Persbericht

Bayer kiest voor Siebel eBusiness Applications

Life sciences en chemische ondernemingen van Bayer verwachten in 2004 voor vijf miljard dollar aan omzet te genereren via eBusiness

SAN MATEO, Calif. - 2 juli 2001 - Bayer, het Duitse concern op het gebied van 'life sciences' en chemie, heeft besloten wereldwijd te standaardiseren op Siebel eBusiness Applications. Het concern zal de rijke functionaliteit van Siebel eBusiness Applications gebruiken voor het creëren van een eenduidige en veelomvattende 'view' op de gehele klantenrelatie. Hierdoor zal het vermogen van het concern om nieuwe klanten te identificeren en te winnen en bovendien bestaande afnemers vast te houden verder toenemen.

Standaardisatie op Siebel eBusiness Applications maakt het aanmerkelijk eenvoudiger voor het concern om wereldwijd producten aan klanten aan te bieden, te verkopen en service te verlenen - via ieder denkbaar kanaal, variërend van Internet, telefoon tot traditionele verkoopgesprekken. Bayer verwacht dat deze eBusiness-strategie in 2004 een omzet van circa vijf miljard dollar zal opleveren, waarbij sommige dochterondernemingen tot vijftig procent van de verkopen via online-toepassingen zullen realiseren.

Bayer gebruikt de ongeëvenaarde functionaliteit van Siebel eBusiness Applications, waaronder Siebel ePharma, Siebel Sales en Siebel eConsumer Goods, voor het coördineren en beheren van alle interacties met klanten via meerdere kanalen. Door het integreren van klanteninformatie vanuit diverse bronnen, maken de Siebel eBusiness Applications het de verkoop-, marketing- en servicemedewerkers van Bayer - ongeveer de helft van de 119.000 medewerkers van het concern - mogelijk om informatie te verzamelen, te delen en te bekijken die bij ieder individueel contact met een afnemer wordt vastgelegd. Door het gebruik van Siebel eBusiness Applications zal het concern een beter begrip ontwikkelen van de behoeften van individuele klanten en bovendien sneller en beter verkoopkansen onderkennen, zodat een serviceverlening van hoog niveau gerealiseerd kan worden en de klantentevredenheid en -loyaliteit verder kunnen groeien.

Het introduceren van een direct beschikbare en real-time kijk op individuele klanten betekent voor de verkoopmedewerkers van Bayer dat zij bestaande opdrachten optimaal kunnen beheren, direct kunnen reageren op verkoopkansen en orders sneller kunnen boeken. De servicemedewerkers van het concern zijn nu in staat om 24 uur per dag en zeven dagen per week zowel geassisteerde en niet-geassisteerde vormen van service op hoog niveau aan te bieden via welk kanaal dan ook - Internet, telefoon, in het veld - waardoor tevredenheid en loyaliteit van klanten wordt vergroot. De marketingprofessionals van het concern kunnen de door het gebruik van Siebel eBusiness Applications verbeterde kennis van klanten gebruiken om geavanceerde marketingcampagnes te ontwikkelen en uit te voeren.

"Een hoofddoelstelling voor Bayer is het gebruiken van eBusiness voor het ontwikkelen van een geïntegreerde kijk op de klant", zegt Clemens Kaiser, 'president' van Bayer's wereldwijde eBusiness-activiteiten. "Door het creëren van één enkele view op de afnemer zal deze multichannel eBusiness-strategie Bayer in staat stellen om zowel de klantentevredenheid als -loyaliteit te vergroten en verzekert het concern zich van een langdurige en lucratieve relatie met iedere individuele klant."

Bayer AG is een op research en onderzoek gebaseerde groep van ondernemingen die actief zijn op het gebied van de gezondheidszorg, agricultuur, polymeren en speciale chemicaliën. Aanwezig in vrijwel ieder land waar ook ter wereld en bestaande uit meer dan 350 ondernemingen, biedt Bayer klanten variërend van huisartsen tot boerenbedrijven en van chemische fabrieken tot producenten van speciale chemicaliën een ongekend portofolio van oplossingen op het gebied van life sciences en chemie. Deze strekken zich uit van het tegengaan van ziekten bij mens, dier en plant tot chemische producten die een basiscomponent vormen van veel moderne merkartikelen tot kunststoffen die auto's veiliger en comfortabeler maken. In het jaar 2000 behaalde Bayer een omzet van 29 miljard dollar en een operationele winst van 1,7 miljard dollar. Het aantal werknemers bedraagt 119.000.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Meer informatie:

Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000

Corina Bulk
Verkroost & Partners Public Relations
Telefoon: 030-2284866

Persbericht

Siebel Systems ontwikkelt nieuwe generatie multichannel eBusiness Applications voor Life Sciences-industrie

Nieuwe applicaties bieden verbeterde verkoop- en marketinganalyses, campaign management, volledig geïntegreerde clinical trial management en ondersteuning van handheld computers

SAN MATEO, Calif. - 2 juli 2001 - Siebel Systems heeft Siebel Life Sciences 2000.3 geïntroduceerd, een reeks van branchespecifieke applicaties voor sectoren als de farmaceutische en biotechnologische industrie, aanbieders van medische apparatuur en ondernemingen op het gebied van 'clinical research'. Siebel Systems heeft aan de toonaangevende softwaresuite voor de life sciences-sector nieuwe mogelijkheden toegevoegd op het gebied van analyses, marketing en 'clinical trial management', evenals ondersteuning van handheld computers. Bedrijven in deze sector kunnen hierdoor de productiviteit verhogen, een pro-actieve managementstijl hanteren en bovendien de relaties met klanten verder uitbouwen. Siebel Life Sciences 2000.3 biedt volop mogelijkheden om het beheer, de synchronisatie en de coördinatie van alle contacten met klanten via zowel het web, call centers, verkoop- en servicemedewerkers in het veld, evenals partners te verbeteren, zodat het algehele niveau van klantentevredenheid verder kan toenemen.

De nieuwe Siebel ePharma en Siebel eClinical applicatiesuites zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met toonaangevende ondernemingen in deze sector. Siebel ePharma biedt robuuste eBusiness-oplossingen die alle belangrijke en op de klant gerichte functies binnen een bedrijf integreren, zodat farmaceutische bedrijven iedere interactie met een klant kunnen vastleggen. Siebel ePharma maakt het bedrijven tevens mogelijk om hun markten te verbreden en dieper in specifieke marktsegmenten door te dringen, zodat de klantentevredenheid kan toenemen, de loyaliteit van afnemers groeit en marktaandeel kan worden gewonnen. Siebel eClinical helpt farmaceutische bedrijven en organisaties op het gebied van klinisch onderzoek om onderzoeksrelaties, de activiteiten van 'research associates' en de status van onderzoek beter te beheren.

Een groeiend aantal business units van Boehringer Ingelheim Ltd heeft Siebel ePharma geïmplementeerd voor het stroomlijnen van alle rapportages en analyseactiviteiten op het gebied van verkoop en marketing. Voorheen waren hier een aantal verschillende informatiesystemen voor nodig. Zo heeft Boehringer Ingelheim Canada Ltd Siebel ePharma aangewezen als 'preferred provider' van eBusiness-oplossingen. "Siebel ePharma biedt onze verkoopmedewerkers in het veld een betere toegang tot klanteninformatie en maakt het mogelijk productievere verkoopgesprekken te voeren en sneller hierover te rapporteren", zegt Bart Tjeenk Willink, 'vice president of prescription medicines' van Boehringer Ingelheim Canada. "Door Siebel ePharma 2000.3 te gebruiken voor het creëren van een centrale, real-time repository met klanteninformatie zijn wij in staat onze concurrentiepositie in de markt aanzienlijk te versterken. Dat maakt het ons mogelijk om de omzet en de productiviteit te vergroten en de loyaliteit van klanten voor de lange termijn verder uit te bouwen."

"De nieuwe functionaliteit en gebruiksmogelijkheden in Siebel Life Sciences 2000.3 helpen om adequaat in te spelen op de unieke en snel veranderende behoeften van bedrijven in deze markt", zegt Stephen Andrade, 'general manager' voor Siebel Life Sciences. "De uitgebreide versies van Siebel ePharma en Siebel eClinical verbeteren de mogelijkheden van life sciences-bedrijven om hun op klanten gerichte strategieën uit te voeren. Dit is mogelijk door hen een meer holistische kijk op klanten aan te bieden, die hen in staat stelt doelgericht te werken op basis van de juiste segmentaties en waarbij de promotionele uitgaven de gewenste resultaten opleveren."

Accenture, een toonaangevende aanbieder van consultancy op het gebied van management en technologie, trad op als partner van Siebel Systems bij het ontwerpen en ontwikkelen van Siebel Life Sciences 2000.3. "Wij zijn blij dat we onze lange en succesvolle samenwerking met Siebel Systems hebben kunnen voortzetten. Wij geloven dat de schaalbaarheid en de faciliteiten op het gebied van gegevensintegratie in Siebel Life Sciences 2000.3 bedrijven zal helpen om klanteninformatie te delen, te analyseren en te rapporteren binnen de gehele onderneming. Hierdoor komen uiteindelijk de klanten centraal te staan in iedere zakelijke transactie', zegt David Blumberg, partner van Accenture Pharmaceutical & Medical Products Practice.

Siebel ePharma Analytics en Siebel Marketing
Siebel ePharma Analytics biedt verkoop- en marketingmanagers een compleet en diepgaand inzicht in klanten en multichannel eBusiness activiteiten. Siebel ePharma Analytics omvat onder andere een voorgeconfigureerd Siebel eBusiness Data Warehouse, waardoor de 'cost of ownership' van het toepassen van een datawarehouse voor het vastleggen van gegevens over klanten kan worden geminimaliseerd. Door gebruik te maken van de rijke functionaliteit van Siebel ePharma Analytics zijn organisaties in staat marketingcampagnes te optimaliseren, de effectiviteit van verkoop en serviceverlening te verbeteren en de waarde van een relatie met een klant te maximaliseren.

Gekoppeld aan Siebel Marketing biedt Siebel ePharma Analytics een veelomvattende oplossing voor het ontwerpen en uitvoeren van gerichte campagnes via ieder denkbeeldig kanaal en waarbij klanten en 'prospects' gesegmenteerd kunnen worden op basis van een rijke set aan profielinformatie. Siebel Marketing biedt tevens een veelomvattende reeks van applicaties voor het plannen, beheren en uitvoeren van multichannel marketingprogramma's voor een volledig geïntegreerde 'closed-loop' marketingoplossing die ontwikkeld is om ieder aspect van het marketingproces van de onderneming te kunnen optimaliseren.

Siebel eClinical Enhancements
Siebel eClinical is het enige volledig geïntegreerde systeem voor 'clinical trials management' dat bedrijven in staat stelt om naadloos real-time informatie te delen tussen teams, test-sites beter te beheren en bovendien een superieure service en ondersteuning aan te bieden aan klinisch onderzoekers. Siebel eClinical is volledig geïntegreerd met Siebel ePharma en stelt bedrijven in staat om belangrijke klantengegevens te delen met klinische, verkoop-, marketing- en serviceorganisaties. Verbeteringen in deze release van Siebel eClinical zijn onder andere een verbeterd protocolbeheer, verslaglegging van reizen en 'payment generation'.

Verbeteringen met Siebel ePharma Handheld
Siebel ePharma Handheld is de enige configueerbare handheld-oplossing voor de farmaceutische industrie waarbij sprake is van een volledige integratie met bedrijfskritische gegevens en -applicaties. Verbeterde functies in deze release hebben onder andere betrekking op complete profielen van professionele relaties en accounts zodat voorafgaand aan bezoeken een betere planning kan plaatsvinden, waarbij tevens verbeterde faciliteiten beschikbaar zijn voor het vaststellen van bezoekdoelstellingen. Ook is voorzien in robuuste en flexibele hulpmiddelen voor het valideren van artsen met het oog op wettelijke regelingen op het gebied van 'sampling'. Bovendien is een consistente navigatie beschikbaar via een gebruikersinterface die slechts een minimale training vereist.

Beschikbaarheid
Siebel Life Sciences 2000.3 is per direct beschikbaar.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Meer informatie:

Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000

Corina Bulk
Verkroost & Partners Public Relations
Telefoon: 030-2284866