PERSBERICHT

Selligent overwint taal- en cultuurbarrières in CRM-systeem

Selligent geeft met Global & Local functionaliteit lokale vestigingen maximale vrijheid in het gebruik van CRM-toepassing.

Amersfoort, juli 2001 - Selligent heeft haar systeem voor Customer Relationship Management (CRM) uitgebreid met de Global & Local functionaliteit. Hiermee geeft Selligent lokale vestigingen de mogelijkheid en vrijheid om de structuur van het CRM-systeem naar eigen inzicht in te richten. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van de eigen, lokale taal. De nieuwe functionaliteit zorgt er voor dat de gegevens van alle vestigingen op het hoofdkantoor toch tot een uniform geheel kunnen worden geconsolideerd.

Geografisch verspreide vestigingen van nationale en internationale organisaties hebben naast de standaard informatie over klanten en markten, ook ieder zo hun eigen informatiebehoefte. Die komt voort uit bestaande gewoontes binnen een vestiging en ? zeker in Europa ? uit verschillen in marktstructuren, talen en culturen. Onderzoek van Gartner Group wijst uit dat daardoor tot 2002 het internationaal integreren van bedrijfsprocessen in 80 procent van de gevallen gedoemd is tot mislukking. Deze problematiek was uitgangspunt voor de ontwikkeling van Selligent Global & Local.

Vrijheid geeft snelle acceptatie
De nieuwe functionaliteiten geven lokale vestigingen maximale vrijheid om markt- en klantgegevens conform de eigen wensen en bedrijfsregels op te slaan in de lokaal gangbare taal. Selligent Global & Local beschikt over een multilinguale vertaal-faciliteit zodat alle gebruikers de standaardgegevens in hun eigen taal te zien krijgen. Als daaraan behoefte is, kunnen vestigings- en marktspecifieke gegevens worden toegevoegd. Ook die worden centraal gestructureerd en beheerd. Selligent Global & Local leidt er toe dat standaarden binnen organisaties worden gevolgd zonder de vestigingen in hun informatiebehoefte te beperken. De combinatie van internationale standaardisatie en lokale vrijheid leidt niet alleen tot snelle acceptatie van het systeem in alle vestigingen en op alle niveaus, maar ook tot vérgaande mogelijkheden om informatie en kennis internationaal te delen en uit te wisselen.

"De faciliteiten van Global & Local vormen een essentiële factor in ons product. Ze zijn bovendien volstrekt uniek. Met Selligent Global & Local zijn we er in geslaagd taal- en cultuurbarrières te doorbreken. Het CRM-model vormt zo een 'laag' in de organisatie die de samenwerking tussen en de efficiency van de meest uiteenlopende bedrijfsprocessen aanzienlijk verbetert", aldus André Lejeune, CEO van Selligent. "Bovendien laten we met Selligent Global & Local duidelijk zien dat onze CRM-producten zijn afgestemd op de realiteit van de Europese markten, die verre van homogeen zijn."

Thierry Téchy, president en Chief Technical Operations (CTO) van Selligent, voegt daar aan toe: "Met de nieuwe mogelijkheden onderscheidt ons CRM-systeem zich duidelijk van die van andere leveranciers uit Europa en de Verenigde Staten. Voorheen bood Selligent al de beste return-on-investment in de wereldmarkt, dankzij functionaliteit, flexibiliteit en implementatiesnelheid. Daar voegen we nu een dimensie aan toe: snellere acceptatie door de eindgebruikers en een aanzienlijk versnelde 'roll out' over de vestigingen. Sterke punten, want de combinatie van motivatie en snelheid is een niet te onderschatten factor in onze 'high speed' economie."

Eerste gebruiker
Eén van de eerste Europese bedrijven die Selligent Global & Local zal gaan gebruiken, is de Franse verzekeraar van exportrisico's Coface. Dit bedrijf heeft ruim 70.000 cliënten in 93 landen en geeft op haar website www.cofacerating.com ook 'ratings' af met betrekking tot het riscicoprofiel van bedrijven. Michel Antoine, Business Development Manager van Coface en verantwoordelijk voor het IT-platform binnen het Parijse hoofdkantoor, verwacht dat door het gebruik van Selligent Global & Local zowel de transparantie van de organisatie als de zorgvuldigheid waarmee de mensen werken, zullen toenemen. Naast het mutilinguale karakter van de module ? waardoor klanten en medewerkers van Coface in hun eigen taal worden aangesproken zodat een beter begrip ontstaat - schrijft hij dat vooral toe aan de mogelijkheden tot consolidatie en centralisatie van informatie ten behoeve van rapportages.

Coface Group
Coface Group is één van de grootste partijen op de wereldmarkt van exportverzekeringen. De 'ratings' van Coface worden over de hele wereld gebruikt voor het bepalen van kredietrisico's. Daarnaast geeft het bedrijf 'labels' af aan betrouwbare web- en traditionele bedrijven die actief zijn in business-to-business ketens. De Franse overheid gebruikt de informatie van Coface als belangrijkste criterium voor het al dan niet verlenen van exportgaranties. De aandelen van Coface Group zijn genoteerd aan de beurs van Parijs en maken deel uit van de SBF 120 en Euronext 150 aandelenindices.
Coface Group stimuleert de nationale en internationale handel met een groot aantal kredietfaciliteiten. Zo biedt het bedrijf naast nationale en internationale kredietverzekeringen ook verzekeringen op het gebied van investeringsrisico's, onderzoek naar de kredietwaardig-heid van mogelijke afnemers, gegevens over het actuele financiële gedrag van afnemers en faciliteiten voor debiteurenmanagement. Coface verzorgt bovendien de toegang tot drie wereldomspannende netwerken ? CreditAlliance, InfoAlliance en @rating ? die zijn gebaseerd op een uniform risicosysteem voor kredietinformatie en het gebruik van gangbare producten en standaard op dat gebied.

Selligent
Selligent is één van de belangrijkste Europese producenten van oplossingen voor het beheer
van klantenrelaties (Customer Relationship Management) en e-business. Selligent begeleidt ondernemingen tijdens de volledige relatiecyclus met klanten; van prospectfase tot klantenbinding. Ze houdt daarbij rekening met culturele diversiteit en grote verschillen in het Europese zakenklimaat. De meer dan 26.000 gebruikers in bedrijven met complexe bedrijfsprocessen en een doelgerichte klantenbenadering, zijn een overduidelijk bewijs van de doeltreffendheid van Selligent. Geruggensteund door een Europees distributienetwerk en met eigen vestigingen in de belangrijkste Europese landen, zag Selligent in 2000 haar omzet met 64% stijgen. De verkoop van licenties steeg zelfs met 120%.
Meer informatie over Selligent, haar producten en diensten, is beschikbaar op de
website: http://www.selligent.com/nl.

Voor meer informatie:
Selligent Nederland B.V.
Herman Heller, country manager
Telefoon: 033-4535999
e-mail: herman.heller@selligent.com