Digitale Consument
Web Trader
Internet
Telefonie
Pearle stopt met webwinkel
2 juli 2001
Contactlensspecialist Pearle stopt met de verkoop van lenzen en
lensproducten via internet.
Zoals op de website van Pearle, Epearle, te lezen is, geeft het
merendeel van de klanten "er de voorkeur aan lensproducten aan te
schaffen bij de contactlensspecialisten in de Pearle winkels". Door
het geringe aantal internetklanten zijn de kosten van online
dienstverlening relatief hoog. Pearle wil deze niet doorberekenen aan
de klanten en heeft daarom besloten de verkoop via internet te
stoppen. Daarmee verdwijnt Epearle uit het Overzicht Web Traders op de
site van de Consumentenbond.
Klanten van Pearle die eerder een bestelling via internet hebben
gedaan, kunnen contact opnemen met de winkel via e-mail:
service@pearle.nl of telefonisch: 0800-2357327.
Overige berichten:
archief berichten
29 juni 2001
Nieuws voor de digitale consument uit week 26
Deze week: Internetters willen betalen voor hun privacy; Internetgebruik groeit nog steeds; E-mail en IM belangrijk voor tieners.
Lees de berichten
29 juni 2001
Consumentenbond laaiend over kabelplan Casema
In een interview in de Volkskrant op 28 juni 2001 heeft Casema het idee geopperd om de kabeltarieven te verhogen om te kunnen investeren in nieuwe digitale diensten voor consumenten.
Volledig bericht
29 juni 2001
KPN past tarieven aan
KPN past de tarieven voor bellen binnen het basistarief aan; vanaf 15 augustus gaan de kosten per minuut omhoog en het starttarief omlaag. Volledig bericht
27 juni 2001
Brits onderzoek: e-mail minder populair
De Britse consumentenbond Which? Online heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van internet. Opmerkelijkste resultaat: e-mail is niet meer het meest favoriete communicatiemiddel.
Volledig bericht
27 juni 2001
Bond benadrukt belang opt-in systeem
De Consumentenbond heeft in een brief aan staatssecretaris De Vries van Verkeer en Waterstaat gevraagd om in de Europese Raad van Ministers te stemmen voor een opt-in systeem bij spam. Volledig bericht
27 juni 2001
Xoip onzorgvuldig bij betaald maken dienst
De Consumentenbond vindt dat Xoip met het plotseling invoeren van een betaalde dienst niet voldoet aan de verwachtingen en onzorgvuldig handelt.
Volledig bericht
25 juni 2001
iBazar moet zich houden aan privacyregels
De Consumentenbond heeft donderdag 21 juni in een brief aan iBazar geëist dat zij gegevens van hun klanten pas overdragen als die klanten daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Volledig bericht