Selligent overwint taal- en cultuurbarrières in CRM-systeem
Selligent geeft met Global & Local functionaliteit lokale vestigingen maximale vrijheid in het gebruik van CRM-toepassing.
Amersfoort, juli 2001 - Selligent heeft haar systeem voor Customer
Relationship Management (CRM) uitgebreid met de Global & Local
functionaliteit. Hiermee geeft Selligent lokale vestigingen de
mogelijkheid en vrijheid om de structuur van het CRM-systeem naar eigen
inzicht in te richten. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van de eigen,
lokale taal. De nieuwe functionaliteit zorgt er voor dat de gegevens van
alle vestigingen op het hoofdkantoor toch tot een uniform geheel kunnen
worden geconsolideerd.
Geografisch verspreide vestigingen van nationale en internationale
organisaties hebben naast de standaard informatie over klanten en
markten, ook ieder zo hun eigen informatiebehoefte. Die komt voort uit
bestaande gewoontes binnen een vestiging en ? zeker in Europa ? uit
verschillen in marktstructuren, talen en culturen. Onderzoek van Gartner
Group wijst uit dat daardoor tot 2002 het internationaal integreren van
bedrijfsprocessen in 80 procent van de gevallen gedoemd is tot
mislukking. Deze problematiek was uitgangspunt voor de ontwikkeling van
Selligent Global & Local.
Vrijheid geeft snelle acceptatie
De nieuwe functionaliteiten geven lokale vestigingen maximale vrijheid
om markt- en klantgegevens conform de eigen wensen en bedrijfsregels op
te slaan in de lokaal gangbare taal. Selligent Global & Local beschikt
over een multilinguale vertaal-faciliteit zodat alle gebruikers de
standaardgegevens in hun eigen taal te zien krijgen. Als daaraan
behoefte is, kunnen vestigings- en marktspecifieke gegevens worden
toegevoegd. Ook die worden centraal gestructureerd en beheerd. Selligent
Global & Local leidt er toe dat standaarden binnen organisaties worden
gevolgd zonder de vestigingen in hun informatiebehoefte te beperken. De
combinatie van internationale standaardisatie en lokale vrijheid leidt
niet alleen tot snelle acceptatie van het systeem in alle vestigingen en
op alle niveaus, maar ook tot vérgaande mogelijkheden om informatie en
kennis internationaal te delen en uit te wisselen.
"De faciliteiten van Global & Local vormen een essentiële factor in ons
product. Ze zijn bovendien volstrekt uniek. Met Selligent Global & Local
zijn we er in geslaagd taal- en cultuurbarrières te doorbreken. Het
CRM-model vormt zo een 'laag' in de organisatie die de samenwerking
tussen en de efficiency van de meest uiteenlopende bedrijfsprocessen
aanzienlijk verbetert", aldus André Lejeune, CEO van Selligent.
"Bovendien laten we met Selligent Global & Local duidelijk zien dat onze
CRM-producten zijn afgestemd op de realiteit van de Europese markten,
die verre van homogeen zijn."
Thierry Téchy, president en Chief Technical Operations (CTO) van
Selligent, voegt daar aan toe: "Met de nieuwe mogelijkheden onderscheidt
ons CRM-systeem zich duidelijk van die van andere leveranciers uit
Europa en de Verenigde Staten. Voorheen bood Selligent al de beste
return-on-investment in de wereldmarkt, dankzij functionaliteit,
flexibiliteit en implementatiesnelheid. Daar voegen we nu een dimensie
aan toe: snellere acceptatie door de eindgebruikers en een aanzienlijk
versnelde 'roll out' over de vestigingen. Sterke punten, want de
combinatie van motivatie en snelheid is een niet te onderschatten factor
in onze 'high speed' economie."
Eerste gebruiker
Eén van de eerste Europese bedrijven die Selligent Global & Local zal
gaan gebruiken, is de Franse verzekeraar van exportrisico's Coface. Dit
bedrijf heeft ruim 70.000 cliënten in 93 landen en geeft op haar website
www.cofacerating.com ook 'ratings' af met betrekking tot het
riscicoprofiel van bedrijven. Michel Antoine, Business Development
Manager van Coface en verantwoordelijk voor het IT-platform binnen het
Parijse hoofdkantoor, verwacht dat door het gebruik van Selligent Global
& Local zowel de transparantie van de organisatie als de zorgvuldigheid
waarmee de mensen werken, zullen toenemen. Naast het mutilinguale
karakter van de module ? waardoor klanten en medewerkers van Coface in
hun eigen taal worden aangesproken zodat een beter begrip ontstaat -
schrijft hij dat vooral toe aan de mogelijkheden tot consolidatie en
centralisatie van informatie ten behoeve van rapportages.
Coface Group
Coface Group is één van de grootste partijen op de wereldmarkt van
exportverzekeringen. De 'ratings' van Coface worden over de hele wereld
gebruikt voor het bepalen van kredietrisico's. Daarnaast geeft het
bedrijf 'labels' af aan betrouwbare web- en traditionele bedrijven die
actief zijn in business-to-business ketens. De Franse overheid gebruikt
de informatie van Coface als belangrijkste criterium voor het al dan
niet verlenen van exportgaranties. De aandelen van Coface Group zijn
genoteerd aan de beurs van Parijs en maken deel uit van de SBF 120 en
Euronext 150 aandelenindices.
Coface Group stimuleert de nationale en internationale handel met een
groot aantal kredietfaciliteiten. Zo biedt het bedrijf naast nationale
en internationale kredietverzekeringen ook verzekeringen op het gebied
van investeringsrisico's, onderzoek naar de kredietwaardig-heid van
mogelijke afnemers, gegevens over het actuele financiële gedrag van
afnemers en faciliteiten voor debiteurenmanagement. Coface verzorgt
bovendien de toegang tot drie wereldomspannende netwerken ?
CreditAlliance, InfoAlliance en @rating ? die zijn gebaseerd op een
uniform risicosysteem voor kredietinformatie en het gebruik van gangbare
producten en standaard op dat gebied.
Selligent
Selligent is één van de belangrijkste Europese producenten van
oplossingen voor het beheer
van klantenrelaties (Customer Relationship Management) en e-business.
Selligent begeleidt ondernemingen tijdens de volledige relatiecyclus met
klanten; van prospectfase tot klantenbinding. Ze houdt daarbij rekening
met culturele diversiteit en grote verschillen in het Europese
zakenklimaat. De meer dan 26.000 gebruikers in bedrijven met complexe
bedrijfsprocessen en een doelgerichte klantenbenadering, zijn een
overduidelijk bewijs van de doeltreffendheid van Selligent.
Geruggensteund door een Europees distributienetwerk en met eigen
vestigingen in de belangrijkste Europese landen, zag Selligent in 2000
haar omzet met 64% stijgen. De verkoop van licenties steeg zelfs met
120%.
Meer informatie over Selligent, haar producten en diensten, is
beschikbaar op de
website: http://www.selligent.com/nl.
Voor meer informatie:
Selligent Nederland B.V.
Herman Heller, country manager
Telefoon: 033-4535999
e-mail: herman.heller@selligent.com