's-Hertogenbosch, 2 juli 2001
Eerste online loyaliteitsprogramma met kortingen groot succes Spaarbeleg Klantenkorting zorgt voor intensief gebruik online bankieren
Kortingsprogramma's zijn sinds mensenheugenis een effectief middel om
klanten te binden en het gebruik van diensten te intensiveren. Hierbij wordt
traditioneel gebruik gemaakt van een kortingspas of bonnenboekje. Dunck
online marketing biedt sinds kort online versies van dit soort
loyaliteitsprogramma's.
De door Dunck ontwikkelde Spaarbeleg Klantenkorting is het eerste online
loyaliteitsprogramma in Nederland, dat gebruik maakt van directe korting.
Klanten van Spaarbeleg die online bankieren kunnen op www.spaarbeleg.nl
gebruik maken van kortingen bij verschillende winkels. Hierbij wordt
samengewerkt met winkels als: Kijkshop, BOL.com, Bruna, Shop.nl,
Multi-Vlaai, ChateauOnline, Helderman Sport, The Phone House en Wehkamp.
Rob Horsten, marketing manager van Dunck: "Via ons mediakanaal Save2smile
hebben we een uitgebreid partnernetwerk opgebouwd. Zo kunnen we een breed
scala aan joint promotion partners voor kortingsprogramma's inzetten,
variërend van retail, e-tail, horecagelegenheden of attracties."
Resultaten
De resultaten van dit eerste online loyaliteitsprogramma zijn erg positief.
Spaarbeleg Klantenkorting haalde in de eerste 4 weken bijna 80.000 pageviews
en meer dan 25% van de bezoekers maakte gebruik van de kortingen. Reactie op
de E-mail met de kortingen was, met meer dan 50% respons, boven verwachting.
Nol Florie van Spaarbeleg: "Wij willen onze klanten belonen voor het gebruik
van online bankieren in plaats van kosten in rekening te brengen. Daarom het
idee van voordeelcontent. Dankzij deze actie zagen wij het gebruik van
online bankieren in deze periode behoorlijk toenemen en zijn dan ook erg
tevreden met de resultaten."
Werking programma
Voor dit exclusieve klantenkorting programma maakt Dunck gebruik van haar
zelf ontwikkelde couponsysteem. Deze coupons kunnen direct online worden
verzilverd bij de betreffende webwinkels of worden uitgeprint en ingeleverd
in de winkelstraat.
Nol Florie: "Klanten van Spaarbeleg die inloggen op www.spaarbeleg.nl
krijgen dan direct toegang tot hun persoonlijke site en tot het
voordeelgedeelte. Op deze wijze zorgen we ervoor dat alleen klanten gebruik
kunnen maken van de kortingen."
Communicatie
Dunck verzorgt ook het communicatietraject van Spaarbeleg Klantenkorting.
Hiervoor ontwikkelde Dunck onder andere een E-mail magazine (Voordeel
E-zine) en verstuurde deze naar Spaarbeleg rekeninghouders die online
bankieren. Hierbij is gebruik gemaakt van Dunck's zelf ontwikkelde
mailsysteem.
"Op deze wijze wordt veel kennis opgedaan over klanten, omdat het systeem
bijhoudt welke klant respondeert én welke klanten de mail openen", aldus Rob
Horsten.
Over Spaarbeleg
Spaarbeleg opereert volledig zelfstandig en is gevestigd in Nieuwegein. We
zijn gespecialiseerd in spaar- en beleggingsproducten die uitblinken door
een hoog rendement. Onze producten zijn helder zonder veel voorwaarden en
beperkingen. Door uiterst efficiënt en zonder bijkantoren te werken weten we
de kosten tot een minimum te beperken. We beheren inmiddels al ruim
f 20 miljard spaargeld van 1,8 miljoen klanten en zijn 100% dochter van
AEGON.
Over Dunck
Sinds 1999 verzorgt Dunck BV (www.dunck.nl) internetmarketing oplossingen
voor zowel online als offline aanbieders met als doel een relatie op te
bouwen tussen aanbieder en consument. Het bekendste product is
www.save2smile.nl, de grootste voordeelsite van Nederland! Hiernaast biedt
Dunck diensten op het gebied van Online Promotions en Online Loyalty.
Opdrachtgevers zijn bekende bedrijven als Vizzavi, Yves Rocher, Spaarbeleg,
Artis, The Phone House, Bruna, Dixons, Kijkshop, Halfords, Pearle,
Leerdammer en VNU Claritas Europa.
Noot voor redactie (