegang tot hun persoonlijke site en tot het voordeelgedeelte. Op deze wijze zorgen we ervoor dat alleen klanten gebruik kunnen maken van de kortingen."

Communicatie
Dunck verzorgt ook het communicatietraject van Spaarbeleg Klantenkorting. Hiervoor ontwikkelde Dunck onder andere een E-mail magazine (Voordeel E-zine) en verstuurde deze naar Spaarbeleg rekeninghouders die online bankieren. Hierbij is gebruik gemaakt van Dunck's zelf ontwikkelde mailsysteem.
"Op deze wijze wordt veel kennis opgedaan over klanten, omdat het systeem bijhoudt welke klant respondeert én welke klanten de mail openen", aldus Rob Horsten.

Over Spaarbeleg
Spaarbeleg opereert volledig zelfstandig en is gevestigd in Nieuwegein. We zijn gespecialiseerd in spaar- en beleggingsproducten die uitblinken door een hoog rendement. Onze producten zijn helder zonder veel voorwaarden en beperkingen. Door uiterst efficiënt en zonder bijkantoren te werken weten we de kosten tot een minimum te beperken. We beheren inmiddels al ruim f 20 miljard spaargeld van 1,8 miljoen klanten en zijn 100% dochter van AEGON.

Over Dunck
Sinds 1999 verzorgt Dunck BV (www.dunck.nl) internetmarketing oplossingen voor zowel online als offline aanbieders met als doel een relatie op te bouwen tussen aanbieder en consument. Het bekendste product is www.save2smile.nl, de grootste voordeelsite van Nederland! Hiernaast biedt Dunck diensten op het gebied van Online Promotions en Online Loyalty. Opdrachtgevers zijn bekende bedrijven als Vizzavi, Yves Rocher, Spaarbeleg, Artis, The Phone House, Bruna, Dixons, Kijkshop, Halfords, Pearle, Leerdammer en VNU Claritas Europa.

Noot voor redactie (