Consumentenbond

Digitale Consument

Web Trader

Internet

Telefonie

Pearle stopt met webwinkel
2 juli 2001

Contactlensspecialist Pearle stopt met de verkoop van lenzen en lensproducten via internet.

Zoals op de website van Pearle, Epearle, te lezen is, geeft het merendeel van de klanten "er de voorkeur aan lensproducten aan te schaffen bij de contactlensspecialisten in de Pearle winkels". Door het geringe aantal internetklanten zijn de kosten van online dienstverlening relatief hoog. Pearle wil deze niet doorberekenen aan de klanten en heeft daarom besloten de verkoop via internet te stoppen. Daarmee verdwijnt Epearle uit het Overzicht Web Traders op de site van de Consumentenbond.

Klanten van Pearle die eerder een bestelling via internet hebben gedaan, kunnen contact opnemen met de winkel via e-mail: service@pearle.nl of telefonisch: 0800-2357327. Overige berichten:



archief berichten



29 juni 2001
Nieuws voor de digitale consument uit week 26
Deze week: Internetters willen betalen voor hun privacy; Internetgebruik groeit nog steeds; E-mail en IM belangrijk voor tieners.
Lees de berichten



29 juni 2001
Consumentenbond laaiend over kabelplan Casema
In een interview in de Volkskrant op 28 juni 2001 heeft Casema het idee geopperd om de kabeltarieven te verhogen om te kunnen investeren in nieuwe digitale diensten voor consumenten.
Volledig bericht



29 juni 2001
KPN past tarieven aan
KPN past de tarieven voor bellen binnen het basistarief aan; vanaf 15 augustus gaan de kosten per minuut omhoog en het starttarief omlaag. Volledig bericht



27 juni 2001
Brits onderzoek: e-mail minder populair
De Britse consumentenbond Which? Online heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van internet. Opmerkelijkste resultaat: e-mail is niet meer het meest favoriete communicatiemiddel.
Volledig bericht



27 juni 2001
Bond benadrukt belang opt-in systeem
De Consumentenbond heeft in een brief aan staatssecretaris De Vries van Verkeer en Waterstaat gevraagd om in de Europese Raad van Ministers te stemmen voor een opt-in systeem bij spam. Volledig bericht



27 juni 2001
Xoip onzorgvuldig bij betaald maken dienst
De Consumentenbond vindt dat Xoip met het plotseling invoeren van een betaalde dienst niet voldoet aan de verwachtingen en onzorgvuldig handelt.
Volledig bericht



25 juni 2001
iBazar moet zich houden aan privacyregels
De Consumentenbond heeft donderdag 21 juni in een brief aan iBazar geëist dat zij gegevens van hun klanten pas overdragen als die klanten daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Volledig bericht